Ga naar inhoud


Lancering Astra 2E bekend


Sprietje

Aanbevolen berichten

Deze snap ik niet??? Het zijn dan gewoon 2 transponders hoor.

Dat wel, maar voor deze spot beam transponders is minder vermogen in de satelliet nodig (kleiner gebied). Verder kan je op dezelfde positie  freq ruimte meerdere keren verkopen tov een widebeam.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het hoeven niet eens spotbeams te zijn want ook wide-beams worden dubbel gebruikt. Kijk maar bij de Astra2F, zie bijlage. Dezelfde frequentie op Europa gericht en op Africa. Alleen de polarisatie hebben ze verschillend gehouden om er zeker van te zijn dat er geen beïnvloeding ontstaat in de ontvangst in het scheidingsgebied.
Opmerking: Die 1 MHz verschil is door een consumenten satellietontvanger niet te onderscheiden.
 

post-60869-0-15695700-1392108922_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zoals frequentie 10722 op de Amos satellieten op 4 west. Maar hoe dan ook. Je huurt gewoon een transponder en dat deze een uitgesproken dekkingsgebied heeft maakt niet uit. De spotbeam op 28.2 oost is gewoon maatwerk voor de klant.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

News
Updated Tuesday, 11th February, 2014

ITV AND CHANNEL FOUR DISAPPEAR IN MOST OF MAINLAND EUROPE
All remaining ITV One channels and Channel 4 were moved to Astra 2E at around 2am GMT. ITV ONE (all regions not already on Astra 2F), CITV, ITV 2, ITV2+1, ITV 3, ITV3+1, ITV 4, Channel Four (all regions), Film Four, Film Four+1, E4, More 4 are now on the UK spot beam. They had been easy to receive over most of the continent for the past two years.
One glimmer of hope: we have just had a report from Gibraltar of very weak BBC reception on a 3 metre dish. Awaiting confirmation and the type of equipment used. In Gran Canaria, the BBC signal has returned this morning. No dish size given.

Door Google vertaald:

Bijgewerkt dinsdag 11 februari, 2014

ITV en Channel Four verdwijnen voor het grootste deel op het vasteland van Europa.
Alle overige ITV One kanalen en Channel 4 werden verplaatst naar Astra 2E rond 02:00 GMT. ITV ONE (alle regio's niet al op Astra 2F), CITV, ITV 2, ITV2 1, ITV 3, ITV3 1, ITV 4, Channel Four (alle regio's), Film Four, Film Four 1, E4, meer 4 zijn nu op de Britse spot beam. Ze waren gemakkelijk te krijgen zijn over het grootste deel van het continent in de afgelopen twee jaar.
Twee lichtpuntjes: wij hebben net een rapport van Gibraltar van zeer zwakke BBC ontvangst op een 3 meter schotel gehad. In afwachting van bevestiging en de gebruikte soort apparatuur. In Gran Canaria, is het BBC signaal vanmorgen teruggekeerd. Geen schotelmaat opgegeven.

Bron: http://skyinmadrid.com/pages/news.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En beste beste D.Quijote, ben je nog van plan flink te investeren om de Astra 2E en 2F weer terug te krijgen of hou je het op de zenders die op de Europabeam van de Astra 2F zitten en die je wel kunt ontvangen FTA?, zie: http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html

Ook de Eutelsat 28A gaat op korte termijn verdwijnen maar misschien komen die zenders ook wel op de Europabeam van Astra terug.

Ik pas er in ieder geval voor om te investeren in een schotel van tegen de twee meter.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeven niet eens spotbeams te zijn want ook wide-beams worden dubbel gebruikt. Kijk maar bij de Astra2F, zie bijlage. Dezelfde frequentie op Europa gericht en op Africa. Alleen de polarisatie hebben ze verschillend gehouden om er zeker van te zijn dat er geen beïnvloeding ontstaat in de ontvangst in het scheidingsgebied.

Opmerking: Die 1 MHz verschil is door een consumenten satellietontvanger niet te onderscheiden.

 

Op Kingofsat zie ik ze niet geactiveerd. Of kijk ik op de verkeerde plek?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je kijkt niet op de verkeerde plek maar Kingofsat geeft alleen de frequenties weer die hier in Europa ook enigszins te ontvangen zijn, dus niet de Africa-beam van de Astra 2F en bijv. ook niet de America-beam van de Hispasat op 30 west, dit in tegenstelling tot Lyngsat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje, daar had ik al eerder gekeken bij lyngsat, maar geen ontvangst hier.

 

Tja, 2 mtr. kan nog wel, maar 3 mtr. is een beetje te veel, en eigenlijk ook geen plaats.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog even de lokale Nederlandse satboer gebeld, die had weer contact met een Engelse satboer, zelfs met 4mtr was er geen ontvangst hier.

 

Toch raar met die footprint, maar als ik alle info voor hier uit de buurt leest heeft niemand het daarover.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de Costa Calida ontvang ik de Europabeam van de Astra 2F met een prachtig signaal met mijn Triax 115. Die zenders zijn begin okt. 2013 al op de Astra 2F Europabeam over gezet.
Tsja, en dat niemand het daar over heeft kan ik me wel voorstellen want de meesten willen gewoon de BBC zien. Ik kijk naar de filmzenders op de Astra 2F zoals Movies4Men, More Movies en naar Horse & Country TV
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die zenders kan ik op mijn lokatie in Duitsland ook loeihard ontvangen..alleen kijk ik er nooit naar.

Dan liever MBC2, MBC Max en MBC Action. Op Nilesat of Badr. De laatste tijd vooral op MBC2 goeie films. Eergisteren nog naar Amalia gekeken. Hoort bij mijn favouriete films. De hoeveelheid reklame is nog lang niet op NL niveau.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...