sdspieg Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 (aangepast) Tot voor kort liep alles hier als een tierelier, maar sinds een paar weken loopt van alles mis. De TVV sid limits problemen worden al in een andere thread besproken. Maar ik heb nu ook een (ongetwijfeld ongerelateerd) probleem met m'n positioner. Ik ben overgeschakeld van Dreamelite naar Pli, en heb daar alles net zo ingezet als voorheen. Onder tuner staat Tuner A: Alps BSBE22, en daaronder Positioner:USALS. In de configuratie heb ik configuration mode: simple, Mode: Positioner. Longtitude en latitude waarden direct uit Satsig. Tuning step staat op 0.360, horizontal speed 2.3, vertical speed 1.7, en tone amplitude 800mV. Ik meen me ook te herinneren dat ik bij het eerts instellen ook een keuze had om te zeggen of er maar één dreambox de positioner gebruikt, en dat ik toen aangegeven heb dat dit niet het geval is (ik heb ook een ouder dreambox beneden staan). In elk geval kan ik die keuze zo niet direct ongedaan maken - omdat ik dat nu nergens meer vind. Ik denk niet dat het aan mijn schotel of de bedrading zelf ligt, want als ik onder positioner setup de schotel manueel naar oost of west stuur, dan krijg ik wel locks (aan 90-99%). Maar als hij automatisch draait vindt hij helemaal niets. Bvb nu heb ik 99% (15.90dB) op da Astra 19.2. Als ik auto-focus doe dan gaat hij eerst 12 stappen naar het oosten, dan 16 stappen naar het westen (waarbij hij op een bepaald punt zelfs 100% had en 16.20dB). Dan zegt hij dat hij de westerse limiet niet kon bepalen, aborteert hij de operatie en en valt hij terug op 59% (9.50dB). Ik kan dat dan via 'fine movement' terug opvoeren tot 100%. Dat is dan prima en dan kan ik alle kanalen op die positie bekijken. maar als ik een kanaal op 23.5 kies, dan krijg ik een 'Tune failed'. (0%). Heeft iemand soms een idee waar het probleem zou kunnen liggen en vooral - hoe ik dit zou kunnen oplossen? Alvast dank! 13 april 2013 aangepast door sdspieg
sdspieg Geplaatst: 13 april 2013 Auteur Geplaatst: 13 april 2013 @sdspieg, als je Usals gebruikt dan werken de functies auto focus fine movement enz niet je kunt die correcties ook niet opslaan bij gebruik van Usals. Als je Usals gebruikt is het een eerste vereiste dat je rotor mechanisch goed staat, daarna je eigen home positie ingeven en je rotor loopt dan automatisch naar de goede positie toe. Usals rekent nl iedere positie voor je uit daar hoef je niets aan te fine tunen, mijn rotor gebruik ik al heel wat jaartjes maar heb nog nooit één correctie of kalibratie hoeven doen. Ik denk als ik je problemen lees dat je rotor mechanisch niet goed staat, en welke rotor gebruik je want het zou kunnen dat die geen usals ondersteund maar alleen diseqc 1.2. Dank. Zoals ik aangaf is het een USALS en draait hij prima. De rotor is een jaar of 3-4 oud, en draaide tot voor kort net als die van jou. Ook met de inrichting is duidelijk niets fout: ik kan manueel (via 'movement') nog steeds alle posities aansturen en een sterk signaal krijgen. Alleen gaat er dus duidelijk iets mis met het automatische draaien. Heeft iemand soms andere ideeen? Ik snap ook niet goed waarom hij nu bvb., als ik hem manueel juist zet, bepaalde transponders WEL en andere NIET kan pakken. Dus op de 19.2 werkt transponder 225 (12188 H), waarop ik het signaal afstel, wel, maar andere transponders niet. Kan iemand daar nog iets uit afleiden? -Stephan
rommelaar Geplaatst: 14 april 2013 Geplaatst: 14 april 2013 Stephan kan het niet zijn dat door onverklaarbare oorzaak je motor toch iets is verschoven op depijp?Want dan werkt het met usals echt niet meer. Draait de schotel ver over de satelliet heen als je bv met usals van astra 1 naar astra 2 laat draaien?Laat hem anders eens met usals draaien naar bv astra 1 en kijk eens hoe ver hij van de juiste positie tot stilstand komt.Is dat net voorbij de positie maak dan je moter eens los en draai op de stang het geheel in de goede positie.Dan moeten net als wat Sjaak al schrijft de overige posities ook weer te vinden zijn met usals. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
EBOR Geplaatst: 14 april 2013 Geplaatst: 14 april 2013 Kabelaansluitingen goed nakijken, door het draaien willen die wel eens "knappen" waardoor je soms wel/niet beeld hebt. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
jeevanhoof Geplaatst: 14 april 2013 Geplaatst: 14 april 2013 Hoi, het makkelijkst is volgens mij, dat je via de ontvanger je schotel naar bv Astra laat draaien. Vervolgens buiten het geheel, motor met schotel, zodanig om de as draait, tot je beeld hebt. De rest zal dan ook wel goed zijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat je de verkeerde lengte en breedte graad hebt ingegeven van je woonplaats, dan werkt het natuurlijk ook niet. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen