Ga naar inhoud


Problemen VTi en backup.


Portuuno

Aanbevolen berichten

Het is mogelijk dat de stick in EXT2 is geformatteerd waardoor deze op de PC niet meer leesbaar is maar dan zou die toch wel in de UNO herkend moeten worden dus zoals ik al vermoede is er iets met jouw USB stick niet in orde.

 

Kun je nog op de een of andere manier op de HDD van de UNO komen?

Zo ja, dan zou je de map vuplus van de meest recente back-up file naar de USB stick kopiëren.

Uiteraard dien je dan eerst de USB stick met FAT32 te formatteren want dat is de enige juiste formaat om de flashen oftewel de back-up terug te zetten.

 

Helaas is de map vti-backupsuite op de hdd: leeg!

 

Ga asap een nieuwe image flashen.

Heeft de file splash en het missen van .bin nog gevolgen voor de image? (zie 11:46 aub)

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zie nu pas dat jij schreef dat bij de file kernel_cfe_auto de extensie .bin ontbreekt.

 

Dit heeft uiteraard wel gevolgen want hierin staan essentiële gegevens voor de back-up.

De back-up zou als dusdanig niet worden herkend.

Het is nu maar de vraag waarom de extensie .bin is weggevallen, probeer eens om de extensie .bin handmatig via de Verkenner toe te voegen.

Ook kun via de Verkenner en Eigenschappen bekijken of dit als een .bin file binnen Windows is geregistreerd.

 

Het ontbreken van de splash file heeft naar mijn mening geen significante gevolgen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat jij schreef dat bij de file kernel_cfe_auto de extensie .bin ontbreekt.

 

Dit heeft uiteraard wel gevolgen want hierin staan essentiële gegevens voor de back-up.

De back-up zou als dusdanig niet worden herkend.

Het is nu maar de vraag waarom de extensie .bin is weggevallen, probeer eens om de extensie .bin handmatig via de Verkenner toe te voegen.

Ook kun via de Verkenner en Eigenschappen bekijken of dit als een .bin file binnen Windows is geregistreerd.

 

Het ontbreken van de splash file heeft naar mijn mening geen significante gevolgen.

Wellicht makkelijker voor mij om een nieuwe VTi image te downloaden?

 

Overigens staat bij eigenschappen van de kernel file:   VLC media file (.bin) (.bin)

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het is wel de goede file maar op de een of andere wijze is de extensie .bin weggevallen.

Wellicht is het te proberen om de extensie .bin aan de file via naam wijzigen toe te voegen en dan proberen of de UNO de back-up file wel herkend.

 

Overigens ben ik altijd een voorstander om bij calamiteiten een nieuwe verse Image te laden en alles weer opnieuw te installeren dus NIET de configuraties, Plug-in en zenderlijsten terug te zetten want dan is de kans heel groot dat je dezelfde troep weer binnenhaalt die eerder het probleem hebben veroorzaakt.

Succes ermee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het is wel de goede file maar op de een of andere wijze is de extensie .bin weggevallen.

Wellicht is het te proberen om de extensie .bin aan de file via naam wijzigen toe te voegen en dan proberen of de UNO de back-up file wel herkend.

 

Overigens ben ik altijd een voorstander om bij calamiteiten een nieuwe verse Image te laden en alles weer opnieuw te installeren dus NIET de configuraties, Plug-in en zenderlijsten terug te zetten want dan is de kans heel groot dat je dezelfde troep weer binnenhaalt die eerder het probleem hebben veroorzaakt.

Succes ermee.

Hartelijk dank voor alle hulp.

Morgen is er weer een dag (te hopen dan toch).

Laat wel weten hoe e.e.a. is verlopen.

Muito obrigado.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na vele malen flashen (VTi 5.1 en VTi5.0) lukte het me niet om bovenstaande problemen op te lossen.

Toe kwam ik op het idee om de HDD lost te koppelen en zie, alles werkt weer bijna.

Heb nog een paar vraagjes.

1. De signaalzoeker kan ik absoluut niet meer vinden, hoe kan ik dit oplossen aub?

2. Hoe dien ik de USB stick te mounten met de devicemanager voor een backup.

    Als media/usb (aanbevolen voor USB flash memory) of media/usb1 ?

Wat me ook opvalt is dat er altijd in het ""rode ogen"" scherm staat: loading defaults...

Bestaat er zoiets als een zandlopertje of tijdsaanduiding wanneer iets wordt gedownload en je kunt zien wanneer iets klaar is?

Een ieder hartelijk dank voor de geboden hulp en tips en bij voorbaat dank voor de genoemde vragen!

Groeten, Portuuno (vanuit Portugal dus..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Deze staat bij Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Software Manager -> System Plugins

2. Aan jouw de keuze, welke naam je kiest is verder niet relevant voor de juiste werkwijze

 

Zo lang het VTI symbool draait is de ontvanger bezig, beschouw dit als een zandloper, als die stopt zijn de handelingen uitgevoerd en krijg je de laatst gekozen zender in beeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan staat er nog ergens op je harddisk een image. Ik meen dat die solo2 ook images vanaf een harddisk kan installeren, en wellicht kwam hij daardoor in de war?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Deze staat bij Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Software Manager -> System Plugins

2. Aan jouw de keuze, welke naam je kiest is verder niet relevant voor de juiste werkwijze

 

Zo lang het VTI symbool draait is de ontvanger bezig, beschouw dit als een zandloper, als die stopt zijn de handelingen uitgevoerd en krijg je de laatst gekozen zender in beeld.

Inderdaad zie ik soms het VTi logo draaien, maar als dit stopt blijft in het scherm ""loading defaults"" staan. Kan het alleen killen met de menu button.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Deze staat bij Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Software Manager -> System Plugins

2. Aan jouw de keuze, welke naam je kiest is verder niet relevant voor de juiste werkwijze

 

Zo lang het VTI symbool draait is de ontvanger bezig, beschouw dit als een zandloper, als die stopt zijn de handelingen uitgevoerd en krijg je de laatst gekozen zender in beeld.

Ola Jurgen,

Menu -> VTI -> VTI panel -> VTI Software Manager -> System Plugins

Satfinder (staat in de lijst)> groen> geel>groen

Geen signaalvinder te zien bij zenders zoeken etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vreemder.

Is de USB stick volledig leeg (geformatteerd)?

 

Het lijkt erop als of de ontvanger tijdens het booten gegevens op wil halen / zoeken want hoe kom je anders aan het draaiende VTI logo.

 

....en waarom je de Satfinder niet in jouw Menu terug kunt vinden is mij al helemaal een raadsel.

 

In welke regio woon jij? Wellicht kan iemand anders even met een verse blik naar de ontvanger kijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vreemder.

Is de USB stick volledig leeg (geformatteerd)?

 

Het lijkt erop als of de ontvanger tijdens het booten gegevens op wil halen / zoeken want hoe kom je anders aan het draaiende VTI logo.

 

....en waarom je de Satfinder niet in jouw Menu terug kunt vinden is mij al helemaal een raadsel.

 

In welke regio woon jij? Wellicht kan iemand anders even met een verse blik naar de ontvanger kijken.

De USB stick heb ik langzaam in FAT32 geformatteerd.

Woon in de regio Viseu, Portugal. Ik kan er wel iemand naar laten kijken maar ik ben bang dat het bij kijken blijft :) .

De schoteltjes die ik tegenkom kijken allemaal naar Hispasat en zijn vaak gekoppeld aan een sat ontvangertje van de provider.

Weet zo gauw niemand die verstand zou hebben van een Linux ontvanger.

Ga straks weer verder proberen, eerst wat eten (het is hier een uur vroeger).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...