Ga naar inhoud


Kan ik jullie een radiozender aanbevelen?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik heb er noot een geheim van gemaakt maar de laatste jaren, zeker naarmate ik ouder wordt baal ik meer en meer van zenders zoals 3FM, 538 om er maar 2 te noemen die kennelijk populair zijn..

Om te beginnen vind ik de pop-muziek van tegenwoordig op een enkele uitzondering na geen zak meer aan...alles op de computer in elkaar geflanst, mooie composities hoor je eigenlijk niet meer. Muziek met een orkest als begeleiding is er nagenoeg niet meer en dan het irretante geblér van DJ´s die met alle geweld leuk willen zijn, een hoop nonsens lopen te ouwe-sex-hostessen tussen de reklame door en dan het geluid van die zenders: keihard, totaal kapotgekomprimeerd, hoe harder hoe mooier. Het zijn puistenkopjes die dat kennelijk zo instellen en dat heel mooi en vooral belangrijk vinden klinken en dat je na 15 minuten luisteren op een goede hifi installatie het dan niet langer kan aanhoren. Ik loop er dan helemaal gestrest van naar de knop om wat anders te zoeken.

 

Ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt.

Nu luister ik de laatste maanden erg veel naar "Martini in the Morning". Dit is (voor mij althans) een klasse zender met muziek van uitstekende kwaliteit, te horen via bijna alle players, Ook op mijn VU+Uno.

Het is niet een harde schijf in een meterkast die via een toevalsgenerator dezelfde songs iedere keer weer, maar dan alleen in een andere volgorde afspeelt.

 

Het zijn echte moderatoren die niet leuk willen zijn, hart voor muziek hebben en een prachtige mix voor de wat oudere luisteraars. Vooral grote orkesten en mutiek van Frank Sinatra, Dean Martin, Natalie Cole, Marvin Gaye,Helen Shapiro, Dianna Krall, Nat King Cole, Perry Como, Steve Tyrell om er maar een paar te noemen. De programma´s worden live uitgezonden vanuit Los Angeles. Behalve ´s nachts laat.

Het is ideaal om naar te luisteren als je aan het chillen en relaxen bent met een goed glas wijn of whiskey en zonder dat het luistermoeheid of een zenuwaanval veroorzaakt.

Ook heerlijk om naar te luisteren tijdens romantische gebeurtenissen. :D

In één woord, een verademing.

 

Op www.martiniinthemorning.com is de zender te horen of de app te downloaden. En zoals ik al zij kun je hem via verschillende apps ook op o.a. de VUplussen horen en ik weet zeker dat het ook met de Dreamboxen en co. zal werken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, Radio 5 staat bij mij veel aan maar daar word ik zo langzamerhand ook melodramatisch van.

In de auto kan ik geen 747 uit NL ontvangen. Wel een hoop Arabisch gewauwel waar ik niet veel wijzer van word.

Dan heb je nog Dubai 92, Virgin Radio en dergelijke en die zijn nog erger dan die 3FM en 538 troep.

Gelukkig is er hier overal LTE en G3 dus kan ik lekker naar Martini in the Morning luisteren in de auto op weg naar mijn werk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dagelijks Slam FM op staan in de auto wow lekker bonken zonder teveel reclame.

 

Sjaak(k), waarom sluit je niet een pulserende 40Hz toongenerator aan op je autoradio?

Daar is vast wel een ep voor.

Het programma is dan nog interessanter dan Slam FM want er zit geen reklame in en je kunt het wereldwijd horen in je auto.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de muziek zelf niet, maar wel de playlisten van die radio's.

Er zijn duizenden hits geweest tussen 1957 en vandaag, en wat wordt er nu nog op de doorsnee radio gedraaid.

Een selectie van een 200 tal singels, dat noem ik geen radio meer, maar een jukebox.

Goede radio moet mensen af en toe verrassen met songs waar ze heel goede herinneringen aan hebben of een goed gevoel bij krijgen.

Dat mis ik vandaag bij de meeste radio's, het is overal dezelfde pulp.

Het meeste daarvan wordt ons opdrongen door de muziek industrie.

Veel artiesten van vandaag zijn gewoon waardeloos, maar ze worden zo hard gepusht op radio en tv dat het product uiteindelijk toch verkoopt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telkens wanneer ik thuis radio luister , doe ik dit via www.streamlicensing.com :)

En dit is ook goed om te doen:

 :D

 

 

btw:

Op een 7" EP krijg je maar maximum 7 minuten , met wat doorpersen 8 minuten :D

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou ook niet van dat moderne pop gedoe... vreselijk...

Ik hou ook helemaal niet van dat gebonk, en het is helaas allemaal in het Engels, wat ik vreselijk vind.

Ik luister vrijwel altijd naar Duitstalige muziek, Afrikaanstalige muziek en soms ook wel eens naar een sender met Russische muziek.

Ö2 Vaak Burgenland, soms ook Vorarlberg omdat ik daar regelmatig ben, MDR1 Sachsen, Kyknet Musiek uit Suid Afrika of Русское Радио Новосибирск, uit Novosibirsk, zoals het overigens al in de zendernaam staat... en uiteraard luister ik regelmatig SR P4 Norrbotten voor het nieuws en actualiteit uit de provincie en wat goede Zweedstalige muziek.

Thuis staat de hele tijd de Squeezebox aan op een van deze zenders... in de auto kan dat niet, omdat in nederland mobiel dataverkeer ontzettend duur is, en daarom heb ik dit soort muziek als mp3 in het geheugen van de autoradio.

 

Je hoort inderdaad wel steeds hetzelfde... daarom wissel ik om de paar dagen wel weer eens van zender

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen donderdag was ik naar een concert van Bruno Mars hier in Dubai Media City (ja...die IJzerbout gaat ook daar wel heen hoor). Omdat ik die Bruno Mars zo slecht nog niet vind. Maar het geluid was zo allerjezus-godsgruwelijk hard dat me nu de oren nog suizen en zeer doen.

Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom ik na zo´n concert met gehoor-schade naar huis toe moet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

dB metertje meenemen naar concert en aanklagen die gasten... :P

of had u vooraf een verklaring t.a.v. vrijwaring van schuld ondertekend?

 

tja het gehoor orgaan kan wel degelijk schade en blijvende schade oplopen, dat is bewezen.

en steeds meer gevallen van tinitus en doofheid duiken op

 

maar on topic:

et irretante geblér van DJ´s die met alle geweld leuk willen zijn,

dat zeg ik al jaren en verdraag dat al jaren van die zenders en DJ's niet meer dat heeft toch iets met ouderdom en leeftijd te maken.

de playlist zelf samenstellen in je iTunes compatibele iPhone en iPod is niet voor niets zo'n razend succes geworden en de webradio's of spotify idemdito

 

Radio is enkel nog voor de bouwvakkers met blèrbox aan de bouwstroom die tijdens het cirkelzagen nog iets willen waarnemen.

(ook gehoor beschadigend)

 

bedankt voor die suggesties die je gaf Dr.

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...ik ben nog van de generatie Radio Noordzee en Veronica. En luisterde iedere zaterdag naar de top40 of top50. Daar bleef je voor thuis. En je nam het zelfs op met een bandrecorder en later de cassetterecorder. Microfoon voor de luidspreker, iedereen moest zijn mond houden. Het was middengolf en we vonden het maar wat mooi want er was niets anders.

Heerlijk die tijden met Joost de Draaier en Ferry Maat...Driemaster...zo maakte je radio programma´s. Mijn kinderen hebben daar geen flauw benul van en zitten de hele dag met hun eifoon naar dezelfde muziek te luisteren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

jzjduung dung duung dung, dung dung

jzjduung dung duung dung, dung dung

You need coolin', baby, I'm not foolin',

I'm gonna send you back to schoolin',

Way down inside honey, you need it,

I'm gonna give you my love,
weeeaaam
I'm gonna give you my love.

weeeaaam

 

lyrics en muziek waren elkaars verlengde en complementeerde elkaar

 

nu is het nog steeds zo maar na elk refrijn van minder dan 4 regels lyrics komt: ah ah ah ah ah ah ah ah ah ah ah etc etc

met wat gecloonde beatbox muziek uit een ander ouder populair lied gestolen - logisch dat die ook altijd complementerend zijn met identieke passende lyrics.

niets of nagenoeg niets is als unicum gecomponeerd voor de muziek geschiedenis.

 

blues

rock

blues rock

hard rock

folk rock

pop rock

brittish rock

instrumentale rock

video rock (MTV)

shock rock (alice cooper e.a.)

glamm rock (kiss e.a.)

metal rock

headbanging rock

Punk rock

disco rock (Queen e.a.)

 


muziek is vloeiend en boeiend

muziek wil je horen en niet als pauzes tussen de DJ's hun verhaal

 

idem TV; een film als pauze invulling tussen de reclames door

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, als Belg kan ik jullie enkel classic21 (wel in het Frans; zit mee onder de vleugels van de RTBF) en Radio Minerva (voornamelijk in het Antwerps) aanbevelen...

 

Vooral de tweede kan al eens genieten zijn op een zondagnamiddag, met een volle mand strijk :wacko:

 

@Tonski : bedankt voor het mooie schema

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...ik ben nog van de generatie Radio Noordzee en Veronica. En luisterde iedere zaterdag naar de top40 of top50. Daar bleef je voor thuis. En je nam het zelfs op met een bandrecorder en later de cassetterecorder. Microfoon voor de luidspreker, iedereen moest zijn mond houden. Het was middengolf en we vonden het maar wat mooi want er was niets anders.

Heerlijk die tijden met Joost de Draaier en Ferry Maat...Driemaster...zo maakte je radio programma´s. Mijn kinderen hebben daar geen flauw benul van en zitten de hele dag met hun eifoon naar dezelfde muziek te luisteren.

 

weet je wat dit betekend??

 

je wordt ouder ;)

 

en gedraagt je nu net als je ouders van toen die de muziek van Noordzee en Veronica ook maar een bult lawaai noemden en zich afvroegen wat er van de jeugd terecht moest komen als ze de hele dag alleen maar naar dit soort muziek luisterden.

 

Niet dat ik de hedendaagse muziek nu altijd zo geweldig vindt maar om terug te gaan vallen naar een zender die alleen maar muziek uitzend uit de tijd dat je dat zelf mooi vindt gaat me ook te ver.

Muziek leeft nu eenmaal en is aan veranderingen onderhevig, dat hebben wij zelf 30-40 jaar geleden in onze jeugd meegemaakt, toen noemden wij de muziek van onze ouders ouderwets en onze eigen jeugd beleefd dat gewoon net zo en vindt de muziek uit onze tijd nu gewoon oude l.llen muziek.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...