Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat gaat niet lukken hoor. Dan komt de Hotbird veel te ver uit het midden. Een grotere schotel zal de juiste oplossing zijn, eventueel een tweede schotel voor alleen de Astra 28,2.

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

ja precies, hotbird die heb ik al verhuisd naar een 60 cm schoteltje

(heb de spaanse canal plus schotel van mijn vrouw gepikt en haar naar de triax verhuisd met quad black premium)

Aangezien de hotbird idd al te veel uit het midden viel doordat ik m al wat meer op de 28,2 had gezet. 

Kwam trouwens dit schoteltje tegen in Spanje die toch een stuk goedkoper is (115,- + porto €5,60) dan de Gibertini die jij me adviseerde,  ik vroeg me af of je met dit merk ervaring hebt of iets van horen zeggen, zie aub onderstaande. uiteraard als iemand anders er ervaring mee heeft dan is die ook van harte welkom om te reageren :-)

ANTENA PARABÓLICA 135 cm BASE FIJA OFFSET TECATEL K135FNZ1

Zoniet dan speel ik op zeker en schaf de Gibertini aan alhoewel ik de laminas ook wel mooi vind die me werd aangeraden.

In elk geval alvast harstikke bedankt!

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Geplaatst: (aangepast)

Zou best een goede schotel zijn voor de Astra 28,2 alleen, niet voor multifeed ontvangst. Door de schoren kun je geen lnb's naast de klem zetten.
Een paar opmerkingen over die schotel:
Een f/D van 0,52 is weinig. Normaal is dat 0,6. Het betekend dus dat de lnb vrij dicht op de schotel staat en daardoor minder schoteloppervlak benut dan als de f/D 0,6 zou zijn geweest.
Verder zie ik een efficiency van 80%. Dat is onwaarschijnlijk hoog.
Maar voor €116,- natuurlijk weinig geld voor een 120cm-schotel. Een Inverto Black Ultra er op en je ontvangt de Astra 2E en 2F prima.

En opsturen moet je nooit doen. De kans dat de schotel torst waardoor hij absoluut waardeloos is geworden is veel te groot. Gewoon ophalen. Het is een buitenwijk van Madrid dus niet ver van je vandaan.

post-60869-0-46302400-1392051893_thumb.jpg

aangepast door Sprietje

Voor een schotel van 1,35 mtr ziet de bevestiging aan de achterkant er bijzonder klungelig uit.

Daar is de Triax mastbevstiging zelfs beter en die vind ik ook al waardeloos.

Dat dat ding 200 km/h windbelasting kan weerstaan daar geloof ik niets van.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

In de luwte dat wordt niks, ik woon bovenop een heuvel..

Ok gaan we terug naar plan A de Gibertini of de laminas

in elk geval bedankt voor jullie adviezen...

Ijzerbout jammer dat je zo ver weg woont anders had ik mischien die van jou kunnen overnemen.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Geplaatst:

Komende nacht staan de zenders van ITV en Channel 4 gepland om over te huizen naar de Astra 2E.

"Next week, all remaining ITV standard definition services on Astra 1N will be migrated to Astra 2E. The move is expected to occur during the early hours of Tuesday morning (11th), with a brief break in service expected when the channels switch satellites."

zie: http://www.a516digital.com/2014/02/itv-regions-start-satellite-move.html

Geplaatst:

1N zou zelfs deze week nog zijn verhuizing naar 19.2 al beginnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Wat ik me afvraag is of ze die beam van de 1N ook nog gaan veranderen (verbreden) als die op 19,2 oost hangt want wie heeft er nu zo'n scherp gerichte footprint nodig als het niet voor de UK bedoeld is? Dat ze hem anders gaan richten mag duidelijk zijn. Daarvoor zijn die schotels stuurbaar op de satelliet. Of zou het een spotbeam op Duitsland worden?

• Moderator
Geplaatst:

Had Polen geen spotbeam?

Misschien een 2e cluster voor Oost-Europese staten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het voordeel van de scherpe spotbeams, is dat ze freq vaker kunnen gebruiken.

Dit drukt de kosten, dus wordt het voor meer partijen betaalbaar.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Deze snap ik niet??? Het zijn dan gewoon 2 transponders hoor.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

In de luwte dat wordt niks, ik woon bovenop een heuvel..

Ok gaan we terug naar plan A de Gibertini of de laminas

in elk geval bedankt voor jullie adviezen...

Ijzerbout jammer dat je zo ver weg woont anders had ik mischien die van jou kunnen overnemen.

Ik heb nog 2 onverwoestbare Kathrein schotels in de garage staan. CAS120 en CAS 90. met alles d´r op en d´r aan. Die dingen heb je voor je hele leven. Ik zal ze vannavond in "te koop" zetten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

...

Dit lijkt me een fabeltje. Heb je daar een bron van?

Kun je een voorbeeld geven waar dit al wordt toegepast?

Een spotbeam verbruikt nagenoeg dezelfde energie. alleen de concentratie is anders.

Dus goedkoper zal het niet moeten zijn. Eerder duurder misschien, vanwege de noodzakelijke techniek om scherp te richten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...