Ga naar inhoud


Handmatig begin en eindtijden invoeren met Open Pli3


ariane

Aanbevolen berichten

Het opnemen met EPG gaat prima, maar het lukt mij niet om de begin en eindtijd in de timer te veranderen,

de tijden worden standaard verlengd met 5 minuten maar de tv programma" lopen meestal uit en dan staat

het einde van het opgenomen programma er niet op. In het instellingsmenu staat dat je de marge van de programma"s kunt veranderen maar met zowel de cijfer of navigeertoetsen lukt dat niet. Ik heb uitgebreid gezocht op het forum maar kennelijk komt dit probleem bij andere leden niet voor, dus waarschijnlijk ligt de fout

bij mij of is de installatie in de winkel niet helemaal goed gegaan. Dit is mijn eerste linuxontvanger dus alles

is nieuw voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de tuner in het netwerk kunt opnemen is het misschien handig om een update uit te voeren. Hoelang de huidige OpenPl 3.0 erop staat is gissen denk ik, dus met een update ben je meteen weer actueel en is de (fout) er wellicht uit. Kun je anders niet met de links-rechts toetsen het aantal minuten niet vermeerderen resp. verminderen? 

 

succes, waterpas 

aangepast door waterpas
  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de links-rechts toetsen gaat het ook niet, ik denk toch dat de fout in PLI3 zit want als ik met de recordtoets ga opnemen kan je in het keuzemenu de opnameduur die daar ook standaard op 5 minuten staat wel met de cijfertoetsen verlengen naar bijvoorbeeld 120 minuten.

Het updaten, moet ik dat doen met de netwerkverbinding van de Solo 2 of moet ik dat doen vanaf de site van Open Pli met een USB stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in <<menu>><<instellingen>><<systeem>><<opname>> kan je de marges van voor en na opname instellen(screenshot)

staat bij mij standaard 2min voor opname en 30min na opname en ik heb nog nooit iets gemist van opnames.

post-66958-0-76427400-1365589284_thumb.jpg

 

 

 

updaten doe je in <<menu>><<software update>> gewoon software update  aanklikken en de rest verloopt automatisch

 

grtz Philip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ariane

 

als je nog beginners vragen hebt in verband met het gebruik van openpli3.0 , stel ze gerust

ik zal proberen je zoveel mogelijk op weg te helpen.

 

grtzPhilip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

philip,

Ik zie hetzelfde scherm als jij en dan staat er op de tweede regel.

Marge voor een opname  2

Marge na een opname     5

Dat zou ik dus moeten kunnen veranderen maar dat lukt dus niet.

Van het ophalen van die software ben ik wat huiverig geworden,

dat heb ik namelijk 2 dagen  na het ophalen van het apparaat gedaan

en toen en toen was de hdd veranderd in het flash geheugen zodat ik

terug moest naar de winkel omdat te veranderen en als dat weer gebeurd

na een update is het lastig voor een linux beginner om dat weer terug te zetten.

Teruggaan naar de winkel is geen optie, ze zijn daar absoluut niet klantvriendelijk.

Groeten Ariane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je <<marge na opname>> aanduid met je richtingstoetsen dan zou bij jou de 5 in een gekleurd kadertje

moeten komen te staan, daarna met AB gewoon 30 ingeven en daarna op groene knop voor bevestiging

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij kan dus geen cijfers ingeven met je AB, ik herinner mij iets gelezen te hebben over probleem

om cijfers in te geven met AB van solo2, ik ga ff wat opzoekings werk doen

 

in verband met je hdd die veranderd in flash, dat is ook een nieuwe, heb jij ingebouwde HDD?

heb jij in je box iets gezien als TsPanel?

 

grtzPhilip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ariane

 

inderdaad het probleem bij jou is het feit dat jou box niet up to date is(software update)

weet jij hoe dat je de box moet flashen?

als je dit niet weet laat mij weten wanneer je tijd hebt dan doen we dit eens samen(dit is echt niet moeilijk)je

hebt enkel een usb stick nodig.

naar die prutsers in de winkel hoef je niet terug te gaan, wij kunnen je hier veel beter helpen en wij

zijn wel vriendelijk.

 

 

grtz Philip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een interne HDD en TSpanel ben ik niet tegen gekomen.

De software update waar ik het eerder over  heb gehad heb ik gedaan op 23-03-2013 dus

die is inderdaad niet courant.

Het flashen is door forumlid jurgen duidelijk uitgelegd, weliswaar voor VTI maar ik neem

aan dat voor PLI 3 dezelfde procedure gevolgd wordt dus dat zal wel lukken.

Als ik dat ga doen heb ik dan een bootloader en een cccam nodig en als dat zo is hoe is

daar de installatie van.

Als ik die flash ga doen dan ben ik uiteraard de opgenomen programma"s kwijt, maar ik

wil eerst de software update proberen, als ik dat ga doen ben ik dan ook de opgenomen

programma"s kwijt?

De automatische backup staat op 04.00 uur en die kan ik ook niet veranderen,

dus dan moet ik even wachten tot morgen.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik...

De software update waar ik het eerder over  heb gehad heb ik gedaan op 23-03-2013 dus

Als ik die flash ga doen dan ben ik uiteraard de opgenomen programma"s kwijt, maar ik

wil eerst de software update proberen, als ik dat ga doen ben ik dan ook de opgenomen programma"s kwijt?

never

flashen laat de opnames op hdd ongemoeid.

  • Like 1

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt bootloader 3.0 nodig, als je die nog niet hebt ff op zetten(zelfde principe als flashen)

opnames blijven ongemoeid zowel bij software update als flashen

cccam word automatisch geinstalleerd bij het doorlopen van installatiewizard van openpli3.0

 

 

grtzPhilip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de software update uitgevoerd, maar dat heeft geen resultaat

opgeleverd alles is hetzelfde gebleven.

Is opnieuw flashen vanaf de USB  stick een oplossing of moet ik overstappen

naar VTI.

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...