Moderator ceesv Geplaatst: 5 april 2013 Moderator Geplaatst: 5 april 2013 Is er een gemeenschappelijke noemer te vinden? Welke ontvanger wordt er gebruikt, fastscan of andere zenderlijst, type schotel,LNB? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
on1bes Geplaatst: 5 april 2013 Geplaatst: 5 april 2013 @Moderator En VTM en de andere op 12722 ?? Hier Visiosat met 4 LNB's met 2 uitgangen, Dreambox DM800 met Newnigma2 laaste versie, Op PC een Skystar USB-2 HD met Alt-Dvb, DVB Dream en Skyview. Het rare is dat zelfs ook op PC er geen enkel signaal op 19.2 transponder 12722 gevonden wordt . Verkeerde transponder info ?? Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E 1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates 1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
Moderator ceesv Geplaatst: 5 april 2013 Moderator Geplaatst: 5 april 2013 Ik heb alleen een Nederlands Canaldigitaal abonnement, de overige zenders zijn en blijven voor mij gecodeerd. Maar omdat EEN en Canvas wel beeld geven twijfel ik er niet aan, dat de overige programma's op deze transponder met de juiste kaart ook zouden werken. Voor diegenen die een fastscan optie op de ontvanger hebben, zou je even de Nederlandse Canaldigitaal HD fastscan lijst kunnen inladen en kijken op programma nummer 291 en 292 kunnen kijken. Helemaal geen signaal op de transponder zou er inderdaad op kunnen wijzen, dat de transponder parameters in de ontvanger niet goed staan. Ik zie wel in de info van mijn ontvanger dat deze op 12722 MPEG 4 decodeert. Ter vergelijking, Nederland 1 SD zend uit in MPEG2. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
swh Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Ik heb precies het zelfde probleem, begin dat gezeik van veranderingen nu wel beu te worden! wij ook
Terradon Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Hoi, Zo net even een scan gedaan op Astra 19,2 12722Mhz,Sym 22000 dvbs2 Horizotaal en gewoon beeld Een, Canvas, VTM, 2BE,Vijf allen Mpeg4 Ook op Astra 23,5 werkt alles op 12129Mhz, Sym 27500 Dvbs2 Verticaal. Een, Canvas,VTM deze HD en jim,2be,vier, vijf ,vitaya, acht, Kazoom, ketop12 sd. Op alles gewoon beeld zonder blokken. Groetjes......................
bache Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Geen beeld op vlaamse zenders. Philips dsr7141 ontvanger, zenderlijst inladen of software ophalen verandert niets, schotel was en is mooi uitgericht. Iemand die mij op weg kan zetten om de discq en andere instellingen te veranderen om ontvangst te hebben. Bij tv vlaanderen geven ze niet thuis, via mail mag je blij zijn om een week later antwoord te krijgen, via telefoon loop je vast , denk dat we niet de enige zijn die zonder beeld zitten .
dirocca Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 heb je hd zenderlijst ingeladen? zoja vraag een heractivatie van je kaart aan (kan je online doen, is zo gebeurd) grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
bache Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Heb gisteren geheractiveerd, maakt geen verschil. Weet niet of ik hd of sd inlaad , wordt nergens aan gegeven om te kiezen dacht ik. Hd kunnen we toch niet kijken vanwege een oude tv. Had gisteren enkele instellingen aangepast maar dat resulteerde in geen enkele ontvangst. grt diederik
dirocca Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 (aangepast) een vraag, op welk zendernummer kijk jij bv: vtm, een geef mij eens een paar voorbeelden? heb jij receiver aangesloten op tv met scart? staat in jou zenderlijst eenHD op nummer 1 ? grtzPhilip 6 april 2013 aangepast door dirocca vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
bache Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Op 1 staat één hd, op 2 canvas hd, op 3 vtm hd , op 4 vier . op 100 staat één sd, .... kortom zoals ze de eerste keer zijn ingeladen. Receiver is idd aangesloten met scart. grt diederik
dirocca Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 als jij nummer3 vtmHD kiest heb jij dan geen beeld? Het is niet omdat je een oude tv hebt dat je geen HD zenders kan kijken, in tegendeel je zal een merkelijke verbetering zien in beeldkwaliteit. mijn overburen hebben tv van + 10 jaar en werkt perfect grtzPhilip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
bache Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 zoals ik al zei , geen enkele vlaamse zender komt door.
SuperStes Geplaatst: 6 april 2013 Auteur Geplaatst: 6 april 2013 (aangepast) Hier ook nog altijd hetzelfde probleem: geen beeld op VIER, VIJF, 2D, Ketnet-op-12 en het informatiekanaal (en misschien nog wel wat onbekeken zenders verderop in de lijst). De overige Vlaamse zenders, ook VTM HD bijvoorbeeld, doen het wel allemaal prima. Bij het inladen van de zenderlijst kan ik niet kiezen voor hd / sd, noch voor TV VLAANDEREN / Canaal Digitaal. Maar wat hij neemt, is sowieso de HD-lijst van TVV, met Een HD op 1 en de SD-versie ergens verderop weggestopt. De softwareversie van m'n M7 HD Recorder is trouwens ook de meest recente, mocht dat iets te betekenen hebben. Vanavond heb ik weer tijd om hieraan te prutsen. Ik zal eens proberen of ik adhv de tips van De Vrije Fries (merci ook voor de tip ivm BBC3 en 4!) terug beeld krijg, en anders weer maar eens aan het uitrichten slaan... 6 april 2013 aangepast door SuperStes
dirocca Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 het enige wat jij nu nog kan doen is fabrieksreset uitvoeren in de box anders weet ik het ook niet meer, het probleem is dat meer en meer sd zenders verdwijnen en andere die overgaan op mpeg4 formaat en van transponder veranderen wat voor gevolg heeft dat de schotel perfect moet afgesteld zijn grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Terradon Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Hoi, Als je voorheen altijd goed beeld had dan hoef je je schotel niet opnieuw te richten, daar is namelijk niks aan veranderd. Je moet die philips 7141 even terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan de setup even opnieuw uitvoeren. Let op wel dient je schotel op Astra 19.2 te zijn uitgericht want daar haalt de ontvanger zijn software en dus ook de zenderlijst vandaan. Als alternatief kun je ook nog handmatig gaan zoeken, raadpleeg daarvoor even de gebruikershandleiding, voor wie die niet heeft zie bijlage. Groetjes................... 20101117handleidingphilipsdsr7141.pdf
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen