Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn Nas (Conceptronic CH3MNAS )wordt niet meer gezien via Netwerk, gister stroom storing gehad, echter is de Nas nog wel via IP te bereiken.

Ook kan ik mijn Nas niet meer zien via mijn smartphone met de app File manager.

aangepast door Checkin

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Geplaatst:

Na 2 maal opnieuw opgestart te hebben , eindelijk weer de mogelijkheid om bij de Shared Folders Settings in de Conceptronic CH3MNAS de Create shared folders for users and groups on the local network in te stellen. (instellingen waren weg door de stroom storing)

Het werkt weer :cool:

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Geplaatst:

@Checkin,

Misschien ( handmatig ) Samba opstarten ?

Type onderstaande commando's vanuit telnet :

SMBD

NMBD

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

probleem is dus al opgelost. Vreemd dat hij zijn configuratie kwijt raakt door een stroomuitval.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Helaas niet zo raar.. Mijn Netgear was ook spontaan een aantal dingen vergeten na een stroomuitval. Het logbook meldde zelfs een SMART+ error op 1 van de disks. Na een Volume-scan (15 uur!!) geen fout te vinden. Alle disks geven groene LED en na een clean herstart en mijn port-forwarding opnieuw in te stellen was alles weer OK.

Geplaatst:

Met mijn Synology echt nog nooit last van gehad. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

het is natuurlijk niet ondenkbaar dat actieve processen die door stroom onderbreking de nek omgedaan worden WELKE normaal bij een shutdown worden stopgezet en de desbetreffende info ook opgeslagen wordt...

kill je in een klap een NAS (computer) mag je eigenlijk eerder blij zijn dat ie weer fatsoenlijk opstart zonder corrupte files met de instellingen.

het OS staat immers bij de NAS op de HDD en niet in de flash.

ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen