Ga naar inhoud


DDos ING bank ????????


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

DDos ING bank ????????. Het vreemde van de persberichten en mijn eigen ervaringen.

Microsoft heeft wat updates vanaf vorige week de lijn afgestuurd. tegelijk met begin gelazer.

Nu kan ik dus tijdens die z.g. cyberaanvallen geen zaken doen met IE9.

 

Maar gek genoeg met Firefox niks aan de hand. Kunnen wat medespelers deze constateringen bevestigen of ook eens proberen. Wat maakt het verschil uit? De ING had een zwam verklaring. In principe worden gewoon wat strings verzonden.

 

De gebruikelijke attacker/hacker probeert altijd iets in de zin van sendkey().

En na 3x foute boel intikken kun je bij ing niet meer inloggen sowieso.

 

Speculatie een of meerdere computers in spel. Kun je nog oneindig op varieeren.

 

Ik heb het niet in Chrome, Opera of Safari geprobeerd. Slapen doen ze bij Ing ook. Was een van de (eerste) melders

Je moet het als bank toch gelijk zelf kunnen constateren?

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ING is het doelwit van een groot aantal DDos aanvallen. Daar is bijzonder weinig tegen te doen omdat je pas bij de ingang kan controleren en de ingang overladen word. Jij denkt blijkbaar dat dat allemaal onzin is maar zou de ING dan telkens weer justitie inschakelen? Of het excuus nogmaals gebruiken terwijl de politiek en aandeelhouders (gedeeltelijk dezelfde) steeds meer over de schouder meekijken? Ze liggen niet te slapen maar werken zich uit de naad om de services overeind te houden. Maar nogmaals tegen een grote DDos aanval is bijzonder weinig te doen als je de services betaalbaar wilt houden.

 

Je browser heeft daar niets mee te maken, ik denk dat het gewoon pech (geluk?) was dat je er met een browser wel doorkwam en met de andere niet. 

 

Lees anders even een krant dan ben je er weer helemaal van op de hoogte.

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Falconer, Dit was dus geen pech/geluk. Gaarne mensen die het even willen simuleren. Ik denk even niks. Constateer een herhaalbaar feit.

Lees jij even verder een krant?? de 2 reacties van de ING bank tot heden waren niet professioneel. Was ze allemaal te technisch.

Hemeltje......................

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat serieuzere Ing medewerker aan de lijn. Ze gaan het nu wat serieuzer bespreken (hoop) ik.

Dank je wel Wanderer. Testers gezocht. .......................... Zet zoden aan de dijk.

Krant lezen totaal niet. We hebben in onze vereniging al jarenlang veel knowhow zitten en helaas mensen met weinig capaciteiten met lege opmerkingen. Omdat we altijd goed in de "sport" waren hebben we ons ook nooit erg opgehouden aan verhalen van woordvoerders.

 

Weer de case: Wat is het verschil tussen IE9 en Firefox?. Ervaringen andere browsers.

Ik heb dubbel gecheckt met 1 euro transacties tot verzendlijst gedurende z.g. DDos aanval. EI9 nul of half resultaat.

Firefox geen enke probleem. Overigens geeft na de updates EI9 problemen op ook andere sites waar niet gebankierd moet worden.

om toeval uit te schakelen zijn beide browsers tegelijk opgestart op zelfde tijdstip. En gewisseld.

 

Indien toch DDos waarom presteert die Firefox dan zo goed? Omzeiling beveiligingscertificaat en sneller? Iets gaat er dan anders.

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm omgekeerd is het ook al eens voorgekomen even jullie engels bij elkaar schrapen:

 

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=7&t=364943 (onterechte DDos claim......)

 

Vlgs een amerikaanse online grutter worden de meeste problemen door IE veroorzaakt en bevelen zij Firefox aan.

Ik had een probleempje vorige maand met hun helpdesk uitgezocht. Bleek vertraagde gegevenverwerking te zijn waardoor het leek of mijn boodschappenwagentje nog vol stond maar ik hem leeg zag. Dus elke dag spam of ik toch niet wou kopen. Die verdomde sat tv kaart voor in de PC dus..... Koste hun toch 14 dagen om het uit te zoeken..... Geen browser probleem. Wel iets wat ING ook van de week naast de DDos had met die verkeerde rekeningsstanden.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt aan al die geinfecteerde Windows systeem. Er kan van alles op geinstalleerd worden zonder dat de

eigenaar er weet van heeft. Een verkeerde email met een ïnteressant¨ aanhangsel en systeem is geinfecteerd.

 

Aanhangsel doet het natuurlijk niet, maar inmiddels is wel een virus op het systeem aangebracht.

 

Daar zit het grote lek. Tja, en als die zombie botnet Windows computers allemaal tegelijk ergens op gericht worden dan is het gelijk een massale aanval. En om welke aantallen computers het gaat ? Durf het niet te schatten. 50% of meer ?

 

Bij Apple en Linux systemen is de kans hierop vrijwel nihil. Een virusscanner is dan ook grotendeels overbodig.

 

Misbruik hiervan is uiteraard crimineel. Maar de deur wijd open laten staan lokt misbruik uit. Daar zou de aandacht op gericht moeten worden. Afsluitbare systemen waar alleen gecertificeerde software en met toestemming van de beheerder iets op kan worden geinstalleerd.

 

En wordt nog veel ernstiger. Kijk maar naar het aantal, op het oog betrouwbare, emails met malafide ballast in de vorm van .exe bestanden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan,

 

Beetje lege opmerking.

http://www.w3counter.com/globalstats.php

Die getallen pleiten niet voor IE..

 

En je weet ook niet wel publiek welk soort browser gebruikt waarvoor

IE is geen match voor Firefox alleen hij zit in die koppelverkoop. En is ook grote punt. Chrome word je door Google opgedrongen.

Firefox dringt zich totaal niet op van zo als jij mij niet unchecked installeer ik mij lekker ff bij jou. (soms zonder te vragen)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teveel linux distributies in circulatie. Te lastig om virus geinstalleerd te krijgen. Kijk de standaard distro kubunt erop gaat leuk, maar alle hardware supporten. Moet je toch wel erg kundig zijn. Linux is dus niet geschikt voor Jan en Katrijn. Want je printer doet het niet in Ubuntu 10 en iedereen claimt dat het een onoplosbare bug is. Welneen. Te overenthousiast defaultje vinkje weghalen. En dan Sun Java installeren onder Kubuntu.

Dacht je net sudo su begrepen te hebben. En Kate werkt dan niet mee. Grijns.

 

Maar het word beter. Over 10 jaar is Microsoft verdwenen of doet alleen nog gameconsoles. Veel infecties vinden niet via mail maar via normaal surfen plaats...... Mijn familie surft dus op ieder hun eigen PC. Bepaalde spel en glamour sites geven van alles door. Ook youtube.....

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...