Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Af en toe zoek ik eens nieuwe zenders op mijn VU+ Solo, ook omdat sommige van frequentie veranderen doe ik soms "zenders zoeken".

Na de laatste keer dit gedaan te hebben heb ik opgemerkt dat ik een aantal bestaande en werkende zenders kwijt ben (zelf zenders van op mijn TV Vlaanderen kaart zoals EEN...) EEN HD heb ik dan weer wel nog...

Op 1 van mijn 2 ontvangers had ik er geen enkel probleem mee (daar stonden ze er nog perfect in) op mijn andere waren er zenders weg...

Ze stonden op n/a in het lichtgrijs... (in plaats van de naam van de zender)

Ook staan ze niet meer bij Provider - Tv Vlaanderen...

Iemand een oplossing of heb ik ergens iets mis gedaan?

PS: mijn schoonbroer heeft net hetzelfde na een zender update maar met andere zenders, zoals film1 enzo...

Dank voor de hulp!

Geplaatst:

de twee ontvangers zijn deze allebei vu+ ontvangers?

Anders zou ik zeggen maak een backup van de werkende lijst met dreambox edit en plaats deze in de andere solo.

Zo ben je zeker dat je bij beiden dezelfde lijst van favorieten hebt :)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

de twee ontvangers zijn deze allebei vu+ ontvangers?

Anders zou ik zeggen maak een backup van de werkende lijst met dreambox edit en plaats deze in de andere solo.

Zo ben je zeker dat je bij beiden dezelfde lijst van favorieten hebt :)

Ja alle 2 vu+

zou ik inderdaad kunnen doen... :-)

Maar had ook graag willen weten hoe dat kwam en als ik soms iets fout gedaan zou hebben... :-)

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je de 2 ontvangers van plaats verwisselt zal je waarschijnlijk merken dat het probleem niet meeverhuist.

Je hebt denk ik op een van die aansluitingen net iets minder signaal, of een van de ontvangers is iets ongevoeliger.

Lees dit draadje maar eens door.

http://www.sat4all.com/forums/topic/332105-geen-signaal-meer-op-vier-vijf-2be/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik kan nu niet op mijn Vu+ kijken, ben niet thuis.

Maar als je een scan doet, verdwijnen er NOOIT zenders, wel kunnen ze overschreven worden als de naam veranderd.

Dat wordt gedaan om het de mensen gemakkelijker te maken.

Als er een zender verdwijnt, moet je hopen dat je de naam nog weet van hoe het ervoor was.

Nu is het wel mogelijk om in het menu te kiezen voor ja/nee, zodat de oude naam blijft.

Maar je hebt dan een foute naam.

Dreamboxedit is een handig programma en daar kan je ook aanvinken dat de naam niet meer veranderd.

In plaats van telkens de ontvanger kanalen te laten zoeken, kijk je beter bij:

http://www.flysat.com/index.php

http://nl.kingofsat.net/news.php?filtre=Clear

Met Dreamboxedit heb je dan een leuke tool om de boel bij te werken en ben je écht "up to date".

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...