Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...

Geplaatst:

Er is de laatste tijd weer aardig wat geknutseld aan CNL, zeker door TheParasol. Kan iemand voor de volledigheid de juiste instellingen plaatsen voor de ratelimiter, de cw_cycle en uitleggen met welke loginstelling dit en de ecmunique te zien is in de log? Thanks! (oscam versie betreft build 8648)

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Ja ik heb net ff zitten lezen.

De nieuwe functie is een odd/even check in de ecmunique maar die ecmunique funcie kun je juist niet gebruiken buiten een lan omgeving omdat de ecm-cycle dan niet meer exact 10 sec is door de latency. En in een lan omgeving is de kans dat je de ecmunique nodig hebt klein of je moet oscam als client gebruiken op je boxen. Die is verantwoordelijk voor meerdere ecm's per ecm-cycle. Dat is een probleem op zichzelf wat moet worden opgelost. Met CCcam als client heb je er geen last.

Ik heb het verder nog niet uitgetest dus misschien zeg ik nu iets raars. Maar is het niet een beter idee om die odd/even check in het algemeen in de ratelimiter te stoppen dus zonder dat je die ecmunique hoeft in te schakelen.?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Met de ecm unique functie aan de gehele tijd kleine glitches

dit is ook niet de oplossing denk ik

Het zou mooi zijn als de sids echt statisch in de slots blijven zitten

dus slot 1 ned1 slot 2 ned2 enz misschien dat dat een oplossing is :)

Geplaatst:

die glitches heb je omdat je ecm niet meer exact om de 10 sec komt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen