Ga naar inhoud

Schotel richten op Astra1 i.p.v. op de Sirius, kan dat?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste Lezer,

Ik ben bezig met het uitrichten van een schotel met Diseqc motor,, de schotel heeft echter geen vrij zicht op de Sirius, kan ik nu de Astra1 gebruiken als eerste satelliet op Oost, die word namelijk wel gezien.

aangepast door Dilasso

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)

---------------------------------------------------------

Geplaatst:

Beste Lezer,

Ik ben bezig met het uitrichten van een schotel met Diseqc motor,, de schotel heeft echter geen vrij zicht op de Sirius, kan ik nu de Astra1 gebruiken als eerste satelliet op Oost, die word namelijk wel gezien.

ja dat kan, maar je mag dan de moter wel eerst op 19°e zetten en dan verder uitrichten op turksat 42°e en dan naar vb: hispasat 30°w

als je dat dan hebt dan kan je hem wel verder gaan gebruiken 

vel sucses

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Kies een "zichtbare" satelliet die het dichtst bij je eigen lengte staat, er zitten er genoeg tussen de Sirius en de Astra1. Kingofsat helpt je op weg, je nieuw gekozen Sat wordt dan de nul positie van de rotor. Daarna is het een kwestie van een sommetje maken.

succes!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Kies een "zichtbare" satelliet die het dichtst bij je eigen lengte staat, er zitten er genoeg tussen de Sirius en de Astra1. Kingofsat helpt je op weg, je nieuw gekozen Sat wordt dan de nul positie van de rotor.

de nulpositie moet gewoon de lengtegraad zijn waar de schotel zich bevind.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Om spraakverwarring te voorkomen, ik heb de boel wat cryptisch opgeschreven. Elevatie goed? Weet je je eigen coördinaten, die invullen in de tuner.  Nu de azimuth afstellen. De rotor staat in de nulpositie, vervolgens op een satelliet met een fta kanaal, bijv. BVN op Astra1 afstemmen, schotel met rotor (dus samen!) verdraaien  tot je beeld hebt. Je eigen lengte aftrekken van de lengte van de satelliet, het verschil laat ik de rotor in de draairichting verdraaien. In jouw geval verder naar links, als je je achter de schotel bevindt  Dan rotor en schotel weer samen terug draaien tot je weer beeld hebt, misschien nog wat finetunen voor de elevatie, rotor aandraaien op de steun en klaar.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Hoera hij doet het, instellingen opgegeven in de Dreambox, lengte en breedtegraad op de schotel en de rotor op nul gezet, motor+schotel naar Astra 1 (19.2) gedraaid draait nu ook perfect naar de Astra 2 (23.5), dank voor jullie hulp en tot het volgende probleem.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

(Auteur onbekend)

Geplaatst:

heb je nu een rotor genomen om enkel astra 1 en 3 te pakken te krijgen?

je had dan beter voor een duo lnb gekozen :)

• Like 1

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Nee, want de LNB die jij bedoeld kon ik niet op de LNB-stang monteren, maar nu kan ik bijna alles op Oost ontvangen

(Auteur onbekend)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen