Ga naar inhoud

CI kaart dreambox 800hd

Ga naar oplossing Opgelost door Bigal,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Box flashen met OpenPli.

CCcam installeren.

CCcam als softcam aanwijzen.

CD kaartje er op zijn kop insteken.

En het moet gewoon werken.

Geplaatst:

Misschien hebben jullie wel gelijk idd. Uhm... flashen heb ik gezien kan via de webbrowser... Moet ik daarna alle instellingen opnieuw

Wat adviseren jullie: newnigma, openpli? Of iets anders??

Geplaatst:

openpli

Misschien hebben jullie wel gelijk idd. Uhm... flashen heb ik gezien kan via de webbrowser... Moet ik daarna alle instellingen opnieuw

Wat adviseren jullie: newnigma, openpli? Of iets anders??

openpli3.0

grtzPhilip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Als beginnende Dreambox gebruiker adviseer ik OpenPLi 3.0

Na het installeren krijg je een wizard, loop deze door met je instellingen, automatisch installeer je dan ook de nodige CCcam. 

Klaar en kijken maar.

Geplaatst:

Voor de 800HD PVR kan ik alleen OpenPli 2.1 vinden... voor de 800 SE is er wel v 3.0, maar die kan ik denk ik niet gebruiken??

inderdaad,openpli3.0 kan je niet gebruiken voor 800HD wegens te oude drivers.

je kan wel openpli 2.1 gebruiken

grtzPhilip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

CCcam wordt bij deze image niet automatisch geïnstalleerd via de installatie wizard, 

Na installatie ga je naar het menu -> applicaties, druk op de groene toets en ga naar Softcam, download daar de CCcam2.30

Reboot je box

Grts.

Geplaatst:

Goed, het zit niet mee... ik probeer via de webinterface openpli 2.1 erop te zetten, maar als ik het nfi bestand wil flashen gebeurt er niets...

De handelingen die ik uitvoer:

ik zet de dreambox uit. Druk aanknop in, steek stroomkabel erin, wat op "stop" en op ip adres. vul deze in de webbrowser (firefox) in, klik op firmware upgrade. Dan zoek ik het nfi  bestand en dan druk ik op flash... Maar nada, nothing..

• Oplossing
Geplaatst:

Superbedankt iedereen! Het is gelukt.

Internet explorer werkte. Eerst een secondstage bootloader, dan openpli 2.1. Dat cccam geïnstalleed via applicaties en dan de groene knop.Ik kan weer gewoon tv kijken.

Top! dankjulliewel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...