Ga naar inhoud


Mezzo plotseling verhuisd


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De muziekzender Mezzo is onverwachts verhuisd van 11817V naar 11856V DVB-S, 27.500 Fec. 3/4.

hoi,

 

is niet onverwacht stond al vermeld in de wijziging lijst  van eind 2012 op de site van cds

 

 

 

 

Mezzo:

Nieuwe versie actief : 09-04-2013

Oude versie uitgeschakeld : 09-04-2013

 

 

 

binnenkort veranderen nog meer zenders

 

voor de volledige lijst:

http://www.canaldigitaal.nl/wijziging2013/

 

de wijziging van mezzo komt omdat de france canal+ diverse wijziging heeft doorgevoerd op 9 april

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de zender Mezzo zelf is de afgelopen dagen geen enkele aankondiging geweest dat ze van frequentie gingen veranderen.

CanalDigitaal meldt alleen dat de zender naar een andere frequentie gaat zonder ook maar te vermelden naar welke frequentie. Er is geen enkele overlappingstijd dat Mezzo op zowel de oude als de nieuwe frequentie te zien is. CanalDigitaal gaan er echt helemaal vanuit dat iedereen een satellietontvanger heeft die automatisch de nieuwe zenderlijst inlaadt. Mensen zonder CanalDigitaal ontvanger moeten maar raden waar die zender ineens naar toe is gegaan. Wat een service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de zender Mezzo zelf is de afgelopen dagen geen enkele aankondiging geweest dat ze van frequentie gingen veranderen.

CanalDigitaal meldt alleen dat de zender naar een andere frequentie gaat zonder ook maar te vermelden naar welke frequentie. Er is geen enkele overlappingstijd dat Mezzo op zowel de oude als de nieuwe frequentie te zien is. CanalDigitaal gaan er echt helemaal vanuit dat iedereen een satellietontvanger heeft die automatisch de nieuwe zenderlijst inlaadt. Mensen zonder CanalDigitaal ontvanger moeten maar raden waar die zender ineens naar toe is gegaan. Wat een service!

 

Maar CD heeft het WEL aangekondigt, wat wil je dat ze meer doen? Bij je langs komen om het opnieuw in te stellen? Het lijkt me meer dat Mezzo zelf wel wat meer had kunnen doen.

 

Ik ben geen grote fan van CD maar vind wel dat ze te vaak de schuld krijgen van dingen waar ze weinig controle over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FalconerThe


Het is een bezopen zaak wat CanalDigitaal doet. Het is hetzelfde als dat je een stuk papier op de ruiten van je winkel plakt “wij gaan 9 april verhuizen” en er verder niets bij zet. De winkel is 9 april dicht en je moet dan naar de winkel er naast om te vragen of zij

misschien weten waar ze naar toe zijn verhuisd.

Je mag toch van CanalDigitaal verwachten dat ze hun betalende klanten informeren waar die zender naar toe gaat verhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er nu wel heel pietluttig op CanalDigitaal wordt gereageerd zeg.

Het enige wat je ze eventueel kan verwijten is dat de datum verhuizing op hetzelfde moment plaatsvindt dat de oude plek ook meteen wordt opgeheven. In de meeste gevallen is er een overlap.

CanalDigitaal meldt netjes op de website dat er wijzigingen ophanden zijn. Bovendien worden de kanalenlijsten automatisch aangepast.

Als je zelf je kanalen wil beheren; prima. Maar dan moet je niet gaan miepen als een zender plotseling is 'verdwenen'. Zelf beheren houdt ook in dat je zelf alert bent op wijzigingen.

Als dit al reden tot klagen is, vraag ik me echt af wat voor zuur leven je moet hebben om je er druk over te kunnen maken.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was Mezzo ook al kwijt gisteravond. CD stuurt wel regelmatig emails met aanbevelingen mijn abbo uit te breiden.

 

Maar geen enkel bericht gezien over verplaatsing van de zender. Kan wel op de website hebben gestaan, maar als ik geen problemen heb of een heractivatie moet uitvoeren, dan kijk ik niet op de CD website.

 

Jammer dat Nederland afhankelijk is van de ¨kuren¨ van CD. Enige concurrentie zou een goede zaak zijn.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hadrian


Van mijn hoeven ze niet perse een overlap in tijd te hebben hoewel dat natuurlijk wel zo netjes zou zijn maar daar kan CanalDigitaal ook niets aan doen.
Het zou toch een kleine moeite voor de zender Mezzo zijn geweest om de laatst week af en toe een melding boven in beeld te brengen dat de zender naar een andere frequentie gaat.
Lang niet iedereen gebruikt die stomme CanalDigitaal fastscanlijst.
Ook ben ik heel alert.
Verder ben ik heel goed in staat de zender handmatig opnieuw in te stellen maar dan moeten CanalDigitaal wel aangeven waar die zender naar toe verhuist en niet alleen maar melden dat die op die datum gaat verhuizen zonder vermelding waar naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal Johan

 

CanalDigitaal heeft lak aan iedereen, of het nu over het fatsoenlijk informeren betreft of over het foutief varanderen of opzeggen van abonnementen.

Ook de CanalDigitaal zenderlijst (PDF) die op hun site te vinden is, staat ook nog de oude frequentie. Dus ook daar kun je de juiste informatie niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal Johan

 

CanalDigitaal heeft lak aan iedereen, of het nu over het fatsoenlijk informeren betreft of over het foutief varanderen of opzeggen van abonnementen.

Ook de CanalDigitaal zenderlijst (PDF) die op hun site te vinden is, staat ook nog de oude frequentie. Dus ook daar kun je de juiste informatie niet vinden.

Sprietje,

 

Het is een terechte opmerking!

 

Alphasat

aangepast door Alphasat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar hebben ze die ikverhuismee site nou eigenlijk voor als ze dit soort dingen niet vermelden?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...