Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satellietgenoten

toen het systeem van mijn Clarke Tech ET9000 nog perfect werkte heb ik met de aanwezige
software applicatie een fullbackup gemaakt op de HD en deze later overgezet naar een (FAT32) geformatteerde
USB stick. Deze backup zou gebruikt kunnen worden om in noodgevallen het systeem te herstellen: er kwam op het einde
van het backuppen nog de melding dat je het apparaat moet booten met de backupbestanden op een USB , dan zouden er nog
aanwijzingen volgen.

Er zitten in de mappen fullbackup_et9x00/20130404_2015/ de volgende bestanden in:
imageversion
kernel.bin
noforce
rootfs.bin

om het apparaat met deze USB te laten booten heb ik de map in zijn geheel op de usb laten staan.

Toen door bepaalde handelingen (zoals terugzetten naar fabrieksinstellingen, wegens een storing in de ontvangst van
bepaalde zenders) het hele systeem vastliep, hoopte ik een herstel te kunnen uitvoeren met deze totale backup.

HELAAS bij opstarten / booten liep het systeem volledig vast met de volgende mededeling:

*T: verion 2.88 booting
*ease wait: booting
*ease wait: booting
*ir: can't create directory '/media/USB': file exists
*ir: can't create directory '/media/hdd': file exists
*t filesystem already rw, not remounting

(bij * valt de tekst buiten het scherm zodat dat gedeelte niet te lezen is)

wie kan mij iets zeggen over het gebruik van zo'n totale backup?

gegroet, Luis

Geplaatst:

Je moet zeker weten dat de box de stick herkend. Dit is te vaak niet het geval.

Wanneer dat zo is komt er in het display van de box te staan:

Image found,  flashing??

Zie je dit? ja, mooi. Druk op oke knop achter het klepje van de box en dus niet van de AB.

Nu zal de box normaal gaan flashen en de image wordt terug gezet. Vervolgens boot de box zelf weer op.

Geplaatst:

En er mogen geen andere sticks/USB dingetjes aan het apparaat hangen.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

dank je Gratje,

dat is de beste voorlichting die ik ooit gehad heb!

ik zat maar steeds op de OK van de afstandsbediening te drukken,

allen bedankt voor het mmeedenken!

gegroet,

Luis

Gast Pedro Newbie
Geplaatst: (aangepast)

En de map op de USB-stick moet zijn /et9x00 en daar moeten de 4 bestanden in staan

De map fullbackup_et9x00/etc is alleen bedoeld als archief en niet om mee te flashen

Het feit dat je een deel van je tekst mist komt omdat je TV overscan gebruikt, er valt een deel weg. Meestal is dit te verhelpen door je TV op het  juiste formaat in te stellen, dit verschilt per merk/type

gebruikte termen zijn b.v. justscan/volledig beeld/pixel 0 etc.

aangepast door Pedro Newbie
  • 1 maand later...
Geplaatst:

...overgezet naar een (FAT32) geformatteerde USB stick. ...

Toch wel jammer dat op een op Linux gebaseerde ontvanger geen ext3 geformatteerde USB stick ook gebruikt kan worden voor het flashen...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

aan Alex:

nu ik bovenstaand weet ervaar ik de problemen met een ext3 geformatteerde USB stick niet als zodanig,

gegroet,

ClarkLuis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...