houara Geplaatst: 7 april 2013 Geplaatst: 7 april 2013 Goedmiddag allemaal, Ik heb een paar weken geleden een rotor (motor schotelantenne ) bij iemand gekocht. Rotor is nieuwe en nog nooit gebruikt, dit is zonder garantie. Ik heb mijn schotelantenne uitgericht en dit was zonder probleem gelopen. Dankzij de kennis die ik hier / in dit forum heb opgebouwd op deze gebied. Het resultaat nu is, ik kan alle satellieten ontvangen van hispasat t/m Turksesat. Maar mijn probleem is als volgt: Als ik handmatig een bepaalde satellieten handmatig zoek, dan stopt de rotor vanzelf niet. Ik krijg wel beeld op de tv, maar dan draait de schotelantenne weer naar de ander kant. Ik kan dus geen zender / satelliet bewaren. Ik krijg deze kans niet. Ik heb besloten om de ontvanger en een klein tv naar buiten mee te nemen. Ik ging dichterbij mijn schotelantenne staan en alles handmatig te doen. Dit houdt in satelliet via de ontvanger zoeken en als ik beeld op tv zie, druk ik met mijn hand op een rotor knop. Dan krijg ik de kans om de gezocht satellieten te bewaren. Voordat ik naar binnen ga, controleer alles nog een keer en alles is naar wens. Ik ga in de woonkamer zitten, voordat ik alles heb aangesloten (ontvanger + kabels + Tv). Het resultaat is rotor pakt de gezocht satelliet, maar stopt niet en draait naar de ander kant. Ik heb geprobeerd om de rotor te resetten, maar geen knoop hierover gevonden. Ik vroeg mij af, heeft dit probleem met de ontvanger (dreambox 500s) te maken? Heeft dit probleem met de rotor te maken? Hoe kan ik de rotor resetten? Is mijn schotelantenne goed uitgericht? Ik hoop dat mijn verhaal / probleem duidelijk is. In de bijlage vinden jullie een handleiding van mijn rotor SADOUN-SM3D12.pdf
rommelaar Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 (aangepast) Kijk eens in het menu van de DM 500 of niet toevallig usals aan staan. 9 april 2013 aangepast door rommelaar Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
houara Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Geplaatst: 9 april 2013 Rommelaar bedankt voor de reactie. Helaas DM 500 ondersteunt geen USALS.
Adriano Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Waarom gebruik je de GotoXX functie niet? Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
rommelaar Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Oh wist ik niet meer Houara.Is ook al weer zo'n tijd geleden dat ik een 500 s had.Heeft hier wel altijd goed op de stab rotor gedraaid maar hoe :mellow: sorry Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
youriy Geplaatst: 9 april 2013 Geplaatst: 9 april 2013 Ik denk dat de instellingen in de receiver niet goed staan. Je moet bij iedere sat de disecqinstelling op 1.2 zetten en de positie. Daarna moet je zenders zoeken. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
houara Geplaatst: 9 april 2013 Auteur Geplaatst: 9 april 2013 Ik heb net alles gecontroleerd, maar geen resultaat. Disecqinstelling 1.2 staan goed. Ik ben nu aan het twijfelen of de rotor goed is. Ik heb de firma waar de rotor gemaakt is, een email over de knelpunt verzonden, maar nog geen reactie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen