Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als ik uit het raam kijk op mijn werk zie ik een stuk of 10 van die grote jongens maar ik hoor ze nooit :)

Dubbel glas van Duitse makelij misschien?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ach , ik ben toch blij dat we in de Benelux met 64cm de 2E kunnen ontvangen :)

Mijn moeder ook dus , tja , die heeft analoge kabel + satelliet (28,2-28,5°E) :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst: (aangepast)

http://www.flysat.com/28east.php

10936 V 23000 2/3 DVB-S2/8PSK MPEG-4

STV West HD via de Astra 2E is (tijdelijk ??) gestopt !!

We zullen die nog eens opnieuw moeten scannen , hopelijk met geluk !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Nieuws van SKY Madrid.com
Bijgewerkt woensdag 12 februari, 2014

Zendt de ASTRA 2E met gereduceerd vermogen uit om expats uit te sluiten?

Bladerend door bijna 1.000 van uw ontvangstrapporten, is het duidelijk dat de nieuwe Astra 2E satelliet uitzendt op een lager vermogen dan zijn tweelingbroer, de Astra 2F.
Beide Eurostar E3000 satellieten hebben identieke specificaties: lanceermassa 6 ton, spanwijdte 40m, uitgangsvermogen van 13kW. Om een of andere reden zijn de ontvangen signalen in het grootste deel van Europa, waaronder Zuidoost England tot 2,5 dB lager.

We werden voorgehouden om te geloven dat de nieuwe satellieten een sterker signaal zou hebben in het centrum van de footprint, maar dit gebeurde alleen met Astra 2F, die een jaar geleden in gebruik werd genomen.

2,5 dB lijkt niet als veel, maar de dB schaal is logaritmisch, een daling van 3 dB is een vermindering van 50%.
Op beide satellieten, worden HD-kanalen uitgezonden op een iets hoger vermogen, zoals de DVB-S2 8PSK HD formaat dat veel moeilijker te ontvangen is. Dit is de reden waarom veel mensen wel SD maar geen HD kunnen ontvangen.
Het vermoeden is dat het vermogen van de 2E is teruggebracht om de ontvangst van BBC, ITV en Channel Four op het vasteland van Europa moeilijker maken.

aangepast door Sprietje

Bladerend door bijna 1.000 van uw ontvangstrapporten, is het duidelijk dat de nieuwe Astra 2E satelliet uitzendt op een lager vermogen dan zijn tweelingbroer, de Astra 2F.

Beide Eurostar E3000 satellieten hebben identieke specificaties: lanceermassa 6 ton, spanwijdte 40m, uitgangsvermogen van 13kW. Om een of andere reden zijn de ontvangen signalen in het grootste deel van Europa, waaronder Zuidoost England tot 2,5 dB lager.

Wowww.......13 kW uitgangsvermogen !!!!!....Ongelofelijk wat een power. Dit is sensationeel!

Nooit zo´n lulkoek-verhaal gelezen. :grin:

Ik zal het dan maar even korrigeren. Met 13 kW wordt het totale elektrische vermogen bedoeld dat de zonne-collectoren kunnen leveren aan de gehele satelliet, tot aan het einde van zijn berekende levensduur. Dus de maximale elektrische engergie die de zonne-panels kunnen leveren aan de interne elektrische huishouding. Het uiteindelijke uitgangsvermogen van één enkele transponder is maar een fractie daarvan en ligt in de orde van grootte van enkele tientallen tot ongeveer 200 Watt.

De transponder downlink EIRP (Effective Isolated Radiated Power) wordt aangegeven in een waarde van Decibel Watts oftewel dBW.

Er is geen HPA (TWTA of SSPA) ter wereld die een vermogen van 13 kW in een satelliet kan leveren.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Inderdaad gaat het om 13kW vermogen van de zonnepanelen of de accu's. Staat er in het artikel dan dat het gaat om 13kW vermogen per transponder?

De Astra 2E beschikt in totaal over 64 transponders. Als je die 13000 W verdeelt over die 64 transponders, dan zie je al dat elke transponder gemiddeld maar 203 Watt maximaal kan hebben.

Geplaatst:

En deze stelling lijkt me ook vergezocht.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Punt 1 heb ik het artikel niet geschreven dus als je commentaar op het stuk hebt vervoeg je dan bij http://skyinmadrid.com/

Punt 2 als ik aangeef dat die 13kW vermogen verdeeld moet worden over 64 transponders, dan is er gemiddeld 203 W vermogen ter beschikking om een transponder te voeden. Dat is dus zeker niet het zendvermogen van een transponder want die ligt zo ongeveer op 100W.

Geplaatst:

Als je uitgangsvermogen schrijft van 13 kW dan lees ik daaruit dat het gaat om tranponder uitgangsvermogen. En dat is onzin. Er stond nergens dat je het uitgangsvermogen van de zonnepanelen bedoelde want daarmee heb je nog geen enkele dBW in de footprint. En om dat dan om te rekenen naar 203 Watt per transponder omdat het er 64 zijn is helemaal amusant want wat denk je...wat is het rendement van een HPA met TWTA´s of SSPA´s. En het gehele electrische besturings system? Van een TWTA weeti ik het, dat is ca. 70%. Zo´n 30 jaar geleden was dat maar 35%.

Dan moet zo´n satelliet verwarmd tijdens sun-outages en de de rest van de electronica en besturing kost ook stroom.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Beste Drs. IJzerbout

Blijkbaar heb je nog steeds niet door dat SKY Madrid het stuk geschreven heeft en niet ik.
De engelse tekst van SKY Madrid is:
"Both Eurostar E3000 satellites have identical specifications: launch mass 6 tonnes, wingspan 40m, output power of 13kW"

Ik had van jou toch wel verwacht dat je dan weet dat deze SES-gegevens betrekking hebben over de outputpower van de voeding is geeft. Dat zijn dus normaal de zonnepanelen en als de satelliet in de schaduw van de aarde vliegt de outputpower van de accu's.

Maar goed, als je het uitzendvermogen van de transponders wilt weten van de diverse satellieten, hier heb je ze:
Astra 1F heeft 63W TWTA output power
Astra 1G heeft 63W TWTA output power
Astra 1H heeft 98W TWTA output power
Astra 1KR heeft 63W TWTA output power
Astra 1L heeft 63W TWTA output power
Astra 2A heeft 98W TWTA output power
Astra 2C heeft 105W TWTA output power
Astra 2D heeft 98W TWTA output power
Astra 3A heeft 52W TWTA output power
Van de 2E en F weet ik het niet

Maar het ontgaat je waarschijnlijk helemaal aan de essentie van het stuk van SKY Madrid waarin ze vermoeden dat het uitzendvermogen van de 2E geknepen is.

Geplaatst:

....

Maar het ontgaat je waarschijnlijk helemaal aan de essentie van het stuk van SKY Madrid waarin ze vermoeden dat het uitzendvermogen van de 2E geknepen is.

Geknepen wordt Astra 3 toch ook?

Maar de suggestie gaat verder: om Engelsen in het buitenland ("expats") buiten te sluiten.

Dat is een sterk verhaal. Maar dat ook Sky gecodeerd op een spotbeam gaat zitten, is wel weer opmerkelijk.

• Moderator
Geplaatst:

Als ik het mij goed herinner is de sun outage 4 uur, in die tijd draait de satelliet op accu's.

In de overgebleven 20 uur moet de energiebron niet alleen de satelliet voeden maar ook de accu's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nou Sjaak, dat hoef je ook niet te geloven maar Astrium schrijft zelf:

"Astrium Products’ power control units constitute a family of products optimising
primary power management for GEO, MEO and LEO bus applications. Thanks to a modular design the product line covers the full spectrum of space power units from 2 kW to 20 kW."

zie: http://www.astriumequipment.com/space_equipment_astrium_products.pdf

Geplaatst:

Beste ceesv

Eén omwenteling over de Clarkebeltbaan is ongeveer 265.000km. Daar doet de satelliet 23.934 uur over. Hij vliegt dus met een snelheid van 11.072km/uur.
De aarde heeft een diameter van 40.076 : 3,1415 = 12757km over de evenaar. De satelliet bevindt zich dus maximaal 1,15 uur in de schaduw van de aarde.

Maar is dat de essentie van het verhaal van SKY Madrid cees?

Geplaatst:

Sjaak je moet eens wat beter lezen. Maar zou je niet bij Astrium gaan solliciteren, misschien kun je ze nog adviseren welke accu's ze nodig hebben er rekening mee houdend dat die over 15 jaar ook nog uitstekend moeten werken en voldoende vermogen moeten hebben.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...