Ga naar inhoud


SID 0x1f48 Op Film1 zenders (ziggo


VinceNL

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen.

Ik heb de bouquetten van theyosh.nl op mijn DM800HDSE met OpenPli 2.1 draaien.

Alles werkt stabiel en perfect, alleen sinds vandaag zijn een drietal zenders van Film1: Sundance, Family en Series met omschrijving zoals in het onderwerp (Bijv. 0x1f48).

 

Wat is nou de juiste werkwijze om deze weer kloppend te krijgen?

Moet ik nu de cables.xml aanpassen of de zenderlijst van TheYosh aanpassen met Dreamedit, moet ik een cablescan doen waarna ik weer de bouquetten aanpas... of wat?

 

Alsik nu een cable scan doe, maakt de dreambox een nieuw bouquet aan voor ziggo en telt ie met de zendernummers door. (bijvoorbeeld Ned 1 wordt zender 193.)

Ik snap dr niks meer van! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


@VinceNL,

 

" alleen sinds vandaag zijn een drietal zenders van Film1: Sundance, Family en Series met omschrijving zoals in het onderwerp (Bijv. 0x1f48). "

 

Ziggo is idd weer lekker bezig ..............

 

Probeer onderstaande eens uit, met een beetje geluk werkt dit bij jou ook :

 

Film 1 Premiere

Freq. : 00818

256 Qam

 

Film 1 Series

Freq. : 00626

64 Qam

 

Film 1 Sundance

Freq : 00482

256 Qam

 

Eerst eens proberen deze handmatig te scannen, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VinceNL,

 

Gewoon zelf inscannen met je Dreambox met de optie handmatig scannen, ook even netwerk zoeken aanvinken in dat menu.

 

Er is nog een HD zender bij gekomen, weet op dit moment de naam even niet meer, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Zilverster, ik ga aan het stoeien! :)

 

Edit:

Handmatige scan gedaan, maar nu krijg ik een bouquet erbij.

Ik heb nu 3 boeketten: TheYosh.nl en Favourites en Last Scanned.

In het laatste boeket staan alle ziggo zenders in zoals ze gescand zijn, in geen enkele volgorde.

 

Mijn theyosh.nl boeket geeft nog steeds de verkeerde namen bij de film1 zenders.

 

Is het handiger als ik helemaal van dat boeket afstap en helemaal opnieuw begin met een kabelscan van Ziggo met HD zenders aan?

Dan moet ik maar afwachten tot er bij theyosh.nl een update komt van de zenderlijsten... toch?

aangepast door VinceNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een HD zender bij gekomen bij ziggo dat lijkt me sterk ik heb zenders vandaag scanned ik had ook last van dit probleem ,trouwens er zijn ook heel wat radio zenders verandert ik woon in ziggo regio 1111 en daar is zeker geen HD zender bij gekomen,trouwens film 1 premiere moet ook aangepast worden de SD versie

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net mijn nieuwe zenderlijst hier geupload misschien heb je daar wat aan

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stevie-v,

 

" trouwens film 1 premiere moet ook aangepast worden de SD versie "

 

Deze zender gaf hier geen problemen en hoefde niet worden aangepast.

 

Eurosport 2 HD heb ik er bij gekregen, deze had ik voorheen nog niet, of is mij niet eerder opgevallen, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eurosport 2 HD had ik allang,mijn lijst kan je vinden op dit forum onder het forum DVB-C digitale kabel ontvangst

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VinceNL,

 

" Is het handiger als ik helemaal van dat boeket afstap en helemaal opnieuw begin met een kabelscan van Ziggo met HD zenders aan? "

 

Zou ik wel doen, TheYosh.nl zegt mij helemaal niets.

 

Op mijn kabel ontvanger heb ik de zenders alfabetisch op naam staan en niet op nummer, is ook handig zoeken. Het is maar net wat je gewend bent, boeketten werk ik helemaal niet mee, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met een HD boeket en SD boeket ik vind al die boeketten inderdaad ook heel erg lasti

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VinceNL,

 

" Mijn theyosh.nl boeket geeft nog steeds de verkeerde namen bij de film1 zenders. "

 

Het probleem is dat er op een Dreambox bij deze zenders nu een uitroepteken ( ! ) voor de naam staat, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...