Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

weet iemand hoe ik een dreambox of vu+ kan koppelen en films kijken die op de synology

Nas staan

Als ik zo uit het hoofd een en ander opschrijf herhaal ik voorgaande berichten met hetzelfde thema, dus stel voor dat je even Berichten met het zelfde topic opzoekt, bijvoorbeeld deze http://www.sat4all.com/forums/topic/302388-nas-server-mounten-gedeeltlijk-gelukt-wil-aparte-mappen-hebben/?p=1931440

enkel door Synology in te typen in de zoekfunctie van het forum vindt je meerdere methoden hoe de VU+ aan de NAS te koppelen.

(maar er zijn meer berichten met ook duidelijke afbeeldingen inzake de synology webinterface)

de methoden

- via het menu in de VU+ met de networkbrowser

- via het editeren van de auto.network (bestand op de VU+ onder mapje /etc/auto.network )

- via het aanpassen van de fstab (bestand op de VU+ onder mapje /etc/fstab )

- of door per telnet op de VU+ een mount commando te geven

--> Voorwaarde is wel dat VU+ een vast IP-adres heeft + Voorwaarde is dat NAS en VU+ in de zelfde Samba workgroup staan.

-- dan bepaald het aankoppelpunt de toegang tot mappen op de NAS

-- bij een ingebouwde Harde Schijf koppelen we aan media/net

-- zonder een ingebouwde Harde Schijf mogen we aankoppelen op media/hdd

Type van de mount protocollen

we kunnen via twee basis protokollen aankopelen : per CIFS (dat is met loginnaam en paswoord) OF per NFS dat baseerd op IP-adres.

Bopke weet je er iets van of ben je beginner op de NAS?

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

ja , tonskidutch je hebt gelijk , was beetje voorbarig met mijn topic .

ik wat mij betreft op slot 

groet bopke

aangepast door Bopke
Geplaatst:

...

--> Voorwaarde is wel dat VU+ een vast IP-adres heeft + Voorwaarde is dat NAS en VU+ in de zelfde Samba workgroup staan.

...

Is het ook mogelijk als de NAS in een domein staat?

Ik heb 2x VU+ SOLO². De ene zie ik in Windows Explorer onder Network, de andere niet.

Groet,

Wim

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Bopke je mag best vragen hoor, bedoelde enkel er zijn velen met een synology en dus dezelfde aanpak.

Wim,

vraag 1

de solo2 heeft een bios netwerknaam de hostname <<< staat in bestand /etc/hostname

een van je solo's moet je een aparte naam geven, meestal los je daarmee het "name-resolven" al op en zie je receiver nummer 2 ook

vraag 2

of je de VU+ lid kunt maken van een domein heb ik nog mij nooit afgevraagd, maar ik denk het niet

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• 2 weken later...
Geplaatst:

hallo

ja heb een mount toegevoegt in de VU (netwerk menu) met het path naar de Nas en de daarvoor bestemde map waar de media zich bevind.

kan  foto video audio allemaal afspelen vanaf de Nas op de VU , werk prima

Geplaatst:

vraag 1

de solo2 heeft een bios netwerknaam de hostname <<< staat in bestand /etc/hostname

een van je solo's moet je een aparte naam geven, meestal los je daarmee het "name-resolven" al op en zie je receiver nummer 2 ook

Ik heb de netwerknamen in /etc/hostname veranderd naar satbox1 en satbox2 en beide boxen herstart.

In explorer\Network zie ik nu SATBOX1 (met hoofdletters) maar niet satbox2.

Als ik \\satbox2\ in de adresbalk typ zie ik satbox2 wel (met kleine letters).

Ik kan dus aan mijn bestanden maar ergens moet er toch nog een verschil zitten tussen de configs van satbox1 en satbox2.

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

tja of het is een windows issue in je explorer

of het is dat je preserve case sensative hebt aangepast in de /etc/smb.conf

laat maar eens zien dat bestand

als samba op een box ge-de-installeerd is werkt het natuurlijk nooit in de windows omgeving

nog enkele tips, simpel en vaak een hulp

-ook de windows pc heeft een bestand hosts (die kun je helemaal invullen met alle netwerk klanten thuis)

en

-de eigenschappen van je netwerkkaart TCP/IP kun je netbios voor TCP inschakelen, opdat de broadcast van andere netwerkklanten makkelijker toegestaan en gezien worden

-de IP adressen van de VU's moeten ook in je windows firewall worden toegestaan

-de IP adressen van de VU's moeten ook in je windows internet explorer options > security > intranet zjn toegevoegd

sommige mensen met windows hebben andere login / account rechten en instellingen in windows en hoeven dat wellicht niet te doen (dat weerhoud ons er echter niet van dat toch te ondernemen :P )

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...