Ga naar inhoud


Ondersteuning van Windows XP stopt 8 april 2014


winwiz

Aanbevolen berichten

Nog 1 jaar en dan stopt de ondersteuning van Windows Xp vanuit Microsoft. Dit OS is in 2001 gelanceerd.

 

Volgens de statistieken wordt nog door 10% van de gebruikers in Nederland gebruik gemaakt van Windows XP

 

De ondersteuning van Office 2003 stopt dan ook.

 

Het stopzetten van de support geldt voor de meest actuele versie van XP (dus met service pack 3) en voor alle varianten. Dit zijn zowel de zakelijke variant Professional (in 32-bit en x64 uitvoering) als de consumentenvarianten Home Edition en de diverse Media Center-versies (2002, 2004, 2005)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Onder andere deze:  http://gs.statcounter.com/?PHPSESSID=i6kaj1icvheqpkblc5qfm69jj7#os-NL-monthly-200807-201304  (Alleen NL!)

 

Hier kun je ook zien dat XP nog maar op 17% zit  http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp  maar dit lijkt wereldwijd. 

 

Uiteraard kan alleen gemeten worden wat op het internet komt. Aangezien de internet toegang in NL boven de 92% zit mag je redelijkerwijs aannemen dat bovenstaande grafiek een goed beeld geeft. http://www.internetworldstats.com/europa.htm

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis licentie voor de opvolger Vista ?   :grin:   Nou, laat maar ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, dan maar geen support meer. Ik zit nog steeds op WinXp en office 2002 (is waarschijnlijk hetzelfde als wat in nederland office2003 heet. het is de zweedse office voor xp, 2002). en blijf dit gewoon houden tot er een andere laptop  komt... maar dat zal nog wel even duren denk ik.

Ik sla altijd een aantal systemen over... ik heb deze laptop sinds 2007 met xp erop, de vorige computer was uit 1998 met win98 erop, en die daarvoor was uit 1989 met win3.11

Ik denk dat je niet echt iets mist als de ondersteuning stopt... het product zal nu wel uitgerijpt zijn denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, dan maar geen support meer. Ik zit nog steeds op WinXp en office 2002 (is waarschijnlijk hetzelfde als wat in nederland office2003 heet. het is de zweedse office voor xp, 2002). en blijf dit gewoon houden tot er een andere laptop  komt... maar dat zal nog wel even duren denk ik.

Ik sla altijd een aantal systemen over... ik heb deze laptop sinds 2007 met xp erop, de vorige computer was uit 1998 met win98 erop, en die daarvoor was uit 1989 met win3.11

Ik denk dat je niet echt iets mist als de ondersteuning stopt... het product zal nu wel uitgerijpt zijn denk ik.

 

Wil absoluut niet je veroordelen ofzo, maar dat werkt toch niet prettig? Als ik je een word docje stuur kan je hem bv niet openen... en zo zullen er wel tal van andere dingen zijn die niet (goed) werken?

 

Mijn stiefvader is trouwens net als jij. Zolang het werkt vervangt hij het niet...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zelf windows xp i.c.m. office 2007. Werkt goed. Heb hier wel windows 7 liggen maar die ondersteund niet al mijn hardware. We wachten gewoon rustig af.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je wel heel vreemde of oude hardware. Windows 7 ondersteunt (veel) meer hardware dan Windows XP. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WIndows 7 ondersteunt niet mijn medion TV kaart ( md2829 ), usb driver voor TF5000 en mijn sweex webcam

 

Dat ligt niet aan Windows, maar aan de hardware producenten die geen drivers meer maken omdat ze de hardware te oud vinden (en nieuwe willen verkopen).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle respect, maar wie draait nu nog een OS die 12 jaar oud is?

Dat kunnen linux en mac gebruikers zich amper voorstellen.

 

Onlangs heb ik voor een buurman een laptop met windows Xp opnieuw geïnstalleerd.

Het heeft me bijna een halve dag gekost om de updates na SP3 te installeren. 

 

 

Maar de zeldzame goede producten dat microsoft maakt moeten we koesteren  :D

Xp was er zo één.

 

RIP

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil absoluut niet je veroordelen ofzo, maar dat werkt toch niet prettig? Als ik je een word docje stuur kan je hem bv niet openen... en zo zullen er wel tal van andere dingen zijn die niet (goed) werken?

 

Mijn stiefvader is trouwens net als jij. Zolang het werkt vervangt hij het niet...

Als jij me een word docje stuurt van een nieuwe versie, dan opent hij wel... de eerste keer dat iemand dat doet, wordt een reader geintegreerd zodat je die nieuwe documenten wel kan lezen. Er staat een waarschuwing dat eventueel sommige dingen niet correct weergegeven zullen worden... ook kan je niet bewaren, maar moet je converteren naar jouw versie. Maar wees eerlijk... voor gewoon huis-tuin-en-keukengebruik is dat allemaal prima hoor. Ik hen nooit wat gemist...

Mijn laptop werkt gewoon goed, ik ben tevreden met de snelheid en ik heb niets wat door het operating system hier niet wil werken.

Ik vind het zonde om geld uit te geven als dat niet nodig is... een duur artikel, zoals een laptop moet toch wel een minimale levensduur van 8 jaar of langer hebben vind ik. Deze laptop kostte erg veel (ca 8 500 SKr), nu zijn ze wel wat voordeliger geworden... maar toch, het blijft een fors bedrag wat ik niet zomaar over de balk wil gooien.

Ik gooi nooit apparaten weg die het nog prima doen!

 

Wat ik me overigens afvraag:  als de support stopgezet wordt, kan je dan nog steeds SP3 van WinXP downloaden als je een nieuwe installatie doet?  of is het verstandig dat ik probeer deze upgrade bunnen te halen en te bewaren op een harddisk?

Dat is wel belangrijk, want je hebt SP3 nodig om security essentials te kunnen draaien, en zo zullen er nog wel wat andere dingen zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...