Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste jeevanhoof

Hoezo klopt de tekening voor TV2?

@Seref geeft in zijn tekening aan dat hij al een doos met drie aansluitingen heeft, een radio-aansluiting, een tv-aansluiting en een satellietaansluiting.

Dat geloof je toch zeker zelf niet? Als je eerst alleen maar kabelTV hebt gehad, dan zit er geen doos met een satellietaansluiting maar een doos met radio en TVaansluiting.

Geplaatst:

Hoi,

ik he een vermoeden dat je denkt dat er geen hirschmann F in de muur zit.

Maar die heb ik tijdens de bouw al voorzien. Ze zijn toen gewoon vergeten een 2e coax te leggen.

Nu heb ik de situatie zoals het nu is geschets en hoe dat ik denk dat het moet zijn.

Als je denkt dat dit weer niet goed is wil je het dan voor mij schetsen, zodat ik het goed kan aansluiten??

In bijlage de nieuwe schets

MVG

post-67105-0-42284700-1365576299_thumb.jpg

Geplaatst:

Als die Hirschmann FS 302F al in de muur zit, wordt het een steeds vreemder verhaal.

Je was van plan twee separate kabels naar de bovenverdieping aan te leggen maar er kunnen helemaal geen twee coaxkabels op de Hirschmann FS 302F aangesloten worden, slechts één waar het signaal van de kabel en de satelliet gezamenlijk doorheen gaan.

Je geeft in je laatste bericht de huidige en toekomstige situatie aan.
Over de tekening van de toekomstige situatie:
De Diplexer bij het verdeelbord zit prima.
De Diplexer die je achter de Hirschmann FS 302F tekent op de bovenverdieping is overbodig en moet weg.
De Hirschmann FS 302F splitst de signalen van de kabel en de satelliet namelijk al. Er zit een stekkeraansluiting op de doos die

je rechtstreeks op je TV kunt aansluiten en er zit een schroefdraadplug op waar je een F-connector op aan kunt sluiten naar je satellietontvanger.

Met één diplexer ben je dus klaar.

Geplaatst:

Nu ben ik mee denk ik,

Ik dacht altijd dat de hirschmann gewoon de 3 aansluitingen had om geen 2e inbouwdoos te moeten plaatsen in de muur, ik dacht dat ze intern niet met elkaar verbonden waren.

Maar nu begrijp ik het denk ik.

Ik ga op het verdeelbord mijn signaal samenvoegen met de diplexer en de hirschmann gaat deze signalen terug uit elkaar halen voor de SAT en KABEL.

Zoals in de bijlage.

Laten we hopen dat ik het nu begrijp

En Sprietje bedankt voor je geduld en ook al de rest.

post-67105-0-13586100-1365583055_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Beste Seref

Ja, nu is het voor de bovenverdieping helemaal goed.
Ik vraag me alleen af hoe je beneden voor TV1 nu 2 coaxkabels (één van Telenet en één van de schotel) op die Hirschmann FS 302F inbouwdoos hebt aangesloten want je kunt er aan de binnenzijde maar één coax op aansluiten.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

ik heb het gisteren bekeken, het is zodat de sat coax op de hirschmann is bevestigd en voor de TV hebben ze gewoon een extra inbouwdoos erlangs geplaatst waar de TV op aangesloten wordt.

ik heb 3 dozen langs elkaar= Hirschmann / UTP / TV+R

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar de triax diplexer maar in de buurt vind ik die nergens.

Heeft er iemand een idee waar ik die kan bestellen ( liefst in NL of BE)

Als er iemand die nog op overschot heeft die wil dan ook wel betalen...

post-67105-0-50392400-1365674411_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Seref

Als je moeilijk aan Triax 340110 kunt komen, kun je ook een ander merk nemen.

Een uitstekend merk met weinig verlies is de Spaun SEW 121 F of de SEW 123 F

Je kunt ook voor een goedkoper merk gaan. Toets maar eens in op Google: Combiner satelliet en kabel TV

Geplaatst:

ik he al ene gevonden, ik zal morgen het merk toevoegen.

Ik hoop dat ik een goede heb, ik heb deze maar 6€ betaald. Als dat geen goede is wil ik die Johansson 9501 wel kopen.

morgen meer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen