Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog steeds BBC1 & BBC2 Wales en Schotland met 6,7 db...  ik wacht even op beter weer en ga de schotel eens opnieuw aftunen, waarschijnlijk zoals Sprietje al aangaf zal ik toch een grotere schotel moeten aanschaffen maar wie niet waagt.... :-)

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Als je eens een gewoon versterkertje ( zo dicht mogelijk bij de lnb ) plaatst heb ik een  winst van +/- 1,5 db . Het kost je slechts +/- 10 euro , heb er hier zelfs een pak gratis liggen.

post-37533-0-91365900-1391945289_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Dank voor het aanbod Crazy Sat, het is een beetje te ver weg voor me om m op te komen halen maar ik zal er zeker naar gaan kijken of ik daar mischien mee kan gaan redden.

Eerst kijken wat ik win als ik m wat beter aftune en aan de hand daarvan moet ik gaan kijken of bovenstaande voldoende is of dat ik een andere schotel erbij moet gaan zetten.

Geplaatst:

Daar kom ik even op terug want het weer is ff knap waardeloos, regen, sneeuw, wind dus heb even helemaal geen ontvangst van de BBC

Geplaatst:

ja heb m frequentie: 11024000 BBC1 Scot Hd

10802000 BBC2 Scotland 

heb het vandoog nog ff geprobeerd. met de promax hd explorer op de ladder. ik kriig de bbc hd transponder met 7db binnen. Maar stabiel is het signaal niet en locken lukt ook niet.

aangepast door druid

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Ja, het ontgaat me ook waarom de gecodeerde SKY-zenders zonodig op de UK-spotbeam moeten zitten. Die kun je toch alleen maar met een abonnement bekijken dus is voor de kijkrechten betaald.
Voor de vrij te ontvangen zenders BBC, ITV en Channel 4 waar dit niet het geval is, is het logisch dat ze naar de smalle UK-beam gaan.
Het zou hetzelfde zijn dat als we met een CanaalDigitaal abonnement ook alleen nog maar in Nederland de Nederlandse TV-zenders kunnen bekijken en niet meer over de grens.

Geplaatst:

Ja, het ontgaat me ook waarom de gecodeerde SKY-zenders zonodig op de UK-spotbeam moeten zitten.

Angst voor illegaal kijken in andere delen van Europa?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ja Eduard07, als die mogelijkheid er is, dan is die er ook binnen de UK-footprint. Dan wordt het hoog tijd dat daar aan gewerkt gaat worden om illegaal kijken tegen te gaan.
Ik zou het CanalDigitaal in ieder geval hoogst kwalijk nemen als ze ineens een beam zouden gaan gebruiken waarmee ik in Spanje de Nederlandse gecodeerde zenders niet meer kan ontvangen. Daar zouden ze toch zomaar niet mee weg komen.

Geplaatst:

Ja Eduard07, als die mogelijkheid er is, dan is die er ook binnen de UK-footprint. Dan wordt het hoog tijd dat daar aan gewerkt gaat worden om illegaal kijken tegen te gaan.

Ik zou het CanalDigitaal in ieder geval hoogst kwalijk nemen als ze ineens een beam zouden gaan gebruiken waarmee ik in Spanje de Nederlandse gecodeerde zenders niet meer kan ontvangen. Daar zouden ze toch zomaar niet mee weg komen.

Als CD dat zou gaan doen dan heb jij geen poot om op te staan. Het aanbod van CD is alleen voor de Nederlandse markt (denk aan licenties) en niet daarbuiten?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

beste sprietje,

dat doen ze toch ook al.

met 19,2 kun je overal kijken.

maar met 23,5 wordt het al een stuk moeilijker in Turken of Canarische eilanden.

dan kan misschien 23,5 wel goedkoper zijn voor CD.

maar zeg dat maar tegen de mensen die niet meer kunnen kijken op 23,5

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

Nee, daar zou CanalDigitaal niet zomaar mee wegkomen want ze maken reclame dat je met een CanalDigitaal abonnement in heel Europa kunt kijken, zie:  http://www.canaldigitaal.nl/tv-in-het-buitenland/

En in Turkije kun je de Astra 23,5 juist beter ontvangen dan de Astra 19,2 maar over het deel van Turkije waar het dan om gaat ligt in Azië en daar heeft CanalDigitaal nooit garanties voor afgegeven.
Op de Canarische Eilanden is de Astra 23,5 met een 85cm-schotel te ontvangen.

Geplaatst:

Sprietje ik heb een multirail, zou ik de 28,2 in het brandpunt kunnen zetten en daarnaast de astra 1, 3 ?

Ik vind terug op sky in madrid dat schotel van 90cm werkt in Madrid in mijn geval heb ik de 28,2 niet in het brandpunt staan dus pakt die m net wel net niet, gister had ik nog even bbc1 & 2 Wales.

zou mischien net moeten lukken met mijn schoteltje :-)

WORKING:
1.8 m Prime Focus in Alcúdia, Mallorca
1.45 m Prime Focus W. of Cartegena, (marginal reception)
1.8 m ChannelMaster in Tortosa, a 1.2 m is marginal in the same area
90 cm in Madrid, no rain margin
120 cm Madrid, reasonable rain margin

2.4 m Montserrat, nr. Valencia, working 100%
1.9 m Torrevieja, Costa Blanca
1.3 m in Pontevedra, Galicia, no rain margin
1.4 m in Hondón, 20 Km W. of Alicante, 1.2 m in same area
1.9 m, 18 km W. of San Javier Airport, Murcia
1.9 m in Mazarrón
1.45 m in Daya Nueva, Alicante
1.9 m in Alcossebre, Castellón
1 m in Oliva, Costa Blanca.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...