Dilasso Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Beste Lezer, Ik zoek iemand die mijn satellietschotel goed kan uitrichten het is een Triax 64 cm., met een CanalDigitaal duo LNB. Ik heb bij regenachtig weer slecht en stilstaand beeld, de ontvanger is een Dreambox 800DM SE. Ik ben woonachtig in Soest, een en ander natuurlijk tegen een vergoeding. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
Sprietje Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 Heb je al geprobeerd door aan de paal te trekken en te duwen zodat de schotel iets achterover- en voorover komt om zo te kijken of je meer of minder signaal krijgt? Ook is het beter de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten i.p.v. de Astra 19,2. Je moet de schotel dan wel een beetje naar het oosten verdraaien en de elevatie 1 graad omlaag bijstellen. Ik weet niet of die rij huizen nog ver doorloopt in de richting waar de schotel naar toe kijkt, maar gaan de signalen wel goed over de nok van het dak heen?
Dilasso Geplaatst: 6 april 2013 Auteur Geplaatst: 6 april 2013 Heb je al geprobeerd door aan de paal te trekken en te duwen zodat de schotel iets achterover- en voorover komt om zo te kijken of je meer of minder signaal krijgt? Ook is het beter de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten i.p.v. de Astra 19,2. Je moet de schotel dan wel een beetje naar het oosten verdraaien en de elevatie 1 graad omlaag bijstellen. Ik weet niet of die rij huizen nog ver doorloopt in de richting waar de schotel naar toe kijkt, maar gaan de signalen wel goed over de nok van het dak heen? Ik wil niet aan de paal trekken want die komt dan waarschijnlijk los te staan, de schotel heeft een vrij zicht op de astra 19.2 en 23.5, de LNB verplaatsen met de klem ga ik uitproberen, maar als er iemand zich aanmeld om mij bij te staan, graag. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
dirocca Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 (aangepast) als je draadloos internet hebt en een smartphone of tablet kan je de app<< DMSatFinder>>gebruiken. dan kan je het signaal zien terwijl aan de schotel aan het regelen bent. dit werkt zeer goed grtzPhilip btw. prachtige hond 6 april 2013 aangepast door dirocca vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Sprietje Geplaatst: 6 april 2013 Geplaatst: 6 april 2013 @Dilasso schrijft: ”Ik wil niet aan de paal trekken want die komt dan waarschijnlijk los te staan” Hoezo, staat die pijp dan niet in de beton? Zo rechtstreeks in de grond? Als dat laatste zo is, dan wil ik wel geloven dat de schotel vergaan is.Staat hij wel in de beton, dan mag ik aannemen dat hij zeker 60-70cm diep in de grond staat en dan trek je hem echt niet zomaar los.Eigenlijk is zo’n paal het mooiste om een schotel exact af te stellen.Door de buiging die in de pijp aanwezig is, kun je de schotel na het vastzetten nog heel gemakkelijk iets omhoog en omlaag bewegen. Door een stuk betonijzer in de schotelklem te steken kun je de pijp iets torsen. Met deze vier bewegingen kun je de uitrichting van de schotel exact controleren.Bij elke beweging moet de signaalkwaliteit meteen minder worden.Maar dan moeten er nadien nog wel twee schoren haaks op elkaar schuin omlaag vastgemaakt worden zodat de vering weggenomen wordt om te voorkomen dat hij met de wind gaat bewegen.
Dilasso Geplaatst: 7 april 2013 Auteur Geplaatst: 7 april 2013 De paal staat inderdaad in het beton en ongeveer 60 cm in de grond, hij staat zogezegd als een paal ;-)) . Als het weer wat beter word ga ik nog eens een poging ondernemen en neem ik je suggesties mee. Ook Dirocca bedankt voor de tip. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen