Ga naar inhoud


welke energieleverancier heb je en ben je tevreden over, of wil je overstappen?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik zit bij de Nederlandse Energiemaatschappij, daarvoor bij PMA Greenchoice en ooit begonnen met NUON.

 

Wat is tussen nu en een maand het beste om een contract van hoeveel tijd af te sluiten, of kan ik het beter variabel laten lopen?


Mijn contract met de Nederlandse Energiemaatschappij loopt binnenkort af,
dus maar weer eens overstappen, echter zitten er nogal wat haken en ogen
aan. Er zitten nogal wat rare vogels tussen die ineens bijvoorbeeld een
half jaar vastrecht innen, of nog erger, als je per ongeluk even niet
kan betalen, dan raak je de welkomstbonus kwijt.

 

Veel energieleveranciers zeggen als beste getest te zijn, maar scheelt het erg veel met al die sorres?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zou ik OXXIO vooral links laten liggen !!

 

Vorige week op een avond kwam er zo'n verkoopster langs namens OXXIO. Ik heb haar binnen gelaten, mijn buurtjes zaten ook bij mij.

Oké, na haar verhaal aangehoord te hebben, zei ik tegen haar, wat zal het mij precies schelen ? En gaf haar mijn verbruik cijfers.

Daarna zei ik tegen haar, ik begin er pas mee om over te stappen, wanneer oxxio een offerte maakt voor mij.  Dat kon niet zei ze.

Opgegeven moment zei ze, ik moet vandaag nog een klant binnen halen, anders wordt ik ontslagen ???????

 

Omdat ze nogal aardig lang binnen was, zei ze op een ogenblik, ik wordt in de gaten gehouden.

En ja hoor, een zogenaamde teamcoach klopte aan, hem ik ook binnen gelaten. En toen viel hij tegen haar heel vreemd uit, daarna heb ik die meneer mijn huis uitgezet. Sinds dertien jaar is hij de eerste.

 

Dus ik blijf gewoon bij mijn oude vertrouwde, en zoveel zal het echt niet schelen. Stroom wordt opgewekt in centrales, of de stroom wordt ingekocht in het buitenland ( gebeurd te veel, nederland wordt zo veels te veel afhankelijk ). De kosten om stroom op te wekken gaat steeds op en neer omdat de olieprijzen ( ja ook onze gasprijzen ) steeds veranderen.

 

Wil je echt goedkoop je woning voorzien van stroom, plaats dan zonne collectoren, of een windmolen. Ben je goedkoper uit en je bent tevens onafhankelijker.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn genoeg energie collectieven waar je je bij aan kunt melden.

Wij hebben dat vorig jaar via de consumenten bond gedaan (kun je ook als niet lid) en die hebben gewoon op basis van je gebruikscijfers samen met nog 100.000 anderen de leveranciers gevraagd een offerte uit te brengen en daar kwam toen energie direct als goedkoopste uit de bus.

Overstap was een fluitje van een cent en verder ook geen moeilijkheden gehad oid. waarbij de consumentenbond ook nog eens op de achtergrond blijft kijken of het allemaal goed gaat.

Is het jaar voorbij dan krijg je weer via de consumentenbond bericht dat er weer deel genomen kan worden aan een nieuw collectief en zoeken ze weer voor je uit wat het voordeligste is.

 

Feit is wel dat toen we gingen overstappen de oude leverancier plots ook een stuk goedkoper kon en je zo 150 euro kon krijgen als je weer terug kwam.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu bij E.On sinds 1 februari... een actietarief wat voordelig is voor nederlandse normen. Daarvoor het ik Essent, ook een actietarief van 1 jaar...  Je moet inderdaad gewoon vergelijken via de prijsvergelijkingssites voor gas en licht. Daar kan je je gegevens en je verbruik invullen, en de resultaten vergelijken. Je moet inderdaad ook rekening houden met vastrecht etc... want dat kan erg veel geld schelen. Ik heb ook goede ervaringen met Greenchoice, Electran, ...  de totale prijs is het belangrijkste, het licht brandt toch wel :)

NOOIT doorgaan met variabele prijzen, dan betaal je gewoon te veel... de speciale actietarieven via vergelijkingssites zijn meestal het allerbeste, vaak beter dan collectieve veilingen... ook is United Consumers wel een alternatief, maar daar haal je niet het onderste uit de kan. Daarom heb ik dit nog niet overwogen... op die manier krijg je echter wel wat meer "rust" ;)  maar voorlopig blijf ik ieder jaar switchen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij Energie Direct voor een tweede jaar nadat ik NUON achter mij heb gelaten.

Deze aanbieder heb ik gekozen via een collectieve inkoop van de VEH.

Tot nu toe geen spijt van gehad.

 

Toen het jaar bijna voorbij was, heb ik hun gevraagd wat mijn nieuwe lasten zouden worden.

Hierop hebben hun binnen 3 werkdagen een nette aanbieding neergelegd onder voorbehoud.

Die indicatie heeft mij doen besluiten dat ik nog een jaar bij hun blijf zitten.

 

Nu wat details:

 

Verbruik p/j elec: 5000Kwh

Verbruik p/j gas: 900 kuub

maandlasten: €125,-

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij Energie Direct voor een tweede jaar nadat ik NUON achter mij heb gelaten.

Deze aanbieder heb ik gekozen via een collectieve inkoop van de VEH.

Tot nu toe geen spijt van gehad.

 

Verbruik p/j elec: 5000Kwh

Verbruik p/j gas: 900 kuub

maandlasten: €125,-

 

5000 * 0,20 = 1000

900 * 0,70 = 630

totaal 1630 / 12 = 136 euro/maand

 

Heb gemiddelde prijzen genomen dus niet slecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verander elk jaar van leverancier en neem altijd een contract voor 1 jaar vast.

Daarmee krijg ik elk jaar een welkomstpremie van tussen de 180 en 300 euro  

Kijk op www.gaslicht.com vul daar je gegevens in en je ziet gelijk je mogelijkheden.

Zij regelen ook de overstap voor je.

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5000 * 0,20 = 1000

900 * 0,70 = 630

totaal 1630 / 12 = 136 euro/maand

 

Heb gemiddelde prijzen genomen dus niet slecht

 

Heb hier een excell sheet meelopen waarbij ik aan het begin van de maand mijn standen invul van de gas & elec meter.

Daarbij berekent hij mijn jaartotalen en ook vanuit die totalen gelijk het maandbedrag.

 

Zoals hij nu staat, betaal ik waarschijnlijk iets van €4,- te weinig per maand.

Zal dus naar verwachting wel iets moeten bijleggen op de eindafrekening.

 

Als ik mijn getallen invul op de hierboven voorgestelde gaslicht website, zou ik op jaarbasis nog iets van rond de €50,- kunnen besparen.

 

Hieronder mijn uitwerking.

post-45009-0-25602600-1365268558_thumb.png

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit via de consumentenbond bij de Nederlandse energiemaatschappij, krijg na een jaar 100 euro retour.

 

Het contract loopt begin mei af, maar indien het de zelfde maatschappij is, dan heeft het weinig zin, want dan komt er geen welkomst bonus.

 

Prijsvergelijkers melden niet altijd dat bijvoorbeeld het vastrecht voor een half jaar meteen geïncasseerd wordt, dat kan voor verrassingen zorgen. Perongeluk een keer niet kunnen afschrijven, dat kan je fluiten naar die 100 euro.

 

Ik zit te kijken om weer naar Greenchoiche te gaan, maar dan mogelijk via een vergelijker die het voor 12 maanden vast kan zetten, maar ik weet niet wat de prijzen op dit moment doen i.v.m. dat de gasprijs aan de olieprijs is gecoppeld.

 

Ik weet niet of het verstandig is voor 36 maanden te gaan, ik krijg er geen goed zicht op.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje terug ook gekeken. Het beroerde is dat je ontzettend goed moet uitkijken om geen appels met peren te vergelijken. Soms is de prijs per Kw lager, maar dan zijn de netwerkkosten weer hoger. Soms ga je opeens naar een ander tarief (b.v. zakelijk) als je meer dan 5000Kwh gebruikt, tijdstippen voor dag- en nachtstroom anders (lees later/korter dan je gewend bent) etc.

 

Dan snappen ze in Den Haag niet dat mensen niet makkelijk overstappen. Als ik in de supermarkt tien pakken melk heb, zie ik direct de prijs, hooguit een verschil in biologisch . Stel dat de verschillende merken opeens pakken verkopen met verschillende inhoud, bv 0,88 liter o.i.d. De ander 0,93 l enz. Of let op, prijs per liter alleen als u deze week niet meer dan drie pakken koopt (aantal wordt aan de kassa bijgehouden) Korting van 0,24% als er meer dan vier wachtenden bij de kassa staan.

 

De overheid zou energiebedrijven moeten verplichten om één duidelijk tarief te noemen per Kwh en m3 incl. netwerkkosten belasting etc.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkkosten voor jou gebied zijn altijd het zelfde welke leverancier je ook neemt.

Ook gaslicht.com is daar duidelijk in want je kan zelf aangeven of je groene of grijze of bio-stroom wil hebben.

Ik heb dit jaar voor bio-stroom gekozen want dan heb ik stroom die niet in een klein hokje gezeten heeft.

 

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gebruik maakt van een collectief is het allemaal transparant, vorig jaar overgestapt van Nuon naar Electrabel, scheelt ongeveer 40 euro per maand, Nuon gokt erop dat je blijft uit angst, vooral ouderen blijven hangen en betalen honderden euro's per jaar teveel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit gehad dat vastrecht per half jaar afgeschreven zou worden... Vastrecht is echter wel iets om op te letten, want dat kan je totale prijs ondanks een lagere KwH prijs, toch hoog maken.

Gaslicht is inderdaad een goede vergelijker, ook Easyswitch is goed, en geeft heldere aanwijzingen. Alles klopt tot nu toe altijd.

Mijn ervaring is dat collectieven niet altijd goedkoper zijn... maar ik ben altijd een beetje huiverig voor zgn 'collectieven' omdat ik denbk dat die ook een likje uit de pap willen hebben ;)  ja ik vertrouw niemand.

 

Netwerk is inderdaad gebonden aan je adres... helaas zou ik zeggen. Bij het verhuizen is dat overigens ook iets waarop ik let, evenals de gemeentelijke belastingen ;) jaja, goed kijken levert soms wel geöld op.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zowieso ook kijken wie uiteindelijk de leverant is ,denk maar

aan de ellende toen trianel en orro failliet gegaan zijn .

Uiteindelijk zijn er toch maar een handje vol leveranciers (rwe wattenfall delta electrabel) die

onder diverse handels namen verkopen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je niet in het buitenland kan inkopen... In Zweden is het stukken voordeliger dan in NL...

Maar zover zijn we nog lang niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...