Ga naar inhoud


vervanging sd voor HD ontvanger


rijcke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Al jaren klant van cd met twee sat. ontvangers, waarvan een hd  philips dsr 7141 en sd philps dsx 7072.

Met de sd ontvanger via  scart nam ik progammas op een dvdr recorder ( schijfje) CD gaat steeds meer zenders overzetten naar HD, zo doende kan ik b.v de twee belgische zenders niet meer ontvangen en opnemen.

 

Mijn vraag is welke hd sat ontvanger kan via scart deze zenders wel branden op een schijfje. Ik heb voor voor de sd ontvanger een extra kaart van CD.Graag advies voor een nieuwe hd ontvanger.

 

 

 

 

Groet, Rijcke

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste HD-ontvangers hebben nog wel een scart-uitgang. Wat sluit je aan op de scart om op te nemen?

 

Misschien is het ook eens tijd om te kijken wat de technische mogelijkheden van nu bieden. Programma's opnemen en branden op een schijfje is wel erg veel werk. Met een PVR (evt met netwerkaansluiting) kan je veel sneller en makkelijker opnames bekijken.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, lastig met die externe dvdr recorder en al die losse apparaten

kijk eens naar de solo2 met een gigabit netwerk 2 tuners en pvr mogelijkheden... kun je in een keer alle oude apparatuur op een verkoopsite zetten.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties. De opgenomen progammas op een dvdr-w schijfje via de dvd recorder wil ik elders bekijken dat is de reden van mijn vraag. Al sta ik open voor een combinatie van scart opnemen en eventueel via een hd opnemen via pvr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tegenwoordig neem je een programma op op een USB stick en prik je die in je remote TV om de film te kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien het nu in je zelfde huis zou zijn maar bvb op een andere kamer dan ga je toch gewoon voor 2 linux ontvangers met een netwerk :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, weer bedankt voor jullie reacties, Mijn dvd recorder geeft 500 beeldlijnen en 720 pixels. De opgenomen dvd's speel ik af op een ander adres. Toch nog de vraag welke HD sataliet ontvanger is ook gescikt voor opnemen via scart.

 

 

 

 

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschikt zijn alle ontvangers waar nog een scart-uitgang opzit.

Dit zal t.z.t. wel verdwijnen voor HDMI.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met de opmerking, dat de scart meestal uitgeschakeld wordt, wanneer er HD weergegeven wordt.

Alleen wanneer je het beeld uitgang signaal instelt op SD, 625 lijnen komt er uit de scart signaal wat  met die DVD recorder opgenomen kan worden.

 

Je HDMI uitgang is dan ook SD kwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...