Ga naar inhoud


Stabielste image tot nu toe voor VU+ solo2


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Tuneboy,

met jou constatering wordt de originele vraag en de eerder gegeven antwoorden een beetje gecorrumpeerd.

hetgeen anderen aangeven; geen traagheid te bemerken, ligt dus aan jou setup / instelling en gebruik.

 

dan kun je eerder even nagaan wat en hoe je hebt geinstalleerd!

een traagheid kan ontstaan door verkeerde netwerkinstellingen / gegevens locatie van elementaire data / foutief ingestelde softcam EN het erop zetten van VTI image NIET compatibele addons / plugins of skins.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


"....dat je in VTI niet de EIT EPG kan afzetten.....".

 

Is een goede tip voor het VTi team, maar dat is een andere site.

 

Met EPG Refresh, heb ik, alleen bij Servus TV, (alle versies SD/HD), heel veel zaken dubbel tot wel 3 maal toe.

 

Met EPG Import, treedt hetzelfde op, maar dan bij meerder zenders, o.a. "Das Erste", maar ook andere.

 

Het vooraf compleet leeg maken van de EPG map, geeft soelaas voor 1 dag en dan gaat het al weer fout.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens naar de OpenAAF images, alle voordelen als; default language etc van PLi, maar wel de problemen opgelost van PLi op de Solo2 als goede HBBTV en een werkend keyboard. Ook de support is excellent, probleempjes worden via het forum zeer adequaat aangepakt.

Voor de Solo2 echt een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens naar de OpenAAF images, alle voordelen als; default language etc van PLi, maar wel de problemen opgelost van PLi op de Solo2 als goede HBBTV en een werkend keyboard. Ook de support is excellent, probleempjes worden via het forum zeer adequaat aangepakt.

Voor de Solo2 echt een aanrader.

 

Ok bedankt ga volgende keer mischien es proberen met deze image. Heb genoeg "geklooid" voor dit weekend :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuneboy,

met jou constatering wordt de originele vraag en de eerder gegeven antwoorden een beetje gecorrumpeerd.

hetgeen anderen aangeven; geen traagheid te bemerken, ligt dus aan jou setup / instelling en gebruik.

 

dan kun je eerder even nagaan wat en hoe je hebt geinstalleerd!

een traagheid kan ontstaan door verkeerde netwerkinstellingen / gegevens locatie van elementaire data / foutief ingestelde softcam EN het erop zetten van VTI image NIET compatibele addons / plugins of skins.

 

ciao

 

tja skin is de standaard. Plugins die geinstalleerd zijn openwebif en crossepg. Alle settings qua mounts en elementaire data is juist hetzelfde als op vix en blackhole. Softcam heb ik Oscam build 8562. Mischien dat dit de reden is aangezien ik op blackhole oscam niet aan de praat krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet opletten bij het terugzetten van bepaalde bestanden inzake mounten / aankoppelen

de fstab uit VTI 5.1.0 mag niet overschreven worden door een oudere versie (problemen zelfs niet meer opstarten)

 

dus wat je uit VXI en BlackHole backupped niet gebruiken op VTI.

 

de suftcam Oscam 8562 is zeker niet stabiel, ook de startstop script niet

die in het VTI feed 8118 wel.

de map waar de configuraties moeten staan is gewijzigd ( /var/tuxbox/config is nu /etc/tuxbox/config)

 

met een half half werkende image en plugins, zou ik altijd nieuw beginnen en niets zomaar kopieren

en dus ook enkel de plugins uit de feed nemen.

ciao ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet opletten bij het terugzetten van bepaalde bestanden inzake mounten / aankoppelen

de fstab uit VTI 5.1.0 mag niet overschreven worden door een oudere versie (problemen zelfs niet meer opstarten)

 

dus wat je uit VXI en BlackHole backupped niet gebruiken op VTI.

 

de suftcam Oscam 8562 is zeker niet stabiel, ook de startstop script niet

die in het VTI feed 8118 wel.

de map waar de configuraties moeten staan is gewijzigd ( /var/tuxbox/config is nu /etc/tuxbox/config)

 

met een half half werkende image en plugins, zou ik altijd nieuw beginnen en niets zomaar kopieren

en dus ook enkel de plugins uit de feed nemen.

ciao ciao

 

 

Ik kopieer juist niks. alles terug manueel instellen vanaf het begin doe ik, alsook gebruik ik enkel de plugins uit de feeds.

Kan ik nu gemakkelijk oscam downgraden naar de 8118 en gewoon de config files verplaatsen naar de nieuwe dir? Of moet ik oscam uninstallen en gewoon terug uit de feed installeren.

