winwiz Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 Het probleem met automatisch naar een usb schijf is dat hij er in de praktijk vaak continu aan hangt. Bij grote calamiteiten (brand, diefstal....) ben je die dus ook kwijt en blijf je met niets achter. Als je volledig vanaf de NAS werkt zul je toch heb beste iets extern moeten regelen: Een andere NAS bij vriend / familie Cloudbackup regelen zoals Amazon, Strato enz. Weer ontopic: De 413j is een goede keuze. De J houdt in dat het de minst snelle versie is van de 413 dus minder snelle processor en minder geheugen. Als je de NAS hoofdzakelijk voor opslag gebruikt is dit totaal geen probleem, zelfs niet met een paar draaiende apps. Je kunt met 2 schijven beginnen en later uitbreiden als het nodig is. Gebruik wel SHR om later makkelijk te kunnen uitbreiden. Zelf heb ik als test de goedkope 212j staan met 2x 1.5TB schijven en draai downloadstation, musicstation, photostation, videostation, plex, en vpnserver erop zonder problemen. Hij is wat trager maar werkt zonder enig probleem. Hij bevalt me zo goed dat er een 1513 of 1813 bij komt en de 212 puur als backup gebruikt gaat worden. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 8 april 2013 Geplaatst: 8 april 2013 De laatste twee jaar heeft Synology een heel goede naam gekregen, mede doordat ze beter inspeelden op de netwerk connectiviteit en de opvallende toename van iTunes en streaming applicaties. (met hun nieuwe modelletjes) Ik kan die keuze ook onderschrijven. Maar het gaat inzake de modellen soms ook over snelheid en prestaties. smalnetbuilder is een serieuze site waar je heel veel nassies kunt vergelijken. Coles Corner Richard Hawley
Golfman Geplaatst: 11 april 2013 Geplaatst: 11 april 2013 Ik kan zelf een Synology aanbevelen, heb een DS211 al weer een paar jaar (wordt inmiddels niet meer verkocht)en al de tijd dat ik die in gebruik heb draait die zonder problemen. Synology is misschien niet de goedkoopste oplossing maar zeker een betrouwbare oplossing. Ik heb zelf recentelijk de schiijf capaciteit geupgrade door schijven te vervangen, ben van 2* 1TB naar 2* 3TB gegaan en door de RAID1 instelling die ik gebruik kan dit vlekkeloos gebeuren zonder verlies van data (alhoewel het altijd aan te raden is om eerst natuurlijk een backup van de data te maken). Zoals al eerder gemeld zijn de nodige applicaties beschikbaar d.m.v. een download direct op de NAS of anders door los het pakket te installeren. Er is ook een actieve community waar veel informatie, hulp e.d. te vinden is. 1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)
winwiz Geplaatst: 11 april 2013 Geplaatst: 11 april 2013 Het beste is SHR als schijfinstelling. Dan zoekt de Synology zelf naar de beste oplossing en kun je met 2 vingers in je neus een uitbreiding doen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Golfman Geplaatst: 11 april 2013 Geplaatst: 11 april 2013 Hoi WInwiz, helemaal met je eens als je meerdere bays ter beschikking hebt maar mijn DS211 heeft er maar 2 en dan maakt het allemaal niet zo heel veel meer uit. Kan dan zelfs een kleine voorkeur uitspreken voor RAID ipv SHR aangezien dat toch een eigen protocol van Synology is helaas. Ook voor overhead is er niet veel verschil al met al. Welke keuze dan ook: het vervangen van defecte schijven in een Synology gaat probeelmloos. 1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)
winwiz Geplaatst: 11 april 2013 Geplaatst: 11 april 2013 maakt inderdaad bij 2 bay versies niet heel veel uit. Het is geen echt eigen protocol, maar maakt gebruik van standaard Raid functies. Er zit een soort schil overheen die een en ander makkelijker bedienbaar maken. Zeker voor de leek een stuk simpeler in gebruik. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen