Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Lezer,

Ik wil mijn Disqc Motor H-H SG-2100A weer op nul zetten maar dat lukt niet. weet eimand een oplossing?

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)

---------------------------------------------------------

Geplaatst:

Moet je 'm dan niet gewoon resetten, er zit een kleine opening aan de rechteronderkant als je voor de schotel staat. Een ledje geeft met een kleur (oranje?) aan of het gelukt is.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Heb ik gedaan maar de schotel blijft gedraaid staan komt dus niet terug in de 0 stand, sorry misschien een domme vraag maar ik snap er niets van.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

(Auteur onbekend)

Geplaatst: (aangepast)

Je kunt ook nog proberen met een knopje, ik meen aan de linkerkant (als je achter de schotelstaat) de motor te sturen. Even uit testen 1maal ingedrukt houden dan gaat ie de ene kant uit 2maal kort indrukken om 'm de andere kant uit te laten draaien. Kontroleren met een spiegeltje onder het motorhuis, heb je wel een manual? Daar staan deze handelingen ook in beschreven en is wellicht nog wat duidelijker.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Dank voor je uitleg Waterpas, ik ga dit morgen uit proberen en kom er dan nog een keer op terug.

Mvg, Dilasso.

(Auteur onbekend)

Geplaatst:

De diseqc motor staat inmiddels op nul dus dat is gelukt, moet met de linker knop als je vanaf de LNB kant tegen de schotel aankijkt. Nu zoek ik nog een duidelijke jip en Janneke uitleg hoe ik de motor moet uitrichten met en zonder Usals en hoe de  Dreambox  800DM SE moet worden ingesteld, ik ben er de gehele dag mee bezig geweest maar het wil niet lukken. Graag jullie hulp.  

(Auteur onbekend)

Geplaatst:

http://www.sat4all.com/forums/topic/114222-draaibaar-afstellen-schotel-stap-voor-stap/

aangezien dit de boerenmanier is zou dit in jip en janneke taal moeten zijn.

PS. dit is een werkje dat niet op tien minuten zal gedaan zijn en de eerste stap is de allerbelangrijkste (als je zoveel mogelijk sat posities wil kunnen ontvangen) ==> mast loodrecht!!!

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst: (aangepast)

Bij de tunerinstellingen in het menu zet je de lnb-instelling op "rotor" en lnb A.

Vervolgens per satelliet die je wilt instellen de stand op "diseqc 1.2" of "usals", wat je maar wilt.

(Ik heb liever diseqc 1.2 om te kunnen finetunen en opslaan.)

Dit staat op de vervolgpagina van de instellingen per satelliet.

Ook moet je de satelliet een geheugennummer geven: 01,02,03, enz..

Dus: Astra 1-->01;Astra 3-->02; Astra 2--> 03, Badr--> 04, Turksat --> 05, etc..

Dan bij "handmatig zenders zoeken" de  satelliet opzoeken via "rotor" (öost of west met gekleurde knoppen op AB) en vastleggen onder reeds eerder per satelliet door jou vastgelegde geheugenpositie (01, 02, 03, etc.)

Ik maak altijd even notitie van de satellietnummers die ik geef. Dus.: Astra 1-->01;Astra 3-->02; Astra 2--> 03, Badr--> 04, Turksat --> 05, etc..

Eerst ga ik vanuit Astra 1 naar het uiterste oosten satellieten nummeren, daarna vanuit Astra 1 verder nummeren naar het uiterste westen.

Oftewel: eerst per satelliet nummeren, daarna via "handmatig zenders zoeken" de satelliet zoeken onder "rotor" en onder het nummer dat je deze satelliet net hebt gegeven, vastleggen.

Het menu wijst eigenlijk zichzelf.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen