Ga naar inhoud


Dubai politie is nu in in een Lamborghini op boevenjacht


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik lees vandaag dat de Dubai politie er een stapje bovenop doet: de geruchten gaan de ronde dat ze nu een Aston Martin One-77 hebben aangeschaft.

 

Te lezen hier in 7Days: http://www.7daysindubai.com/Dubai-Police-getting-Aston-Martin/story-18847386-detail/story.html

 

Ook hebben ze een Ferrari FF en een Bentley in het wagenpark. Dus hoezo sparen? Nergens voor nodig! :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik snap nu hoe het mogelijk is dat de politie deze dure boliden aan kan schaffen en er de blitz mee uit te hangen voor de touristen hier.

 

Gisteren vond ik mijn auto in de garage van mijn appartement met een fikse beschadiging rechts achter. Er was kennelijk iemand bij het parkeren tegen mijn wagen aangereden en had "vergeten" een briefje onder de ruitenwisser te doen of naar de huismeester te gaan zo met gegevens etc.

Dus balen en woede over de schade. Maar niet getreurd, de wagen is goed verzekerd. De verzekering wil echter van iedere schade aan de wagen een politie-rapport met de toedracht.

Dus even de politie gebeld en die kwamen er binnen 10 minuten aangereden.

Schade opgenomen, mijn rijbewijs gezien, autopapieren en toen kreeg ik een voorlopig formulier met alles wat nodig is.

Er werd mij gezegd dat ik de verklaring voor de verzekering af kan halen na 2 dagen op het politie bureau in Bur Dubai.

Oh ja....en of ik niet vergeten wil AED 120  (€uro 25) mee te nemen voor de kosten van het proces verbaal !!!!!!!!

 

Ehh...huh..??? Ik heb nergens schuld aan maar moet wel €uro 25 dokken voor iets waar ik niets geen schuld aan heb. Integendeel, ik ben degene die zonder schuld met schade zit.

 

Dit is misschien iets voor de politie in Nederland...dan komen ze tenminste opdraven als je ze nodig hebt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je dat bedrag dan gewoon kan deklareren bij je verzekering... dan is er niets aan de hand.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je dat bedrag dan gewoon kan deklareren bij je verzekering... dan is er niets aan de hand.

 

Het is een lease wagen...die laten de wagen repareren en claimen het bij de verzekering. Die €uro 25,00 zie ik niet meer terug.

En dan de rit naar het politie bureau is minstens 30 km dwars door de stad. Heen en terug is dat 60 km, 3 uur tijdsverlies en 4 x tol-heffing op de wegen. Ik word daar echt niet vrolijk van.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap nu hoe het mogelijk is dat de politie deze dure boliden aan kan schaffen en er de blitz mee uit te hangen voor de touristen hier.

 

Gisteren vond ik mijn auto in de garage van mijn appartement met een fikse beschadiging rechts achter. Er was kennelijk iemand bij het parkeren tegen mijn wagen aangereden en had "vergeten" een briefje onder de ruitenwisser te doen of naar de huismeester te gaan zo met gegevens etc.

Dus balen en woede over de schade. Maar niet getreurd, de wagen is goed verzekerd. De verzekering wil echter van iedere schade aan de wagen een politie-rapport met de toedracht.

Dus even de politie gebeld en die kwamen er binnen 10 minuten aangereden.

Schade opgenomen, mijn rijbewijs gezien, autopapieren en toen kreeg ik een voorlopig formulier met alles wat nodig is.

Er werd mij gezegd dat ik de verklaring voor de verzekering af kan halen na 2 dagen op het politie bureau in Bur Dubai.

Oh ja....en of ik niet vergeten wil AED 120  (€uro 25) mee te nemen voor de kosten van het proces verbaal !!!!!!!!

 

Ehh...huh..??? Ik heb nergens schuld aan maar moet wel €uro 25 dokken voor iets waar ik niets geen schuld aan heb. Integendeel, ik ben degene die zonder schuld met schade zit.

 

Dit is misschien iets voor de politie in Nederland...dan komen ze tenminste opdraven als je ze nodig hebt.

 

Dat is hetzelfde hier in Turkije. Als je een auto ongeluk hebt en je belt de politie dan het eerste wat je doet is beide 120,- TL (+/- 60 euro) afrekenen. Dat is dus 120 euro per ongeluk als je wilt dat ze een rapport opmaken.

 

Voordeel hiervan is dat men niet om elk wissewatje de politie belt, omdat er hier nog al eens contact wordt gemaakt.

 

Het is hier dan wel weer niet zo lastig met de verzekering. Kleine schade nemen ze gewoon mee (bent wel je no claim kwijt), maar bij toter los (hoe schrijf je dat??) komt er een expert.

 

Ik heb +/- 7 jaar in Nederland gereden en ben heel Europa door geweest. 2x een kleint miniscuul ongelukje gehad.

 

8 jaar Turkije leert je wel niet meer zo snel te schrikken als je blik over blik hoort schrapen ;)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...