Ga naar inhoud


Harde schijf voor VU+ ontvanger


Jan58

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds enkele dagen ook in bezit van de VU+ Duo.

Heb er een harde schijf ingezet van een oude laptop, een Hitachi van 500 gb.

Ik kan gewoon opnemen hierop.

Doch geeft hij foutmelding: gisteren 1 uur opgenomen, dan geeft hij aan timefout.

De harde schijf zit zogenaamd vol !!!!!!.

Heb in het menu het volgende gedaan: opslag initaliseren.

Dan komt het volgende op het scherm te staan: fout: umount;Can't forcibly umount/media/hdd:

Device or resourse busy.

Omdat ik niet zo goed thuis ben in deze engelse teksten , graag de hulp van de experts hier???

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk is de oude laptop schijf nog als FAT32 geformatteerd en loop je tijdens het opnemen tegen de beperking op van de maximale bestandsgrootte van 4Gb waardoor de opname uiteindelijk stuk loopt want die opname in de regel groter dan 4Gb en zeker bij HD opnamen.

 

Ik zou willen voorstellen om de HDD met het Menu van de VU DUO eerst te Mounten (/media/hdd/) en daarna met het formaat EXT3 te formatteren.

Hierna zou alles correct moeten functioneren.

Helaas vermeld je niet welke Image jij gebruikt maar meestal wijst dit zich vanzelf.

 

Mocht dit bovenstaande onverwacht niet werken dan stel ik voor om de gebruikte Image opnieuw te installeren want dan wordt de HDD vanzelf geïnstalleerd en ge-mount zodat die geschikt is voor het opnemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jurgen,

 

Toch heb ik nog vragen.

Sorry maar het is echt nieuw voor mij nu.

Ik heb een Hitachi HTS 54505 van 500 Gb erin zitten.

 

Je schrijft over Mounten e.d.  maar als leek moet je het dan wel begrijpen.

Kan je het voor me zo schrijven, dat ik het ook kan.

Ben al in menu/harde schijf  gegevens , zie ook iets staan van: formaat ext3, maar krijg niet de gelegenheid om de HD hier echt te formatteren.

 

Hor het graag  nu ??

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke image gebruik je (is belangrijk voor ons om gerichte antwoorden te geven)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is niet makkelijk de terminologie...

dat merkte ik ook gisteren avond bij iemand die een nieuwe Humax kabelreceiver had geïnstalleerd en al de hele dag probeerde met de menu"s en die "termen" in het menu klaar te komen.

 

een harde schijf = HDD = je mediaopslag voor een PVR personal video recorder ingebouwd (of extern aangesloten)

 

die wordt aangekoppeld aan het besturingssysteem (engelse term is mounten)

 

dat doe je via de devicemanager / het apparaatbeheer per menu <<< hier komt het erop aan dat die HDD aangekoppelt wordt op de juiste plek

 

steek je die HDD in de receiver nadat het image (het "besturingssysteem" ) is ingesteld, gaat het meestal fout.

je stopt die HDD erin en moet eerst het image (het "besturingssysteem" ) er daarna pas op zetten, dan gaat het meestal wel goed.

 

hoe te flashen heeft Jürgen in een mooie howto geschreven.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan58

aan je foto te zien is jouw box up to date en de harde schijf lijkt in orde te zijn.

je gebruikt openpli3.0(image) dat is al zeer goed.nu is het zo dat je in pli3.0 niets speciaal

hoeft te doen voor de harde schijf omdat bij een reboot(herstart) de hdd(harde schijf) automatisch

gemount(gekoppeld) word.

kan je in <<menu>><<instellingen>><<systeem>><<opname>> deze instellingen(screenschots) zetten

instellingen kan je veranderen met richtings- en of cijfertoetsen.niet vergeten onderaan de bladzijde op groen

te drukken voor bevestiging

post-66958-0-38942000-1366018109_thumb.jpgpost-66958-0-82308500-1366018106_thumb.jpg

 

en ook in <<menu>><<instellingen>><<systeem>><<opnamelocaties>>(screenshot)

post-66958-0-03462100-1366018227_thumb.jpg

 

als je alles gedaan hebt in afsluitmenu de box herstarten(moet je een gewoonte van maken als je iets veranderd)

omdat sommige instellingen pas van kracht gaan als de box herstart is

als je nog problemen hebt help ik je graag verder

 

grtzPhilip

 

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...