Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste allen , 

even een noob vraag waar ik mee zit.

na al mijn gegoogle zie ik met al de bomen het bos niet meer nl :(

bedoeling is de huidige schotel te vervangen.

(standaard schotel met duo lnb astra1- horbird)

reden : de constante drang van tvv om steeds maar naar astra 3 te schuiven..

na lang twijfelen heb ik gekozen voor de T90 van wavefrontier, dit omdat deze de mogelijkheid heeft om tot 16 lnb's te gaan.

initiële start zal met 4 lnb's zijn. (astra 1 to 3 en hotbird)

ik wil echter wel de mogelijkheid openhouden om verder uit te breiden.

ik dacht hiervoor aan multiswitchen , deze lijken echter allen maximum 4 lnb's te kunnen schakelen.

de cascadeble switches lijken enkel de lnb's op switch 1 door te schakelen en gebruikers bij te maken ( afnamepunten).

is er een mogelijkheid om deze zo met elkaar te verbinden dat er meerdere inputs (lnb's ) gedeeld worden over alle uitgangen van de verschillende switchen of gaat dit niet lukken?

alvast bedankt om er even jullie tijd in te steken :)

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

met hoeveel ontvangers werk jij ? en welke schotel heb je nu ?

als je bij 1 ontvanger blijft, dan zou ik een diseqc motor nemen  is veel beter koop

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Als je van wachten houdt wel.

Een multi opstelling werkt veel prettiger/sneller.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

vind ik niet erg wachten  +-1minutje bijna rondom  ;)

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst: (aangepast)

Als je van wachten houdt wel.

Een multi opstelling werkt veel prettiger/sneller.

Helemaal mee eens, dat is voor mij ook de reden om naast de Triax 110 draaibaar, een T90 te plaatsen.

Zodat ik snel kan zappen tussen de meest voorkomende sats, en de rest op mijn gemak bekijk na het wachten op de draaibare schotel.

Maar blijkbaar heeft youri voldoende aan de bekendste sats en wil de uitbreidingsmogelijkheid open houden.

Dus youri: vertel ons hoeveel ontvangers op je schotel moeten worden aangesloten en je kunt een advies op maat verwachten.

aangepast door leonito
Geplaatst: (aangepast)

momenteel staat er maar 1 ontvanger (tvv goekeurde) op de verbinding .

bedoeling is om beneden een decoder te zetten met dubbele tuner (voor opname) en op 2 van de drie slaapkamers een decoder met enkele tuner.

op de 3de kamer zou dan ook een decoder met dubbele tuner moeten komen.

momenteel wil ik inderdaad enkel de astra 1 tot 3 en hotbird qua lnb.

bedoeling is wel dat als ik een sateliet erbij wil dit zonder veel problemen kan.

maar zoals ik al vermelde in de eerste post vrees ik dat ook de cascadeble multiswitch dat niet kan.

voor zover ik het hopelijk goed begrijp maakt die enkel uitgangen bij

ik zou dit graag ook met zo weinig mogelijk kabels tussen de schotel buiten en de rest binnen doen, vandaar dat een multiswitch me handig leek.

aangepast door yoeri
Geplaatst:

Beste Youri

Met multiswitches kun je inderdaad maar tot 4 satellietposities. Het enigste wat je kunt doen als je 6 aansluitingen wilt hebben is gebruik maken van octo-lnb’s, lnb’s dus met 8 uitgangen. Je hebt dan ook 6 diseqc-switches nodig, bijv. een 8/1 diseqc-switch.

Geplaatst:

Bovendien werkt een multi opstelling ook als je een twintuner hebt en beide tuners hebt aangesloten op een LNB.

Dit gaat niet werken met een diseqcmotor. (als je verschillende sats tegelijk wilt kijken/opnemen tenminste)

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

vind ik niet erg wachten  +-1minutje bijna rondom  ;)

Dat is mij 59 seconden te langzaam... ;)

Geplaatst:

met die octo's beperk ik de mogelijkheden dan weer in de toekomst.

wil echt iets wat ik kan uitbreiden.

dan is er toch nog steeds ergens een hele hoop kabels en koppelstukken enz.

is er echt geen andere oplossing?

Geplaatst:

Dat is mij 59 seconden te langzaam... ;)

lol

Geplaatst:

Beste Youri

Wat is nu het probleem met octo-lnb’s?
Wil je in de toekomst meer dan 8 aansluitpunten hebben? Ja, dan heb je niets aan octo-lnb’s.
Wil je in de toekomst 16 lnb’s op je T90 zetten, dan is er geen enkel probleem met octo-lnb’s. Je kunt dan voorlopig 4/1 diseqc-switches gebruiken die je later uitbreidt naar 8/1 of 16/1 door er nog een uncommitted-switch bij te zetten.

Je kunt het ook meteen voorbereiden dat je 16 lnb’s kunt plaatsen en dan gebruik je bijv. de EMP 16/1 diseqc-switch DiSEqC switch S16/1PCP-W3, zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=21&id=284
Je bent dan wel een stuk goedkoper uit dan dat je later uncommitted switches moet bijkopen.

Voor 6 aansluitingen heb je dus 6 van deze 16/1 switches nodig, wil je 8 satelliettuners kunnen aansluiten, dan het je er 8 nodig.

Je zult wel met 6 of 8 coaxkabels van je schotel naar binnen moeten maar daar kom je niet onderuit. Minder kan niet ook niet met multiswitches.

Hou je er wel rekening mee dat al je satellietontvangers met diseqc 1.1 overweg moeten kunnen, anders kun je niet meer dan 4 satellietposities ontvangen.

Heb je toevallig nog enkele satellietontvangers die niet verder gaan dan diseqc-1.0, dan kun je daar slechts de eerste vier satellietposities mee ontvangen (aansluitingen 1 t/m 4) op die EMP 16/1 switch.

Geplaatst:

Beste Youri

Als jij het een probleem vindt dat er veel stukjes coaxkabels van de lnb’s naar de diseqc-switches komen, dan moet je maar snel afstappen van het idee om eventueel met 16 lnb’s te gaan werken voor 6 aansluitingen.
En je gaat me toch niet vertellen dat 6 coaxkabels van de schotel naar binnen een enorme kabelhoop wordt? Die kun je gewoon netjes in een pvc-pijp leggen.
Wat ik voorstel, is de enige oplossing om je wens te verwezenlijken. Een andere mogelijkheid is er niet.

Geplaatst:

meerdere multiswitchen en per decoder een kabeltje naar een diseqc-switches 2/1 of 4/1 kreeg ik ook al als tip.

dat zijn toch weer enige kabels minder.

@sprietje: bedoel het niet kwaad , wil gewoon nu wat wat degelijk is en kan blijven dienen.

met jou oplossing beperk ik de gebruikers al tot 8.

misschien zal ik nooit meer nodig hebben , maar ingeval van wel kan ik dan weer herbeginnen.

alvast bedankt voor je mogelijke oplossing.

grtz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen