Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik het gemakkelijkst Sat Tv ontvangen zonder een extra coax bij te trekken.

In bijlage kan je een schematische voorstelling zien.

We zijn vergeten om naar de 2e tv een extra coax te plaatsen voor de SAT.

Nu was mijn vraag hoe dat ik dit het gemakkelijkst kan oplossen zonder een extra coax te moeten trekken naar de 2e tv.

Geplaatst:

Beste Seref

Welkom op dit forum.

Dat is eenvoudig op te lossen.
De uitgang van telenet op het verdeelbord in de berging naar TV2 en de tweede coaxkabel die van de

schotel komt, voeg je samen met een Diplexer, zie bijlages 1 en 2.

Met zo’n zelfde Diplexer kun je de samengevoegde signalen ook weer scheiden.

Zoals je op de pijltje op de Diplexer kunt zien, is zo’n Diplexer in twee richtingen te gebruiken.

Wil je bij de tweede TV nu ook een radio-aansluiting hebben, dan kun je bij de tweede TV beter een doos
gebruiken waarop een aansluiting zit voor Radio, kabelTV en satellietTV, bijv. de Hirschmann fs 302 f, zie bijlage 3 en 4.

post-60869-0-53102000-1365504832_thumb.jpg

post-60869-0-68026400-1365504850_thumb.gif

post-60869-0-12058700-1365504901_thumb.jpg

post-60869-0-41747700-1365504920_thumb.jpg

Geplaatst:

Nee, dat is niet goed.

Bij je tweede TV gebruik je of de Diplexer/Combiner als je geen behoefte hebt aan ook een radioaansluiting of je gebruikt de inbouw of opbouwdoos waar je Radio,  KabelTV en SatellietTV op aan kunt sluiten. Deze laatste is natuurlijk ook het mooiste als je bij je tweede TV op dit moment ook al een (inbouw) doos hebt zitten voor de kabelTV.

Het is wel verstandig spullen te kopen van een goed merk zoals Hirschmann en of Triax wat overigens dezelfde fabrikant is want het is de Hirschmann-Triax groep.

Geplaatst:

Werkt dit ook voor 2 sataliet signalen over 1 kabel

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Hoi in bijlage heb ik de siutatie zoals het is geschets met als extra de TRIAX diplexer.

Maar hoe moet ik het dan aan de 2e TV voorzien??

Ik heb maar 1 coax die naar boven loopt en die moet toch ook gesplitst worden dacht ik ???

post-67105-0-19756100-1365513800_thumb.jpg

Geplaatst:

TV1 werkt perfect op de manier zoals het geschetst is,

dat ik de signalen van de Sat en de TV samenbreng met een triax diplexer kan ik volgen. 

en die signalen gaan over 1 coax naar boven tot bij de 2e TV.

Nu is de vraag hoe kan ik sat via de decoder die boven staat bekijken?

En gewone tv met de kabel ??

Geplaatst:

Ik dacht dat ik toch duidelijk was.

Omdat je schrijft dat de coaxkabels op de TV aangesloten worden, ga ik er van uit dat je een TV met
ingebouwde satellliettuner hebt.

In je eerste tekening zie ik dat je naar de eerste TV zowel een coaxkabel hebt liggen vanaf Telenet en een coaxkabel vanaf de schotel. Dat is dus goed er die twee coaxkabels kun je dus beide op je TV met ingebouwde satellietontvanger aansluiten.

De kabelsignalen via een coaxstekker die je in de TV kunt steken en een coaxkabel met F-connector die je op de satellietaansluiting van je TV kunt schroeven.

Je schrijft dat je alleen naar de tweede TV op de 1e verdieping slechts één coaxkabel hebt liggen, die van Telenet.

Zie de bijlage hoe je het moet doen waarbij de opmerking dat je bij de tweede TV ook gebruik kunt maken
van een doos i.p.v. een Diplexer.

post-60869-0-32753300-1365516217_thumb.png

Geplaatst:

Beste muppet

Ja, je kunt dit ook toepassen voor twee satellietsignalen over 1 kabel alleen moet je er dan wel nog een Johansson Stecker-deStacker 9640 bij plaatsen. Zie de gegevens van de Johansson Stecker-deStacker 9640 in de bijlage.

post-60869-0-71789900-1365516818_thumb.png

Geplaatst:

Sorry voor de onduidelijkheid allereerst en bedankt voor jullie geduld,

op dit vlak ben ik echt niet bekend.

nu als ik het goed begrijp, moet ik 2 maal de diplexer gebruiken.

de ingebouwde doos (SAT+TV+RADIO bij tv 2) die ga ik dan alleen als verlengstuk voor mijn diplexer moeten gebruiken.

ik heb nu een volledig schema gemaakt van hoe dat het er uit moet zien.

Ik hoop echt dat dit gaat lukken omdat dit voor mijn zieke vrouw is. ik heb ook de tijd niet meer om een volledig nieuwe coax erdoor te trekken.

post-67105-0-21272300-1365522480_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Seref

Nee, zo heb ik het niet aangegeven.
Als er op de eerste verdieping al een doos zit, moet je die vervangen door de Hirschmann FS 302f doos. Daar kun je zowel de satelliettuner op aansluiten met een F-connector als het kabelsignaal voor je TV via een coax stekker.
Dan heb je ook nog een aansluiting voor eventueel een radio-aansluiting.

Geplaatst:

Hoi,

misschien simpeler uitgelegd.

Voor tv2 klopt je tekening.

Voor tv1 heb je de splitter niet nodig.

Er lopen immers al twee coaxen naar toe.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen