Esje Geplaatst: 5 april 2013 Geplaatst: 5 april 2013 Ik wil graag de afstanden weten van de 4 Lnb's voor een Triax 88 in Den Haag. Ik heb nu een Triax 78 maar geen idee of dat een grote vooruitgang boekt? Maar dan heb ik de afstanden alvast.
Sprietje Geplaatst: 5 april 2013 Geplaatst: 5 april 2013 Beste Esje De lnb-afstanden voor een Triax 88 in Den Haag is:Tussen de Hotbird 13 en Astra 19,2 = 85mmTussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 = 56mmTussen de Astra 23,5 en Astra 28,2 = 60mmAls je lnb’s met koppen van 60mm gebruikt moet je ze als volgt afstellen:Tussen de Hotbird 13 en Astra 19,2 = 83mmAstra 19,2 en Astra 23,5 tegen elkaarTussen de Astra 23,5 en Astra 28,2 = 60mm De maten gemeten van pukkeltje tot pukkeltje voorzijde lnb. En de schotel uitrichten op Planeta HD op de Astra 23,5.
Sprietje Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Meerwaarde van een Triax 88 t.o.v. een Triax 78: 1- Geeft meer signaal waardoor bij zware regenval je minder kans hebt op uitvallen van het beeld.2- Er kunnen normale lnb’s op geplaatst worden voor de 4 gangbare satellieten i.p.v. smalle. Smalle lnb’s verliezen iets meer signaal als er regendruppels op de kop zitten dan gewone lnb’s. Ook hierdoor dus minder kans op beelduitval tijdens zware regenval. 3- Minder kans op beelduitval als er flink wat sneeuw op de schotel komt te zitten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen