LOCO43 Geplaatst: 27 april 2013 Geplaatst: 27 april 2013 Hallo allen, Drukke week gehad , dus geen tijd om wat verder te proberen. Deze morgen regen .....MAAR vanmiddag droog. @trust goed idee eigenlijk. Heb ooit zo een satfinder gehad voor die lastige Amos maar heb hem eens uitgeleend en is helaas voorgoed verdwenen. Zal er toch maar eens een andere aanschaffen. Ben ik nu niets mee maar toch......een goed idee om niet steeds een halve dag op het dak te moeten kamperen. Dacht dat met alle info van Sprietje moet dit wel lukken. Was toch even buiten die SAB Titan 2 gerekend. Het menu om een LNB to configureren is magertjes uitgevallen. (dat is nog zacht uitgedrukt). Je kan eigenlijk enkel het volgende aanpassen satelliet kiezen Zelfs een nummer geven aan een LNB is er niet bij....... LNB-type : universal, standard, user, dan met wat high freq en low freq... TP-index : lijst met transponders Diseqc 1.0 : disable, 1/2, 2/2, 1/4, 2/4. 3/4, 4/4 Diseqc 1.1 : disable of 1-8, 1-16 Positioner on/off 22k on/off (als LNB-type universal is dan kan je die ook niet kiezen) 0/12V on/off Polarity : auto / hor/ver LNB Power : 13v/18v of 14v/19v Had zo een beetje gehoopt om die Diseqc 1.1 verder te kunnen specificieren. Je kan daar helemaal geen sequence van maken, volgorde daarin bepalen , laat staan het commando-herhaling en diens meer. Lijkt me nogal ferm gestript dat menu. Als je dat vergelijkt met de voorbeelden in de PDF van Sprietje is dit menu niet veel zaaks. Ook de software om de fav-lijsten e.d. te beheren is voor verbetering vatbaar lijkt. Misschien bestaan daar wel alternatieven voor om via de PC en een USB-stick het leven wat aangenamer te maken. Als ik het formaat te weten kom maak ik eventueel zelf wel een programma want op deze manier zap je jezelf te pletter. Ben dus geen meter verder gekomen , heb zo een beetje vanalles zitten proberen maar veel kan je niet ingeven in dit menu. Als je van alle parameters geen sequence kan maken dan stopt het zo een beetje vrees ik. Begint er naar uit te zien dat het een andere switch zal worden, voor 8 of 10 LNB's dan ....? Ga het voor vandaag maar even opzij leggen voor ik 2 SAB's heb..... ,....hoewel........met 4 werkt het wel..... Enfin, toch hartelijk bedankt voor alle hulp hoor.... Loco43
trust Geplaatst: 27 april 2013 Geplaatst: 27 april 2013 @ LOCO43 , als je wilt stuur ik je zo'n test-led op , wel even je adres via PM Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
clemens2 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Hallo loco 43 als je de SAB disecq 1.1 instelt op de door jou gewenste aantal satellieten. En je geeft daarna in het menu weer welke satelliet je hebt gekoppeld aan je schakelaars dan moet het toch goed gaan. Weet zo niet meer precies het menu van de titan 2 maar ik vermoed dat ook in het menu ergens staat van automatisch satelliet zoeken. Zou je ook kunnen proberen. De sur 420 is uncommited ik neem aan dat je dit wel goed hebt ingesteld/ Bij een universel LNB is ook de bedoeling dat je niet iets gaat veranderen daar is user voor. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
LOCO43 Geplaatst: 1 mei 2013 Geplaatst: 1 mei 2013 @clemens Heb ik ook zo gedaan maar helaas zonder resultaat. Daarom was het idee van trust hiervoor wel leuk om met die satfinder en led direct te kunnen zien aan die sur420 wat die nu eigenlijk uitspookt. Trust stuurt me er zo 1 op dus vanaf ik die heb ga ik daarmee proberen. Sur 420 staat, zoals ook al Sprietje geopperd had, op positie 1. Had ik ook al ergens op het internet gevonden maar werd daarmee bevestigd. Blijkt ook uit heel de uitleg in dat PDF-bestand van Sprietje. Dat automatisch zoeken in de Titan 2 levert enkel de eerste 4 op. Ik begin te vermoeden dat die Spaun het laat afweten. Hoop ik zekerheid over te krijgen door dat hulpmiddeltje van Trust. laat jullie dan wel weten hoe dit verder loopt. Of de Spaun het heeft laten afweten of ik
LOCO43 Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 De Led van Trust had een calvarietocht achter de rug aan de enveloppe te zien maar is toch aangekomen. Die SUR420 dus met dat Ledje en Satfinder uitgeprobeerd. (trouwens nogmaals dank aan Trust want is toch wel handig) Als je in de SAB de instellingen DiseCq 1.1 1/16 - 5/16 - 9/16 - 13/16 instelt dan geeft port1 op de 420 een signaal. Voor port 2 is dat 2/16 - 6/16 - 10/16 en 14/16 Voor port 3 3/16 - 7/16 - 11/16 en 15/16 Voor port 4 4/16 - 8/16 - 12/16 en 16/16 Dus aangezien ik enkel port 1 en 2 gebruik had ik volgende settings gemaakt Astra2 1/16 Astra3 5/16 Astra1 9/16 Hotbird 13/16 Eurobord 9 2/16 Sirius 6/16 Thor 10/16 Amos 14/16 En wat denk je ? Er werkte niet maar dan ook absoluut niets ?!?!? @clemens2 nog even melden dat die automatische zoekfunctie van die Titan niets vindt. Enkel als je de eerste 4 satellieten in DiseCq 1.0 zet dan gaat het goed maar om die 4 andere erbij te krijgen gaat dat niet. Als het morgen even een beetje weer is haal ik alle Spauns van het dak af en test ik het hele traject nog eens met die led want er ontgaat me duidelijk iets. Geeft het alsnog niet op.
trust Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Lekker vlot , heb 29-4 op de post gedaan ! De Led van Trust had een calvarietocht achter de rug aan de enveloppe te zien maar is toch aangekomen. Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
prima Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 hallo ik heb een vu+ultimo gekocht wil ik deze binnen kort gebruiken ipv. dreambox mijn vraag is tot hoeveel lnb's kan ik switchen wil graag kijken naar 7°13°19°23° tot 42° is waarschijnlijk dat ik in wavefield 90cm schotelantenne nodig heb !!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen