Ga naar inhoud


VU + Ultimo, is dat een aanrader?


gjan

Aanbevolen berichten


Top apparaat..heb er zelf eentje met 2 satelliet tuners en 1 kabel tuner ik draai pli 3.0 nog nooit problemen gehad,de mogelijkheid van drie verwisselbare tuners vind ik persoonlijk een groot voordeel

Ik heb gekozen voor de vu ultimo omdat er een mogelijkheid is om drie tuners te plaatsen,2 tuners is voor mij gewoon te weinig,wil je minder geld uitgeven en alleen gebruik maken van satelliet tuners dan is de vu solo2 een betere keuze die is ook wat sneller....een heel groot nadeel aan de vu solo2 vind ik dat het maar twee tuners heeft en die zijn ook nog eens niet verwisselbaar dus daarom ben ik voor de vu ultimo gegaan

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gjan, In het geval dat jij 3 tuners of verwisselbare tuners echt wilt gebruiken dan is de Ultimo een aanrader.

 

Als je echter aan 2 niet verwisselbare Tuners voldoende hebt dan zou ik zeker i.p.v. de Ultimo de SOLO2 aanraden, dit omdat de laatstgenoemde veel sneller is en op dit moment waarschijnlijk één van de snelste ontvanger, zo niet de snelste ontvanger die bestaat.

...en beter voor jouw budget.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vti gedraait black hole en pli ik heb nooit last van groene schermen gehad

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk zijn er wel eens "zogenaamde enigma2 crashes"

dat veroorzaakt men zelf door incompatibele software / plugins / addons / skins te laden.

 

ik ben niet roomser dan de paus maar dat dient men wel te vermelden opdat men juist geïnformeerd van start gaat.

maar dat is niet een probleem van de Ultimo, dat is een probleem van de gebruiker. :P:D

 

o ja, nog dit: en altijd ook te herstellen

de vraagsteller zal bovendien niet edbe's vraag kunnen plaatsen, dat kun je pas als je zoals ik schreef fouten maakt op de receiver

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze topic gaat over de vraag of de VU Ultimo een aanrader is en niet de Gigablue.

Voor vragen over de Gigablue is er een ander forum.

Overigens, hoe weet je nu dat de Gigablue sneller is als je een leek bent? :confused:

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik wat zoekwerk heb verricht om een receiver te kopen (nog niet gedaan). En men roept hier en daar dat het de snelste is tot nu toe.

Ik kwam zelf uit bij een paar receivers: een Vu+, de Amiko Alien 2, en de gigablue quad.

Alleen Vu+ heeft zich als merk al gevestigd, dat geeft vertrouwen. Van de andere 2 merken moet dat nog maar blijken. Ik twijfell dus zelf ook.

 

 

 

Maar ik weet het, topic gaat over de ultimo............enz....................maar je stelde een vraag, dus voelde me "verplicht" om te reageren, dat is wel netjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan toch nog even een aanvulling.

Op alle typen VU's kun je verschillende betrouwbare en goed functionerende Images zoals VTI, OpenPLi, VIX, etc installeren.

Dat maakt deze ontvangers o.a. tot een betrouwbare ontvanger.

 

Of dat ook op de andere genoemde merken van toepassing is durf ik te betwijfelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...