Ga naar inhoud


Lancering Astra 2E bekend


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoe de inwoners van het Brits overzees gebied in Gibraltar hierover zullen reageren. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op Sky in Madrid lees ik vanochtend het volgende:

 

Update donderdag 6 februari, 2014

BBC en ITV CHANNEL verliezen begonnen

 

Vroege rapporten van nachtbrakers en slapelozen in heel Europa geven grote verliezen van het signaal in de overgang naar de smalle footprint van BBC en ITV op de Astra 2E. Die lijkt te zijn begonnen op 01:30 GMT. Een rapport van net ten westen van Lissabon vertelt over een aantal BBC en ITV kanalen die zijn verdwenen. In Madrid en Zuid-Duitsland zijn de signalen een fractie van wat ze waren, waarschijnlijk niet meer te zien op de huidige schotels van hun eigenaren.

Channel Five 24 werd toegevoegd aan EPG Freesat om 03:00 GMT. Satellietontvangers moeten opnieuw afgestemd worden om dit nieuwe kanaal te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Costa del Sol in Zuid Spanje lees ik dramatische berichten, o.a.:

 

Mijas Costa del Sol have lost all BBC Channels on 1.8m Dish - Neil

A community 2.4m / 1.9m Marbella is NOT receiving the BBC channels on te Astra 2E

 

Lees deze site: http://www.satandpcguy.com/Site/astra_2e_satellite_reception_footprint_uk_tv_spain.php

 

Blijkbaar is er geen compassie voor de Engelse kolonie Gibraltar. Ik denk dat ze er daar verstandig aan doen een gemeenschappelijke schotel te plaatsen van een flink formaat om de kosten te beheersen per aansluiting en natuurlijk ook voor het uiterlijk.

 

Op de Canarische eilanden is een schotel van 3meter maar net aan. Sommigen ontvangen de BBC-kanalen met een 3 meter-schotel niet meer, anderen wel.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er voor redelijk wat mensen ver buiten de footprint toch best nog wat te halen is door de schotel beter uit te richten anders is het toch niet goed te verklaren waarom mensen met dezelfde schoteldiameter in hetzelfde gebied de BBC wel en de ander deze niet kan ontvangen.

Het kan misschien nog verschil in schotelkwaliteit zijn of lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, nu ben ik ook benieuwd hoe het bij mij in Z.Duitsland is. Ik keek niet veel naar de BBC en ITV... Het was eigenlijk meer de heb.

Ik gebruik daarvoor een 1 mtr. offset schotel van Technisat gericht op Astra 19,2° oost en daarin staat loenzend een LNC voor 28,2° oost. Op de BBC etc. had ik altijd een vet signaal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wachten maar even af, naar meer test resultaten, en wat je minimaal nodig hebt hier in het verre zuiden.

 

Salu2, D.Quijote

Kreeg uit de testberichten over 2F de indruk dat er na de start nog wel enige finetuning van de footprint plaatsvond.

Ik heb moeilijk  uit de verhalen kunnen vaststellen of dat ook zo was. In randgebieden zwalkt een footprint altijd wel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...