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

even eerst dit:

Update: 14.04.2013



- update picon @pph (13: 2013-04-06)

- update picon @pph (19: 2013-04-10)

- update picon @pph (23: 2013-04-06)

- update picon @pph (28: 2013-04-06)

- update picon @pph (K0_biggrin.png 2013-04-06)

- update picon @pph (KBW: 2013-04-05)

- add plugin removepicons (ver. 0.0.2)

- add plugin skyrecorder (ver. 1.2.3)

- add plugin sport1ticker (ver. 0.4)

- add oscam-unstable-1.20 (rev. 8617)

- update plugin AiHDControler-pichmod (ver. 2.7)

- update plugin EMC (ver. 2013-04-14)

- update plugin FritzCall (rev. 773)

- update plugin InfobarTunerState (ver. 2.7)

- update dvbapp2

  • add option not to show service list at TV/Radio mode switch
  • extend EventName converter (extended description), THX @busch
  • update cs translation by @Roxy
  • update pl translation by @kapciu75


- set ntfs-3g as default driver for ntfs filesystems (ntfs - rw mode)

 

afhankelijk van hoe je de andere oscam erin hebt gezet, kun je ofwel updaten ofwel ernaast een andere installeren

 

bij het ernaast installeren van een andere versie wordt een separaat startstop script meegeleverd dus kun je in het softcam menu die andere ook bewust kiezen.

 

enkele van die binaries van oscam zijn niet echt gezond, vooral ze de laatste tijd aan de dvbapi hebben "gebastelt" (geknutselt)

ik had ook enkele getest en ben lekker terug op 8118 < maar ook de versie en de verbeteringen daarin zijn mede afhankelijk van kaart en type gebruik van de oscam...

 

oscam puur of oscam met cccam clients?

 

ciao

  • Like 1

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even eerst dit:

 

afhankelijk van hoe je de andere oscam erin hebt gezet, kun je ofwel updaten ofwel ernaast een andere installeren

 

bij het ernaast installeren van een andere versie wordt een separaat startstop script meegeleverd dus kun je in het softcam menu die andere ook bewust kiezen.

 

enkele van die binaries van oscam zijn niet echt gezond, vooral ze de laatste tijd aan de dvbapi hebben "gebastelt" (geknutselt)

ik had ook enkele getest en ben lekker terug op 8118 < maar ook de versie en de verbeteringen daarin zijn mede afhankelijk van kaart en type gebruik van de oscam...

 

oscam puur of oscam met cccam clients?

 

ciao

 

 

Hi,

 

Mijn huidige oscam 8562 is gewoon uit de feeds geinstalleerd, dus kan ik die zo weer verwijderen dan.

 

De vu+ duo (slaapkamer) is als cccam client verbonden met de solo2 (oscam server)beneden. Heb geprobeerd om de DUO te verbinden via het [cs357x] protocol met de solo2 maar krijg dit niet aan de praat. Tips zijn welkom of een goede guide ook om dit zo werkend te krijgen :) Nu voorlopig is cccam ook voldoende :)

 

Greetings

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Mijn huidige oscam 8562 is gewoon uit de feeds geinstalleerd, dus kan ik die zo weer verwijderen dan.

 

De vu+ duo (slaapkamer) is als cccam client verbonden met de solo2 (oscam server)beneden. Heb geprobeerd om de DUO te verbinden via het [cs357x] protocol met de solo2 maar krijg dit niet aan de praat. Tips zijn welkom of een goede guide ook om dit zo werkend te krijgen :) Nu voorlopig is cccam ook voldoende :)

 

Greetings

verbinden via het [cs357x] protocol

zou daarvoor cs378x nemen... voor pure oscam server-client verbinding optimaal

MAAR dat is oscam kunde en daar is een aparte Hoek in het Forum voor, alsook off topic betreffende de originele vraag.

 

voorbeeld: oscam server deeluitsnede

[reader]
label                         = VUbeneden
description                   = SOLO2_server
enable                        = 1
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.1.110

is een voorbeeld

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verbinden via het [cs357x] protocol

zou daarvoor cs378x nemen... voor pure oscam server-client verbinding optimaal

MAAR dat is oscam kunde en daar is een aparte Hoek in het Forum voor, alsook off topic betreffende de originele vraag.

 

voorbeeld: oscam server deeluitsnede

[reader]
label                         = VUbeneden
description                   = SOLO2_server
enable                        = 1
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.1.110

is een voorbeeld

Hoi Tonskidutch,

Kun jij wellicht een voorbeeld geven van de server settings voor cs378x, krijg het hier niet aan de gang. Wat moet ik instellen behalve het bovengenoemde reader (natuurlijk met mijn eigen ip adres van de server).

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Leg eens uit waarom je van een externe voeding gek van wordt :(, moet je die soms de hele dag om je nek mee schouwen? :P .

Bij kleinere ontvanger is het i.v.m. het ruimtegebrek en om teveel warmtelast te voorkomen gebruikelijk dat er een externe voeding wordt toegepast.

Als je een SOLO2 weloverwogen koopt dan weet je dat daar geen verwisselbare tuners beschikbaar zijn dus waarom zou je die dan missen?

Overigens vraag ik me af waarom deze 2 opmerkingen in deze thread zijn geplaatst want het gaat hier over de beste Image.

 

Wat voor problemen ondervind jij met de laatste VTI image van februari?

Ik heb totaal geen problemen mee.

Welke plug-in's, softcam, e.d. gebruik jij?, wellicht zit daarin het probleem maar misschien moet je hiervoor een nieuwe thread openen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...