Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Met mijn led tv en  vorige sat ontvanger philips 5816 had ik teltekst via tv volgens mij.

Met de afstands bediening van tv geeft hij nu aan geen teletekst beschikbaar.

Wel op de sat ontvanger teletekst.

De sat ontvanger is  m7 801.

Heeft dit soms te maken door de hdmi aansluiting.

Of kan ik dat zelf instellen.

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Geplaatst:

klopt , je vorige ontvanger was aangesloten via scart en je nieuwe via hdmi , dus als je txt wil gebruiken moet dat met de afstandsbediening van de satontvanger gebeuren , laat je iets weten als het juist is ?

grts uit de nu zonovergoten ardennen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Klopt ,dat was via scart.

Alleen dat was  teletekst met meer bladzijden.

Dat van de sat afstandsbediening wist ik al.

Alleen teletekst van  tv is beter.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Geplaatst:

Is er ook de mogelijkheid, dat ik de teletekst functie van de tv kan gebruiken, en niet de teletekstfunctie van de sateliet ontvanger.

Hoop dat de vraag nu duidelijker is.

• Moderator
Geplaatst:

Alleen wanneer je de tv via scart aansluit.

Je hebt dan geen HD weergave meer, maar wel het signaal voor de teletext decoder van de tv.

Via de HDMI kabel wordt er geen teletext data meegestuurd waardoor je tv geen teletext signaal ziet.

Er zijn ook HD satelliet ontvangers welke een uitstekende teletext functie hebben met geheugen voor alle paginas en sub paginas.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie.

Sinds kort voor weinig een gebruikte M7Sat 801 gekocht.

Dus voorlopig maar doen met eenvoudig teletekst.

Als ik de scart gebruik voor teletekst,kan ik mijn dvd speler niet aansluiten,er zit maar 1 scart aansluiting op de sat ontvanger

En de satelliet ontvanger moet niet al te moeilijk te bedienen zijn.

Geplaatst:

Ehhh, teletekst? Uitgevonden in 1972. Dat is het vorige millennium hè!

Bij jou in het dorp nog geen internet? :grin:

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

Op 23 oktober 2012 is Teletekst (Ceefax) in Engeland na 38 jaar zelfs gestaakt.

Ceefax was op 23 septemer 1974 de eerste teletekst dienst die operationeel was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wel internet, maar het is even makkelijk om bij een buitenlandse zender even te kijken wat er te zien is.

Anders moet je weer via de computer alles opzoeken.

maar ik ben nog van de generatie, die niet alles doet met de computer.

• Moderator
Geplaatst:

Daar heb je tegenwoordig toch de 7-daagse elektronische programma gids (EPG) voor!

Geplaatst: (aangepast)

Teletext is inderdaad wel makkelijk... ik gebruik het ook dagelijks.

En een EPG is lang niet altijd aanwezig voor meer dan "now/next", en dan heb je er ook niets aan.

Als ik tv kijk is de computer uiteraard gewoon uit... en om die dan inderdaad even aan te gaan zetten om snel even te kijken wanner er iets uitgezonden wordt, is niet handig. dan is TXT-tv veel makkelijker.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Zo zie je dat de meningen verdeeld zijn.

En aan EPG moet ik nog wennen.

Toch ben ik blij, dat ik niet de enige ouderwetse gebruiker van teletekst ben. 

Geplaatst:

Heb je geen Android apparaat in huis? Ik gebruik een Android tablet om even snel iets op te zoeken. Er zijn zeker teletekst apps te vinden. Ik gok dat ik van dezelfde generatie als jij bent maar teletekst heeft toch echt afgedaan hoor :grin:

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

Niet alleen bij Enigma 2 ontvangers.

Geplaatst:

Als mijn ontvanger problemen gaat geven, zal ik overwegen om iets aan te schaffen wat beter teletekst geeft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen