Ga naar inhoud


Satelliet tv in appartementen


pimhb

Aanbevolen berichten

Beste Tonskidutch


Natuurlijk willen huurders zelf kunnen kiezen wat en hoe ze kijken maar er zit verschil tussen huurders en huurders.
Als het huurders zijn die een vakantie appartement voor enkele weken huren zoals dat ook bij sportparken gebeurt, dan mag jij bepalen welke zenders er beschikbaar zijn op het kabelsysteem. Zijn het permanente huurders, dan moeten ze natuurlijk zelf een

abonnement nemen zodat ze zelf het abonnement kunnen kiezen.

Maar dit schreef ik ook al in bericht 11.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De appartementen worden meestal 1 week gehuurd, soms 2 weken. Er hoeven alleen de standaard Nederlandse en vrije zenders te zijn.

 

Is er een bijv. een systeem dat het schotel systeem omzet naar bijv. normale kabel tv? Dus kabel in de tv, zenders zoeken en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, zie mijn eerdere bericht met de link naar de Grundig apparatuur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste pimhb

 

Er worden twee zaken met elkaar verward.

Het eerst probleem is, hoe krijg je signaal via een schotel bij 9 aansluitpunten.

Daarvoor kun je de link van ceesv gebruiken. Dit is een ingewikkelde oplossing die goed werkt bij grote complexen maar voor slecht 9 aansluitingen zou ik daar niet aan beginnen. Bovendien is de bandbreedte die je dan hebt beperkt waardoor je geen grote hoeveelheid zenders door kunt geven. Het is wel zo dat je met dat systeem geen TV toestellen nodig hebt die ook overweg moeten kunnen met satellietsignalen maar je betaald tegenwoordig slechts zo weinig extra voor een toestel die daar wel mee overweg kan, dat dat niet de kosten van frequentieomzettingen niet compenseert.


Het tweede probleem is dat de Nederlandse zenders gecodeerd zijn.

Als je het legaal wilt spelen, heb je daar smartcards voor nodig om die te decoderen.

Of je nu het systeem wilt hanteren waar Ceesv het over heeft of via een multiswitch, de signalen zullen gedecodeerd moeten worden.

Ga je gebruik maken van een multiswitch en TV’s die met satellietsignalen overweg kunnen, dan moet in die TV een CI-module geplaatst worden. Dit kan een CanalDigitaal CI-module zijn.
Het is dan een kwestie van de HD-fastscanlijst van CanalDigitaal inladen, en alle zenders zitten in een logische volgorde in het TV-toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pim,

Voor een beetje head-end systeem en bv 18 zenders betaal je al snel 3800 euro.(excl btw)

Wil je deze zenders in hd doorgeven dan ga je zo richting 6200 euro.(excl btw)

Komt er ook nog een schotel installatie bekabeling en montage bij.

Als je deze zenderlijsten op afstand wil monitoren en wijzigen dan ben je nog meer geld kwijt.

 

Voordeel is dat je geen ci-module en kaart per tv nodig hebt dus niet diefstal gevoelig is.

Ik weet niet of je het geld er voor over hebt maar ik denk dat dit een perfect systeem voor jou appartementen verhaal is.

Grtz Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je eens een reken modelletje op zet kom je met gewoon 3xTV + 3xCI moduul + 3xkaart abonnement helemaal niet zo duur uit hoor

als je alle andere modellen met kopstations en bijkomende kosten uitrekent zijn die gewoon weg duurder.

 

de schotel heb je toch al nodig.

ciao

aangepast door Tonskidutch

L'enfant

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sat schotel noodzaak

kabels noodzaak

2 sat posities minimaal quadro unicable

3 tv's (unicable protocol) noodzaak

3 CI modules (voor cds ) noodzaak

3 CDS HD kaarten (in de huur verdisconteerd) noodzaak

en dan je kopstation HA

aangepast door Tonskidutch

L'enfant

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik tv's gebruiken zonder ingebouwde ontvanger, wat zijn dan de mogelijkheden. Als er andere opties zijn dan hoor ik dat uiteraard graag.

 

De meeste oplossingen hier gegeven zijn waarschijnlijk illegaal.

CanalDigitaal geeft namelijk geen toestemming om de kaarten commercieel te gebruiken.

Voor commerciële doeleinden heb je een zakelijk CanalDigitaal abonnement nodig om op een legale manier je klanten van de Nederlandse zenders te voorzien.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af Johan of je voor slechts 3 appartementen een zakelijk abonnement kunt afsluiten. Maar als je de extra smartcards zou vervangen door gewone abonnementen, dan wordt er gewoon voor elk huishouden betaald. Wat is daar dan nog illegaal aan. Om de
kosten te drukken zou je dan i.p.v. het familie HD-pakket het Basis HD-pakket kunnen nemen. Dat je binnen één woning t.b.v. extra aansluitingen een SmartWi of een ClonePlus gebruikt, is niet illegaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje.

 

Lees de algemene verkoop en leveringsvoorwaarden van CanalDigitaal er eens op na.

Met name artikel 2.2 zal je wel duidelijk maken dat CanalDigitaal voor zakelijke klanten zakelijke contracten hanteert.

 

 

Artikel 2. Toepasselijkheid


 

2.1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen,

Overeenkomsten en overige betrekkingen tussen CanalDigitaal en de Klant.


 

2.2 Het is de Klant uitsluitend toegestaan de Diensten te gebruiken voor niet- bedrijfsmatige, niet-zakelijke doeleinden.

13013 algemene voorwaarden 2013.pdf

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...