Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

CD heeft mij een M7 SAT801 + dubbelkop voor Astra 1 & 3. Ik heb nog niet de nieuwe LNB ingeschaakeld. Maar om de nieuwe ontvanger te testen, probeer ik met Astra 1 en kanalen daar,

Fijn, maar ik kan niet mijn ouwe kaart lezen in de nieuwe ontvanger. Volgens mij is de kaart een Seca Mediaguard 3 (oranje/wit als bij exemplaar op CD website).  Twee jaar oud or zo.

Ik krijg "Access Denied" (Engelstalige menu) maar ik zie het kaartnummer plus veel meer goed onder "Menu > Installatie > Smartcard).  Dit is niet de boodschap "Smartcard Access Mute" - de smartcard zit in de kaartlezer met chip naar beneden en helemaal ingedrukt.

Moet ik voor een nieuwe smartcard ruilen bij CD Klantenservice? Het smartcard werkt nog steeds goed in mijn ouwe SD-ontvanger.   Ik heb net vanmorgen heractiveerd en dat ging prima,

Bedankt

Peter Q

Geplaatst:
Je hebt voor deze ontvanger een oranje kaart nodig ,als je die hebt moet dat gewoon

werken, je moet wel de SD kanalen laten inlezen,als  je geen HD abonnement hebt .
sluit wel de duo-lnb op de ontvanger aan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Bedankt voor uw reactie -- maar helaas, het werkt nog steeds niet. Ik heb al een oranje kaart. Wat ik nog niet vertelt heb, is dat mijn satelliet installatie zit in Engeland.  Ik heb de HD en SD kanal lijst allebei ingelezen.

Met de ouwe SD ontvanger is daar geen probleem - het werkt gewoon de
laaste zeven jaar. Maar dat is niet een CD ontvanger - een van Comwell
aanbevolen door een dealer in Groningen.

Als de SAT801 een CD goedgekeurde onvanger is, ben ik niet helemaal zeker of ik kan de smartcard in het buitenland gebruiken. Is er misschien iets in de software van de SAT801 dat blokeert de smartcard?

Ik moet overstappen naar een HD ontvanger met duo LNB als de commerciele zenders vallen uit in 2013 -- zo CD klantenservice hebben me geinformeerd.

Geplaatst:
Hoe groot is de schotel waar je de duo-lnb op wilt zetten ,voor een

duo-lnb van CD mag de schotel niet groter zijn dan 78 cm ,voor

grotere schotels heb je weer een andere duo-lnb nodig

Deze smartcard heb je nodig

post-40340-0-40400200-1365458426_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

De oplossing is even geduld te hebben. Eindelijk besloot ik de
smartcard in de kaartlezer to laten staan 15 minuten ... en dat werkte.
Ik kan nu alle kanalen zien.

Het staat in de CD Snel-instructies te wachten ongeveer 6 minuten maar het kan veel langer zijn.

Ik vind het raar dat er geen informatie is op de "Geen Toegang" boodschap in de SAT801 handleiding of CD instructies te vinden.

Peter Q

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...