Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satter's,

Ik ga toch maar effe een Topic openen mbt de lock freeze.

Ten eerste wat is een lock freeze; je krijgt stuurt netjes een ECM maar je hbet op dat moment geen beeld dan weer wel en dan weer niet.

De vraag is wat gebeurt er tijdens een sid lock? gaat de kaart terug naar  1 sid 2 sids met andere worden wat betekend de penalty mode?

Ik heb deze expres niet in het oscam forum gezet omdat nog Oscam nog CCcam hetzelfde probleem hebben.

Hoe lang duurt een lock 24/h of 107 emm Globals of bij 7 emm shared.

Bij CCcam heb je niet de instelingen anders dan de kaart te bepreken to 4,3,2 sids.

Ik de lock namelijk zelfs bij 2sids gezien.

Nu heb ik exact dezelfde instelingen en de readre beprekt met Whitlists whiteheaders cooldown en van alles zelf een ECM whitelist gemaakt voor specifiek die kanalen en nog gaat de kaart in de lock.

Het is een hele tijd goed gegaan maar laatste tijd is het echt bagger dus als iemand weet of denkt dat ie weet waar het aan ligt dan graag de kennis delen.

Wie heeft een oplossing?

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:

Bij mij heb ik hetzelfde probleem, en dit dan wel met een tvvlaanderen kaart.  Op 2 sids, durft hij inderdaad soms nog te locken.  Ik dacht dat ze steeds testen aan het uitvoeren waren.  Na een tijdje draait de kaart terug als een trein.

Had de max sids op 4 staan, omdat we dit toch redelijk veel gebruiken, omdat je met een dreambox je beeld kunt streamen naar allerhande apperaten.

Maar dan springt de lock redelijk snel op, nu op max 2, en hij durft nog te locken, maar een stuk minder.

Als iemand hiervoor een oplossing heeft, hoor ik het ook graag, begin het best beu te worden :)

En een kaart aanschaffen voor elke tv, tablet, pc die we in huis hebben staan vind ik er een beetje over.

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat canal nl oftewel M7 group op moet houden met dit gedoe wij hebben hier intern 2 vu duo en 3 vu solo met 2 hoofdkaarten en 2 extra kaarten van canal nl met de volgende abbo 1 full top hd 2 entertainment + erdevisie live en 2 keer fam hd pakket.

En wij worden schijt ziek van dit gedoe ik vindt dat wij genoeg betalen en de kaarten doen niks anders dan locken.

Ik heb 2 kaarten en mijn ouders ook 2 en we hebben 1 intern netwerk omdat we eigenlijk ook in hetzelfde huis wonen is 1 adres alleen 1 twee'en opgedeeld.

Mijn vader overweegt digitenne omdat we hier geen kabel hebben liggen, maar dat vindt ik niks.

1 ontvanger in het tuinhuis staat eigenlijk altijd uit alleen aan in de zomer.

Dus 4 ontvangers ingebruik en als 2 of soms 3 dezelfde kaart gebruikt kun je er op wachten.

Je kunt zeggen 1 kaart erbij voor ontvanger 5 maarja wil het liefst op alle ontvangers van alle kanalen kunnen genieten.

De kaarten draaien op een server vroeger allen in de ontvangers maar vindt dit prettiger.

Ik vindt dat de M7 groep de plank finaal mis slaat en als er geen oplossing voor is gaat ben ik bang alles de deur uit.

Vindt het wel jammer want kijk al ruim 20 jaar via de schotel maar betaal geen 90 euro per maand voor locks.

Ging eerst nog wel heel enkel een lock maar de laatste weken

Groeten

aangepast door harryinstallatie

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Het is meestal een kweste van goed instellen. Als het een interne situatie betreft waar we hier alleen over mogen spreken, gebruik dan CCcam 2.3.0 en stel de bekende 4/10 in.

De kaart telt elke aanvraag, De NOK's tellen ook mee voor de anti-cs teller, hij telt de ECM's en niet de sids.

Zorg dat je het lijstje van de (0100) skylink kanalen blokkeert op de kaarten en op een aparte kaart zet die op 2/10 of 2/11 staat.

Gebruik alleen boxen die de echte CCcam draaien want anders stuur je afwijkende ECM's naar de kaart waardoor je mogelijk alsnog boven de gewenste limiet uitkomt.  

Andere optie is OSCAM met de Ratelimiter en ECM unique functie die wel uitstekend werkt in een LAN situatie, maar dat is meteen een stuk ingewikkelder en helaas kan oscam niet dynamisch worden ingesteld.

@harrieinstallatie, Met 5 kaarten en 5 receivers moet het toch wel lukken lijkt me. Als je 3 kaarten op 4/10 zet en 2 op 2/10 zet heb je in totaal 16 zenders die je gelijktijdig kunt opvragen. Dat lijkt me meer dan genoeg.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Hoi,

Ja dacht ik ook maar bij enkele zenders treedt er toch een lock op.

Ratelimiet staat op 4/10.

Die ECM unique functie heb ik geprobeerd maar dan krijg je hele kortstondige freezes.

Het wordt veroorzaakt denk ik doordat de ontvangers van alles vragen.

Ik hb overigens 4 kaarten.

Op de ontvangers draait cccam 2.3.0

Ik geef niet op maar mijn vader begint nogal te zeuren haha

Gr.

Geplaatst:

Heb hetzelfde probleem gehad en na het lezen van dit werd mij heel veel duidelijk :

http://www.sat4all.com/forums/topic/331229-strafmode-met-history-hd/

Het staat in het Oscam topic met de kop "Strafmode met History Hd"

Als je door leest lees je ook dat het voor meer zenders geld zoals Eurosport2 HD, Discovery HD etc.

Ik heb dit eerst helmaal goed doorgelezen en daarna toegepast en nu werkt alles naar behoren.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Het is veel om te lezen. Wat is hetgeen je hebt toegepast. Heeft dat betrekking op Changeset 8444?

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

srvidholdseconds = 5

ecmunique = 1

???

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

srvidholdseconds = 5

ecmunique = 1

Klopt dat was nog niet voldoende, de kaart ging nog in de fout maar nu al veel minder.

Toen heb ik nog na de tip van "DBdrug" dit toegepast :

Om ervoor te zorgen dat alleen 5C00 verzoeken bij je kaart komen, kan je simpel volgende bij de ECM Header Whitelist zetten:

813061006A00075C00,803061006A00075C00,800061006A00075C00,810061006A00075C00

Sinds dat ik die extra regel erin heb gezet is de kaart niet meer in de Lock geweest. Draait nu ongeveer een week of drie zeer stabiel.

Ik werk dus niet met CCcam maar met Oscam ook aan de client kant met het cam35 protocol. :)

Een ding staat voorop dat het belachelijk is dat de kaart in de lock knalt bij op het opnemen van een van de simulscript zenders en het kijken naar een andere zender van CD of TVV, hieruit blijkt ook dat het project totaal de plank mis slaat bovendien is er volgens mij niet een cardserver gestopt maar zijn er juist vanwege deze beperking meer gestart. :crazy::cry:

• Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

"Een ding staat voorop dat het belachelijk is dat de kaart in de lock knalt bij op het opnemen van een van de simulscript zenders en het kijken naar een andere zender van CD of TVV, hieruit blijkt ook dat het project totaal de plank mis slaat bovendien is er volgens mij niet een cardserver gestopt maar zijn er juist vanwege deze beperking meer gestart. :crazy::cry:

Dat bedoel ik precies maar ik weet niet hoe het gaat met opnemen want dat doe ik eigenlijk nooit maar het komt niet goed zo.

Als je een cardserver zou doen en genoeg kaarten hebt met allen 1 sid of 2 dan heb je dit probleem dus niet.

Maar ik wel als er teveel op 1 kaart kijken soms 2 sids genoeg.

Dit zijn mijn instellingen.

Reader

[reader]
label                         = canald_1
protocol                      = smartreader
device                        = Serial:smargo1
ecmwhitelist                  = 0100@00006A:64
ecmheaderwhitelist            = 813061006A00075C00,803061006A00075C00
detect                        = cd
mhz                           = 480
cardmhz                       = 400
ident                         = 0100:000000,00006A
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,1
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
lb_weight                     = 100
dropbadcws                    = 1
disablecrccws                 = 1
auprovid                      = 00006A
ratelimitecm                  = 4
ratelimitseconds              = 10

Andere 3 exact gelijk.

[account]
user                          = vukeuken
pwd                           = vukeuken
uniq                          = 3
au                            = canald_1,canald_2,canald_3,canald_4,canald

group                         = 1
chid                          = 0100:005C00
cccmaxhops                    = 0
cccreshare                    = 0

Andere users ook zo.

Carmhz en Mhz kan misschien niet juist zijn maar heb al zoveel geprobeerd maar steeds nokjes.

Vindt gewoon dat de M7 groep er een puinhoop van maakt, en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Groet

aangepast door harryinstallatie

Geplaatst:

OK leuk al die antwoorden maar er klopttoch een hoop niet

ik zie ecmunique op 1 en dan srvhold op 5

maar de uitleg zegt dus:

srvidholdseconds = seconds

time to keep service ID in ratelimit slot, during this time checking for ecmunique ist disabled.
0 = default

dus dan slaat die unique dus nerges op.

2 ik zie mensen die zeggen alle emm blokken op de kaarten waar slaat de emmcache=1,3,2 dan op als je toch alles blocked?

Geplaatst:

als ik dat lees,ben ik blij dat ik geen M7 kaart meer heb.ik gebruik een ander provider voor mijn kanalen (via het internet en dvb-t) en de rest doe ik via satelliet.de nagra kaart van de italianen en de 18+ kaart in viacces doet het ook.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

@hugertje, die instellingen zetten weinig zoden aan de dijk. Als je in een LAN zit werkt de ecmunique goed bij 4/10  en heb je de srvholdseconds niet eens nodig.

@hermant, die srvholdseconds is vooral bedoeld voor als de ecm's  niet meer exact om de 10 sec komen door latency maar dat speelt niet in een thuis situatie.

Emm's hebben niks met het anti-cs gebeuren te maken, behalve de firmware update naar I4A uiteraard. Dat zijn die 117 global emm's die telkens langskomen.

aangepast door Codx

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ok maar hoe verhelp je dan als een kaart in de lock gaat door emm's te sturen toch?

of gewoon geen ecm blijven en hoe lang moet je bvb emm's sturen 2x 117 of juist helemaal geen emm sturen in de lock fase?

hemant

Geplaatst:

Nee, dat moet je heel snel vergeten!

De kaart telt ecm's per ecm-cycle. Zodra dat er meer dan 2 bij skylink zenders worden of 4 bij de rest dan krijg je als het ware strafpunten. Op den duur heb je zoveel strafpunten dat het boven een bepaalde drempel uitkomt en dan versleuteld de kaart de cw zodat het voor ons lijkt alsof ze vals zijn. In het begin gaat het beeld stotteren en op den duur als het aantal strafpunten steeds hoger wordt zijn alle cw's versleuteld en heb je langere tijd zwart beeld.  

Om hier weer uit te komen moet je de teller terug laten lopen door 1 zender op te vragen. (of dit nou met of zonder emm's gaat maakt geen enkel verschil) dan heb je na ongeveer 5-10 minuten weer een paar seconden beeld en daarna weer constant beeld. De kaart stopt dan met het versleutelen van de cw's maar de teller is vermoedelijk pas 100% gereset als je het +-30 min volhoud. Vermoedelijk kun je met bijv 3 zenders optevragen ook de kaart resetten zodat er maar geen strafpunten bij komen. Het is geen exacte wetenschap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen