Ga naar inhoud


Satelliet tv in appartementen


pimhb

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik ben sinds kort eigenaar van een pand met 3 appartementen. Nu wil ik in elk appartement een tv in de woonkamer, slaapkamer en waarschijnlijk ook in keuken zetten. Dit via de satelliet. Er komen tv’s te staan met een ingebouwde satelliet tuner. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om dit te realiseren zonder bij elke tv een decoder/module met smartcard te plaatsen, zodat de gast alleen een tv met afstandsbediening heeft. Zou het mogelijk zijn, wat moet ik hiervoor aanschaffen en wat zou dit ongeveer gaan kosten? Volgens mij hebben ze dit ook in hotels.


Hierbij hoop ik mijn vraag duidelijk gesteld te hebben. Zou er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag.

 

Met vriendelijke groet,

Pim

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er is hierover al een draadje geweest.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/325487-nieuwe-sat-installatie-hotel/?hl=hotel

 

Aangezien je TV's met ingebouwde ontvangers wilt gaan gebruiken zal je moeten werken met ongecodeerde/gedecodeerde zenders, of toch elke ontvanger zijn eigen kaart geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er bestaan mini CAS systemen, waar je een beperkt aantal satelliet of Digitenne signalen mee kunt ontvangen en op een mini Centraal Antenne Systeem mee kunt distribueren.

 

http://www.gss.de/en/service/downloads.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste pimhb


Als je gebruik gaat maken van TV’s met ingebouwde satelliettuner (en die zijn er volop) dan kun je ook gebruik maken van een multiswitch. Dat is eenvoudiger en goedkoper.
Om bijv. de Astra 19,2 en 23,5 te kunnen ontvangen waar alle Nederlandse gecodeerde zenders op zitten, gebruik je een schotel met 2 quattro-lnb’s die je op een multiswitch aansluit. Een quattro-lnb heeft vier aansluitingen (niet te verwarren met quad-lnb) voor de lage band horizontaal, lage band verticaal, hoge band horizontaal en hoge band verticaal.
In dit geval hebt je 2x4=8 ingangen op de multiswitch nodig maar omdat er meestal ook nog een terrestrial (digitenne) antenne op aangesloten kan worden, worden die aangeboden met 9 ingangen.
Dan het aantal uitgangen. Jij wilt er 9 hebben. Je zou dan de EMP Multiswitch MS9/10PIU-5 V10 kunnen nemen, zie:
http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=12&id=232
Die heeft 9 ingangen en 10 uitgangen.

Multiswitches heb je van vele merken met een grote variatie in aantal ingangen en uitgangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste mensen,

 

 Nu is mijn vraag of het mogelijk is om dit te realiseren zonder bij elke tv een decoder/module met smartcard te plaatsen, zodat de gast alleen een tv met afstandsbediening heeft. Zou het mogelijk zijn, wat moet ik hiervoor aanschaffen en wat zou dit ongeveer gaan kosten? Volgens mij hebben ze dit ook in hotels.

aangepast door ceesv
Sprietje, jouw oplossing voorziet alleen in een oplossing voor het verdelen van het antenne signaal, maar geeft nog geen beeld. TS zou nu nog 9 smart kaarten moeten aanschaffen met bijbehorend abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

- De TV's moeten beschikken over een z.g.n. CI-slot,

- Elke TV wordt voorzien van een CI-(decoder) module, waarbij het originele module van Canaldigitaal niet altijd goed werkt met elk merk en type TV.

Alternatief kan er een Aston cam module gebruikt worden, welke over het algemeen beter werkt met de TV software.

- In elk CAM module dient een smartcard geplaatst te worden met daarop een geldig abonnement.

 

Alternatief kan je een card clone systeem gebruiken, waarmee met een kaart 3 toestellen van beeld voorzien kunnen worden.

Ik weet alleen niet of deze (draadloze) clone units in een appartement gebouw met 3 van deze systemen(voor elk appartement een) elkaar gaan storen in de werking.

Verder kan een kaart op dit moment maar 4 pulsen geven per 10 seconden. wanneer iemand een paar keer heen en weer zapt gaan alle tv's in dei groep voor een bepaalde tijd op zwart.

 

Canaldigitaal biedt een optie waarbij er op een hoofdkaart, 2 kaarten met een beperkter abonnement tegen gereduceerd tarief kunnen worden geabonneerd.

Je moet echter voor HD zenders wel extra betalen.

Je zal dan per appartement ongeveer Euro 40,- per maand kwijt zijn voor het abonnement.

 

De aanschaffing en activeringskosten, eenmalig, komen hier nog bij en zijn niet te verwaarlozen.

 

 

In de multiswitch, zoals beschreven door Sprietje kan je geen kaart plaatsen.

Je zal dan een systeem moeten gebruiken zoals bijvoorbeeld door Grundig aangeboden wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende dat er ook kaarten voor "grootverbruikers" waren (hotels e.d.).

Maar of dat nog zo is weet ik niet.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die kaarten bestaan nog steeds, daarvoor moet je contact opnemen met CD 'zakelijk".

Deze worden bijvoorbeeld ingezet in head-end installaties voor hotels en bungalow parken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kun je de 9 aansluitingen dus met 1 hoofdabonnement en twee extra kaarten bedienen.

Stel je neemt het familie HD-abonnement met twee extra kaarten, dan betaal je €19,95 voor de hoofdkaart en twee maal €2,50 plus €5,00 voor HD per extra kaart.

Dus voor €34,95 kijk je de SD en HD-zenders op 9 TV’s.

Elk appartement heeft dus zijn eigen CanalDigitaal smartcard.

Elke smartcard plaats je in een SmartWi of ClonePlus die 3 clientcards heeft.


Het klopt dat je per smartcard maar 4 pulsen per 10 seconden krijgt. Je kunt de gebruikers hiervan op de hoogste stellen. Als iemand dan toch even flink snel zit te zappen, heeft hij alleen zichzelf daarmee en niet de andere bewoners van het appartement.
 

De 3 SmartWi’s of ClonePlus units storen elkaar niet omdat ze vóór het eerste gebruik eerst gematcht moeten worden.

Ik zou dit zo alleen doen als de 3 appartementen telkens voor korte tijd verhuurd worden. Heb je vaste bewoners, dan moeten ze zelf maar voor een kaart zorgen. Dan kunnen ze hun abonnement zelf uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen krijg je tegenwoordig op de extra kaarten alleen nog maar de basis zenders, geen uitgebreid pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie dat je gelijk hebt, bij familie krijg je inderdaad ook familie op je 2e kaart.

Bij de hogere of lagere abo's krijg je op je 2e kaart wel een lager pakket.

Ik dacht dat CD oorspronkelijk ook het familie pakket op de 2e en 3e kaart gedowngraded had.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...