Ga naar inhoud


Lancering Astra 2E bekend


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra-satelliet succesvol gelanceerd


De nieuwe Astra 2E-satelliet is succesvol vanaf lanceerbasis Bajkonoer gelanceerd. Het is de 54-ste satelliet van het Luxemburgse satellietbedrijf SES.
 

De Astra 2E-satelliet wordt op de Astra2-satellietpositie 28,2/28,5 graden actief. Het gaat daar de diensten van de Astra 1N-satelliet overnemen. Deze satelliet wordt al enige tijd tijdelijk op deze voor SES belangrijke satellietpositie gebruikt. Als de Astra 2E-satelliet volledig operationeel op de Astra2-satellietpositie is, verhuist de Astra 1N-satelliet naar de Astra1-satellietpositie op 19,2 graden
oost. Voordat de Astra 2E-satelliet in gebruik wordt genomen, ondergaat het nog een uitvoerig testprogramma op een testpositie op de Clark Belt. Wanneer deze testen succesvol zijn afgerond, wordt de satelliet naar zijn uiteindelijke definitieve uitzendpositie verplaatst.

 

Lees verder in TotaalTV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14090/astra-satelliet-succesvol-gelanceerd.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

't zou leuk zijn om te weten op welke positie ze gaan testen , misschien is er iets van mee te krijgen .

Sprietje , is daar iets over bekend of houden ze dat geheim ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste trust


Nee, ik heb geen idee op welke positie ze gaan testen. Bovendien is het ook maar helemaal de vraag of ze ongecodeerd gaan testen.
 

Natuurlijk ben ik blij dat de lancering gelukt is maar diep in mijn hart hoopte ik ook een beetje dat het niet zou lukken. Ik weet nu zeker dat ik zonder dure investeringen aan het eind van het jaar de BBC, ITV en Channel 4 niet meer kan ontvangen in Zuid Spanje.
Ik heb dat er niet voor over. Het is even afwachten hoe het nu gaat aflopen met de zenders (transponders) op de Eutelsat 28,5 die aan Astra 28,2 ingeleverd moeten worden.


Welke filmzenders blijven ze op de Eutelast 28,5 uitzenden die wel in heel Europa te ontvangen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste trust

Nee, ik heb geen idee op welke positie ze gaan testen. Bovendien is het ook maar helemaal de vraag of ze ongecodeerd gaan testen.

 

Natuurlijk ben ik blij dat de lancering gelukt is maar diep in mijn hart hoopte ik ook een beetje dat het niet zou lukken. Ik weet nu zeker dat ik zonder dure investeringen aan het eind van het jaar de BBC, ITV en Channel 4 niet meer kan ontvangen in Zuid Spanje.

Ik heb dat er niet voor over. Het is even afwachten hoe het nu gaat aflopen met de zenders (transponders) op de Eutelsat 28,5 die aan Astra 28,2 ingeleverd moeten worden.

Ik kan me haast niet voorstellen dat uitgerekend jij straks geen trucs op zak hebt om toch nog tegen een betaalbaar bedrag 2E weer binnen te halen.

(Even los van de uitdaging die het voor jou zou moeten zijn.)

 

Ik weet niet wat je nu hebt staan, maar wat ben jij in Spanje nodig om 2EF ontvangst voor elkaar te krijgen? 

Een grote Gibertini?

Hoever kom je met een Wavefrontier?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

't zou leuk zijn om te weten op welke positie ze gaan testen , misschien is er iets van mee te krijgen .

Sprietje , is daar iets over bekend of houden ze dat geheim ?

hoi,

 

test positie van de 2F was 43,5 oost , waarschijnlijk zal dit ook wel zo zijn voor de 2E

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07


Ja ik kan met mijn Triax 115 met Inverto Black Ultra voor 2/3 van de tijd de zenders van de Astra 2F ontvangen als ik de lnb niet op een rail zet maar in de orginele lnb-houder, dus precies in het brandpunt van de schotel.


Een WaveFrontier T90 is absoluut geen optie, die komt veel tekort. Een Gibertini 125 met Inverto Black Ultra zou best een optie kunnen zijn maar ook van die schotel ben ik me er van bewust, dat je dan niet gegarandeerd 24 uur per dag de BBC kan ontvangen. Dat ligt aan de atmospherische weersomstandigheden.


Misschien dat ik aan het eind van het jaar de nodige informatie krijg van Engelsen op de camping hier een paar km vandaan. Die hebben schotels in alle maten en soorten maar bijna allemaal primefocusschotels en ik wacht hun bevindingen af.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op een ander forum dat sommige Duitsers Gibertini's van 150 hebben gekocht om Astra 2F te kunnen blijven ontvangen.

Desondanks hebben de meesten toch nog uitval, zelfs met Inverto's. Ze blijven maar "justieren", zoals ze dat noemen.

Dan valt me jouw resultaat op een Triax 115 nog mee.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Ja, het valt mij zelf met een Triax 115 ook mee dat ik de Astra 2F nog zo goed kan ontvangen maar zoals je ook niet anders van mij mag verwachten, stel ik een schotel niet 100% af maar minimaal 120%. Ik besteed rustig twee uur aan de optimale uitrichting van de schotel. Dat kan alleen maar als de schotel op een pijp staat van 150cm lang waardoor er voldoende vering op de pijp zit om met iets te trekken en te duwen tegen de pijp en met een stuk betonijzer de pijp te torsen om de optimale stand te bereiken.


Geen sterveling die kans ziet om mijn schotel nog beter af te stellen en nog 1% signaalkwaliteit meer te behalen dan nu is ingesteld. Niet met de skew van de lnb en ook niet door de lnb nog wat naar voor- of naar achter te verschuiven,


Nadat de schotel echt optimaal is afgesteld, wordt de pijp in twee richtingen (90 graden t.o.v. elkaar) geschoord met buizen die schuin de grond in lopen en ook in de beton zitten.


Voor de mensen die de Triax115 net kennen, hier de specificaties, zie bijlage

post-60869-0-87028700-1380562997_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten die BBC´s, ITV´s & Co, bij mijn locatie thuis in de buurt van Frankfurt uitvallen, dan slaap ik daar niet minder om. Zo geweldig vind ik die zenders nou ook weer niet en ik zou er geen cent méér in investeren.Voor werkelijk goede TV heb ik de Duitse ARD/ZDF en wil ik af en toe eens een film willen zien dan kijk ik naar MBC2, MBC Max, MBC Action op Nilesat of BADR en goed is het.

Van Discovery en dat soort zenders word ik helemaal plemplem want dat is één groot reklame, trailer of teaser graf. Daar is al helemaal niet meer naar te kijken. Laatst keek ik nog eens naar zo´n programma van airplane crash investigation en werd helemaal knotsmesjokke van iedere keer weer dezelfde reklame en andere meuk tussen het programma door.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten die BBC´s, ITV´s & Co, bij mijn locatie thuis in de buurt van Frankfurt uitvallen, dan slaap ik daar niet minder om.

Hoe is de ontvangst van 2F nu bij jou,dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...