Ga naar inhoud


Lancering Astra 2E bekend


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op deze site zie ik dat 15km van St Tropez ze met een schotel van 110cm een zwak signaal hebben voor de spotbeam van de Astra 2E.

http://www.satandpcguy.com/Site/astra_2e_satellite_reception_footprint_uk_tv_spain.php

Ik zou dan voor een schotel van 125cm gaan, bijv. een Gibertini OP 125 L, zie: http://www.gibertini.it/product/product_OP125_L.html

St Tropez is toch weer zo'n 65km verder weg dan La Ciotat dus ik denk dat dat goed moet werken. Het liefst wel die schotel alleen voor de Astra 28,2 oost gebruiken en niet combineren met een multirail.

 

Ik neem aan dat als je 28.2 in het brandpunt van deze schotel zet, je met een multirail nog wel Astra 1 en wellicht 3 mee zou kunnen pikken?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik neem aan dat als je 28.2 in het brandpunt van deze schotel zet, je met een multirail nog wel Astra 1 en wellicht 3 mee zou kunnen pikken?

 

Ik astra1 in het midden staan.  En zie dus ook nog Astra2.  Astra3 zit er tussen in

Omgekeerd moet toch ook gaan?

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een ontvangstrapport vanuit Duitsland. Daar ben ik enkele dagen.

De BBC´s en ITV´s komen nog steeds zeer goed door.

Ik heb een ontvangstkwaliteit van 70% bij zwaar bewolkt weer. Ik geloof dat het na de omschakeling naar 2E zelfs wat beter geworden is. Wat de ontvangskwaliteit ervoor was weet ik niet zo precies...ik meen me te herinneren dat het rond de 60% was.

Ik ontvang op een offset schotel van 1 mtr, gericht op Astra 19,2° oost. De 28,2° oost ontvang ik met een loenzende LNC die 9° uit het midden staat, via een 2e disecq switch. Dit is een heel oud Philips LNC-tje, 23 mm. Die kan geen eens de hoge band ontvangen. Dus geen universele LNC maar een oud barrel.Hij is 0,6 dB (tenminste dat werd aangegeven toen ik hem kocht). Ik kan dus niet de Sky transponders zien. Die zitten allemaal op de hoge band. Daarvoor moet ik mijn grote 1,2 mtr prime-focus op die positie draaien. Zal ik vanmiddag proberen.

 

Groeten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een ontvangstrapport vanuit Duitsland. Daar ben ik enkele dagen.

De BBC´s en ITV´s komen nog steeds zeer goed door.

Ik heb een ontvangstkwaliteit van 70% bij zwaar bewolkt weer. Ik geloof dat het na de omschakeling naar 2E zelfs wat beter geworden is.

De techniek lijkt door de technische vooruitgang op verschillende vlakken  tegenstrijdige resultaten te boeken. 

Aan de ene kant worden spotbeams scherper, aan de andere kant ook de kwaliteit van de signalen nog beter, waardoor er per saldo een grotere footprint van de spotbeam uitrolt i.p.v. een beoogde kleinere.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had mijn locatie nog vergeten te vermelden: ca. 60 km ten zuiden van Frankfurt/M, ter hoogte van Heidelberg.

Met mijn 1,20 mtr primefocus met 0,3 dB Invacom Quattro LNC heb ik op de BBC´s en ITV´s 100% signal quality.

Bij onbewolkt weer.

Volle bak dus. Volgens mij is het op mijn locatie beter geworden.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het graag geloven want in Frankfurt zie ik dat ze met een 80cm goede ontvangst hebben en een stuk onder Mainz met 85cm een goede ontvangst. Dan moet het in Heidelberg met een 120cm schotel die meer dat twee maal zo'n groot oppervlak heeft er wel uit knallen.
Je zit ook maar een stukje buiten het 60cm-gebied wat SES Astra aangeeft, zie bijlage.
 

post-60869-0-48256000-1392569954_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik me ook al dikwijls afgevraagd want ze kunnen die 40cm grens natuurlijk ook over het Kanaal laten lopen. Dan is de spotbeam op het vaste land een stuk moeilijker te ontvangen. Maar ik denk wel dat zo'n verplaatsing ten koste gaat van de signaalsterkte in Londen bijv.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar als ik hier nu kijk hoe hard het signaal hier binnen komt (groesbeek bij nijmegen) denk ik toch dat ze toch wel iets beter werk kunnen afleveren.

van mij hoeft het natuurlijk niet ;). maar ik denk dat die mensen bij SES toch wel een strakker beam kunnen maken.

 

maar Nederland & België boffen maar :D  :D  :D  

 

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ongelofelijk hoeveel mutaties er de afgelopen week nog zijn geweest op de Astra 28,2 positie. Op de Astra 2E zitten nu 280 zenders, op de Astra 2F 209 zenders.
Zie alle rode mutaties die op deze site staan: http://nl.kingofsat.net/pos-28.2E.php

Op de Astra 2A zitten momenteel 281 zenders die straks allemaal overgezet moeten worden naar de Astra 2G die in het tweede kwartaal dit jaar gelanceerd gaat worden.
Ook op de Eutelsat 28A  zitten nog 176 zenders ondanks dat er enige tijd geleden flink wat zenders naar de Astra satellieten zijn overgehuisd.
Alles bij elkaar zitten er op de 28,2-28,5 positie nu 946 zenders. Daar is de Astra 23,5 positie maar klein bij met slechts 332 zenders maar op de 4 satellieten op de Astra 19,2-positie zitten maar liefst 1521 zenders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vragen over schotels in het schotelforum, dit is het nieuwsforum!

 

De vragen over welke te gebruiken schotel zijn hier naar toe verplaatst  http://www.sat4all.com/forums/topic/338557-ontvangst-astra-3-in-spanje-welke-schotel/?do=findComment&comment=2219744

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...