Ga naar inhoud


Kan ik jullie een radiozender aanbevelen?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

1. Als je Martini in de ochtend drinkt, ben je gewoon een alcoholist ;)

2. De beste stream die ik kon vinden is 128kbps en dat is nou ook niet bepaald de beste kwaliteit.

3. ja, je begint een ouwe lul te worden  :grin: 

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Tja...ik ben nog van de generatie Radio Noordzee en Veronica. En luisterde iedere zaterdag naar de top40 of top50. Daar bleef je voor thuis. En je nam het zelfs op met een bandrecorder en later de cassetterecorder. Microfoon voor de luidspreker, iedereen moest zijn mond houden. Het was middengolf en we vonden het maar wat mooi want er was niets anders.

Heerlijk die tijden met Joost de Draaier en Ferry Maat...Driemaster...zo maakte je radio programma´s. Mijn kinderen hebben daar geen flauw benul van en zitten de hele dag met hun eifoon naar dezelfde muziek te luisteren.

 

Dat deed jij toen ook, enkel met een Sony Walkman en Steppenwolf en toen dachten jouw ouders precies hetzelfde.

De Dj's van Radio Veronica waren toen ook rebels en geen bezorgde ouder had er een goed woord voor over.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik moet toegeven, die stream klinkt ondanks zijn maar 128kbps redelijk goed, maar om nou de hele dag naar Tony Bennett, Frank Sinatra, Dean Martin, Mel Torme e.a. te gaan zitten luisteren gaat me echt wat ver.

 

Leuk voor even, maar niet om de hele dag naar te luisteren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog modern. In mijn jeugd iets na de oorlog was Radio Luxembourg erg populair op 208meter. Later kwamen Radio Caroline en Radio London die het meest populair werden. Dit speelden zich natuurlijk allemaal af op de middengolf .


Hier de jingles van Radio Luxenbourg:

http://www.youtube.com/watch?v=ZURDLS48FYc


Radio Caroline:

 

 


Radio London:

 

 

 

 

 

 

post-60869-0-06480100-1366102690_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jingle van 2.47 minuten dat is toch hopeloos ouderwets zeg.

Het moet nu allemaal snel, dacht dat ze nu nog max 10 sec zijn en alleen Koen en Sander hebben nog een ouderwetse lange Jingle.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Veronica... inderdaad, daar luisterde ik ook naar met mijn allereerste eigen radiootje.

Radio Luxemburg, eigenlijk RTL Radio op 1440 KHz was ook favoriet, maar dat waren de Duitstalige programma's waar ik naar luisterde... ik dacht dat hjet 's avonds in het Engels was, maar daar luisterde ik niet naar.

Ook Stimme der DDR en Radio DDR I beluisterde ik op de middengolf in de 80-er jaren... dat waren nog eens tijden! (Ik denk dat mijn ouders ook wel een beetje gek werden van dat gekraak)

post-39968-0-11880400-1366119925_thumb.gif

post-39968-0-58788200-1366119945_thumb.gif

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

jzjduung dung duung dung, dung dung

jzjduung dung duung dung, dung dung

You need coolin', baby, I'm not foolin',

I'm gonna send you back to schoolin',

Way down inside honey, you need it,

 

 

I'm gonna give you my love,

 

weeeaaam

 

I'm gonna give you my love.

weeeaaam

 

lyrics en muziek waren elkaars verlengde en complementeerde elkaar

Yes, Led Zeppelin, Whole lot of love..

 

En een X-Factor UK filmpje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, als Belg kan ik jullie enkel classic21 (wel in het Frans; zit mee onder de vleugels van de RTBF)

overigens geweldig goede zender destijds (ontvangbaar via ether destijds in Maastricht)

20 jaar lang was het radio21 nu classic21.

 

en extreem goede muziek  des nachts zonder geklets (massa aan compact cassetten opgenomen destijds)

zelfs blindelings cassette deck op opnemen ingesteld betekende uren Goede muziek

 

nu zit die nieuwe naam echter helaas versleuteld in een bereik dat ik niet meer luisteren doch wel kan ontvangen,

super zonde dus voor ons niet Walen.

 

moest ik toch nog even kwijt.

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens geweldig goede zender destijds (ontvangbaar via ether destijds in Maastricht)

20 jaar lang was het radio21 nu classic21.

 

en extreem goede muziek  des nachts zonder geklets (massa aan compact cassetten opgenomen destijds)

zelfs blindelings cassette deck op opnemen ingesteld betekende uren Goede muziek

 

nu zit die nieuwe naam echter helaas versleuteld in een bereik dat ik niet meer luisteren doch wel kan ontvangen,

super zonde dus voor ons niet Walen.

 

moest ik toch nog even kwijt.

 

 

ze hebben een website om eventueel de livestream te volgen; geen idee of ze een android/iPhone app hebben om de streaming te kunnen volgen. Je kan er zelfs podcasts vinden om op de mp3 speler te gooien

 

idem voor Radio Minerva.

 

Ik vrees echter dat ik ze niet mag posten dus google kan je wel verder helpen

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou echt geen enkele reden kunnen bedenken waarom je die link niet zou mogen plaatsen.

 

Er staat werkelijk helemaal niets in onze regels dat dat verbiedt.

 

http://www.rtbf.be/radio/liveradio/classic21

 

http://classic21.ice.rtbf.be/classic21

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh maar joh die ken ik maar al te goed en heb die als favoriet "gebookmarked".

toch bedankt.

wegens ontbrekend abonnement mag ik hem niet meer horen via de receiver en daarmee is het enkel via de PC speakertjes behoorlijk behelpen (tov die AVR-receiver en satelliet receiver)

 

de ether broadcast had destijds echter wel wat meer te bieden

maar men is al content

ciao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazzfm op internet en op de satelliet geeft s´avonds 19.00 - 10.00 UK tijd rustige muziek onder de titel Dinner Jazz. Met er tussendoor de coole stem van presentatrice Sarad Ward. Helaas ook de nodige reclame.

 

Zonder reclame is de zender SRG Swiss Jazz aan te bevelen. Ook op de sat en internet.

 

Zoek nog Sat radio zenders die in Dolby uitzenden. Nederland Radio 4 heeft dit enige tijd gedaan. Is helaas (uit kosten overweging) gestopt ? Jammer wat het klonk prachtig.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...