Ga naar inhoud

Tuner/MediaTomb -> Popcorn A-400 & Samsung 40D werkt niet goed

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo daar,

Ik heb het volgende:

VU+ DUO met Tuner/MediaTomb (BlackHole 2.0.1 rev. A 2013-02-22) - wired 5e
- A400 2 april software, SSD, SD, USB - wired 5e
- QNAP 509, 5x2TB - wired 5e
Diagnose
De VU+ praat prima met de QNAP en nagenoeg alles wordt ondersteund, no problem :-)
Een laptop naar Tuner/MediaTomb (standaard VLC) gaat prima, no problem
Popcorn A400 naar de VU+ DUO resulteert in een lange tijd wachten (circel op het scherm) en als ik na een hele tijd MediaTomb weer kan selecteren, krijg ik een Err1 bericht.
Als ik met mijn 6 jaar oude Popcorn A100 naar dezelfde MediaTomb ga, lijkt ook alles prima te werken.... 

Als ik op mijn Samsung 40D TV MediaTomb selecteer, dan zegt die "unsupported format" en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Nu kan ik heel slim naar de Popcorn A400 wijzen maar dat lijkt me iets te kort door de bocht.

Weet iemand of en wat er in de Tuner/MediaTomb zit waardoor de A400 en mijn Samsung 40D (3D) TV blijkbaar iets niet leuk vinden?

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Geplaatst: (aangepast)

heb je op de VU+ ook mediathomb lopen 1.0 -r 4

of een andere plugin?

ciao

uhm overigens heb je een mount geprobeerd (heeft a400 een hdd of gaat die aan de nas) welk protocol

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Hi Tonskidutch,

Ik heb de standaard op 2.0.1 rev A draaien. Heb naar een nieuwere .ipk gezocht maar kan die nergens vinden.

Op de A400 en op de D8000 brows ik naar mediatomb

op de A400 bowsen naar playlist, bv ned1 en dan hangt ie 5 minuten

op de D8000 kom ik standaard in Videos terecht. Ik ga dan naar playlists, all playlists of directories

Is het nodig om een share te maken? Ik gebruik de standaard protocollen, de shares doe ik over CIFS (naar bv de QNAP).

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Geplaatst:

Hoi Tonskidutch,

Ik heb een 256MB swap op de internal SSD (16GB). De totale playlist is niet zo heel erg groot.

Nog meer ideën?

F

Geplaatst: (aangepast)

als je dit schrijft:

op de A400 bowsen naar playlist, bv ned1 en dan hangt ie 5 minuten

vermoed ik evenwel een netwerk issue, is de A400 (en eigenlijk alle andere netwerkklanten) in dezelfde samba workgroup

als die up is, kun je dan eens per telnet >netstat -a< (zonder pijltjes) intypen en kijken wie op dat moment echt verbonden is (eventueel ook met de passende hostsnames...?

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...