Ga naar inhoud


een straatkat met een goed leven


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik kwam gisteren dit tafereel tegen en dat vond ik wel grappig.

Er zijn hier veel straatkatten, maar deze heeft het zo slecht nog niet.

Ik snap trouwens niet hoe die beesten in deze hitte kunnen overleven.

post-52831-0-18546700-1365484804_thumb.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Katten vinden hoe heter hoe beter.

 

Ik heb er 6 en soms liggen ze op elkaar in de brandende zon van 45~50 graden. Ze worden dan zo heet dat je ze nauwelijks kan oppakken.

 

Eentje ligt soms in de zon en gaat dan liggen te miauwen omdat ze volgens mij van binnen aan het koken/verbranden is. Maar ze blijft liggen.

 

Ik denk dat het een beetje de natuur is. We verbruiken veel energie om warm te blijven (ga maar na dat je in de zomer veel minder zin hebt in eten, en al helemaal niet in maaltijden als stamppot). En ik denk dat de kat instinctief weet dat hij/zij minder voedsel hoeft te vergaren als het lichaam lekker warm blijft.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zal die kat vanavond met zijn hele hebben en houwen meenemen en hem bij de ingang van het Burj Al Arab neerzetten. Kijken hoe lang dat goed gaat. :D

Maar dan moet je wel dat centenbakje vervangen voor een credit-card lezer. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hh

 

Katten

Dat we katten niet zo vaak zien hijgen als honden, komt doordat ze grote hitte meestal beter kunnen verdragen en overdag meer slapen. Katten gaan vaak zorgvuldig op zoek naar koele plaatsen en zijn minder actief als het erg warm is. De kat aaien met natgemaakte handen of een nat washandje kan zorgen voor verfrissing. Over het algemeen redt een kat zich zelf prima met warm weer, maar niet alle katten reageren op dezelfde manier op de hitte. Zo hebben katten die permanent binnen leven een veel beperktere keuze aan frisse schuilplaatsen dan hun soortgenoten die naar buiten kunnen. Bovendien zijn kittens en oude katten gevoeliger voor grote hitte dan volwassen katten. Ook obesitas (vetzucht) is een factor die de warmte minder draaglijk maakt. Katten met hart-, long- en nieraandoeningen kunnen extra last krijgen van de warmte omdat hart en longen belangrijk zijn voor het afkoelen middels hijgen en de nieren extra belast kunnen worden door uitdroging. Ten slotte hebben de dichtheid en de lengte van de vacht van de kat een invloed op de lichaamstemperatuur en hebben bepaalde rassen sneller last van de warmte. In dit geval kan een trimbeurt nuttig zijn. Airconditioning is een luxe voor de katten, terwijl ventilatoren juist weer niet goed door katten verdragen worden

 

Ik denk dat Turkse katten dit niet gelezen hebben dan :D

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...