Ga naar inhoud



phum3

Aanbevolen berichten

Ik meen mij te herinneren dat ik enkele jaren geleden (DM7020S) onder de blauwe knop een alarm kon instellen. Hiermee kon je iedere dag op hetzelfde tijdstip een geluid laten afspelen als de dreambox was ingeschakeld. Nu hoopte ik dit ook te kunnen doen met de DM8000HD, maar ik kan deze functie nergens niet (meer) terugvinden. Ik maak gebruik van OpenPli 3. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Of kent iemand misschien een extentie/plug-in die dit mogelijk maakt. Ik heb even in de downloadlijst gekeken, maar kan niet onmiddellijk iets vinden.

 

Mijn vader moet op een vast tijdstip iedere dag bepaalde medicatie innemen. Hij zit rond dat tijdstip altijd TV te kijken en wanneer hij iets spannends aan het volgen is, durft hij de tijd wel eens te vergeten met alle nare gevolgen van dien. We hebben nu een gewone alarmklok staan, maar zelfs dat durft nog wel eens fout lopen. Wanneer ik op zijn DM8000HD een alarm zou kunnen inschakelen, denk ik dat de kans aanzienlijk wordt vergroot dat hij tijdig zijn medicatie neemt.

 

Alvast bedankt voor alle mogelijke oplossingen.

 

Mvg,
Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zit er inderdaad niet meer in. In E1 kon je bij het instellen van een timer kiezen of er opgenomen, gezapt of een melding moest komen.

 

Er zit wel een mogelijheid in om te zappen. Dat zou een optie kunnen zijn.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg, rij naar één of ander buurtsuperachtigebouwmarkt oid en koop een klokje

met irritant alarm met batterij back-up dan werkt het ook als de stroom eraf is en de TV niet werkt. ;)

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg, rij naar één of ander buurtsuperachtigebouwmarkt oid en koop een klokje

met irritant alarm met batterij back-up dan werkt het ook als de stroom eraf is en de TV niet werkt. ;)

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben nu een gewone alarmklok staan, maar zelfs dat durft nog wel eens fout lopen. Wanneer ik op zijn DM8000HD een alarm zou kunnen inschakelen, denk ik dat de kans aanzienlijk wordt vergroot dat hij tijdig zijn medicatie neemt.

 

Alvast bedankt voor alle mogelijke oplossingen.

 

Mvg,

Piet.

 

Dat is dus niet de oplossing

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zap-timer plaatsen is inderdaad een optie. Ik kende dit niet en het trekt inderdaad de aandacht als de TV ineens op een andere zender springt. Dit ga ik bij ons vader eens uitproberen.

 

De cooltv plugin ken ik niet, dus die ga ik eens installeren en bekijken wat de mogelijkheden zijn.

 

Zoals gezegd heeft hij op dit moment reeds een (gewone) alarmklok staan met een geluid dat iedereen irriteert, behalve mijn vader. Als hij gefocust is op de TV, lijkt het of hij totaal geen andere geluiden meer hoort. Vandaar dat ik denk dat een visueel signaal via de TV een ideale oplossing kan zijn.

 

Voorlopig ga ik al een zap-timer activeren en de cooltv plugin eens bekijken.

 

Alvast bedankt voor alle reacties.

 

Mvg, Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gaat niet werken, je moet elke keer/dag de klok instellen, en als hij ingesteld is kun je niet meer zappen.

Hij blijft in de klok mode zitten.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...