Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien weet iemand op dit forum een antwoord op mijn vraag.

Ik heb een Philips 32 inch LED TV (type: 32PFL5507H). Daarbij heb ik een digitale tv-ontvanger aangesloten via een HDMI-kabel. Nu merk ik tijdens het zappen dat de kleuren van mijn tv continu veranderen. Op zich goed dat de tv zich aanpast aan wat er wordt uitgezonden, maar tijdens het zappen van Nederland 1 naar Nederland 2, merk ik dat het zwarte beeld tijdens het zappen soms grijs wordt.

Mijn vorige tv van Samsung had daar geen last van. Nu is mijn vraag: kan ik die kleurveranderingen uitzetten? Of zit de fout in de instellingen van de ontvanger? Of is er iets niet goed met mijn tv? 

Geplaatst:

De tv kun je het beste terug zetten naar fabrieksinstellingen via zijn eigen menu. Dus elke beeldverbeteraar van de tv uitzetten. Je krijgt anders geheid conflicten. Want de ontvanger wil dat namelijk ook doen.

Dan de digitale tv-ontvanger aanzetten en via het menu van de tv deze opzoeken.

Hij wordt dan weergegeven in het tv menu op het aangesloten HDMI nummer. Druk dan op oke.

Nu kun je in de ontvanger onder de AV instellingen opgeven 1080p, dit kan de tv aan, maar of jou ontvanger dat kan weet ik niet.

Kies anders liever 720p. inplaats van 1080i. Geeft op de Philips een beter beeld is mijn ervaring.

Geplaatst:

De tv kun je het beste terug zetten naar fabrieksinstellingen via zijn eigen menu. Dus elke beeldverbeteraar van de tv uitzetten. Je krijgt anders geheid conflicten. Want de ontvanger wil dat namelijk ook doen.

Dan de digitale tv-ontvanger aanzetten en via het menu van de tv deze opzoeken.

Hij wordt dan weergegeven in het tv menu op het aangesloten HDMI nummer. Druk dan op oke.

Nu kun je in de ontvanger onder de AV instellingen opgeven 1080p, dit kan de tv aan, maar of jou ontvanger dat kan weet ik niet.

Kies anders liever 720p. inplaats van 1080i. Geeft op de Philips een beter beeld is mijn ervaring.

Is 720p niet veel onscherper dan 1080i? Ik kan dat instellen op mijn digitale ontvanger, maar is het dan niet zo dat de beeldkwaliteit minder wordt (ook van het menu)? Ik vind het menu van de ontvanger namelijk nu al niet heel erg scherp. 

Geplaatst:

kan het niet zijn dat je automatische contrast en helderheid aanpassing aan de lichtwaarden van de omgeving (in de kamer) dat met zich brengen...

weet niet hoe die instelling in je Flips kast heet...

maar ik heb ook die uitgeschakeld op mijn pana.

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Ik heb ook nog een Digitenne antenne aangesloten voor Nederland 1, 2 en 3, en daar blijft het beeld wel gewoon zwart. Het lijkt wel of de HD digitale tv ontvanger (Amino van OnsBrabantNet) niet overweg kan met de tv... 

Geplaatst:

Als je een andere receiver zoekt als vervanging, zou ik een VU+ UNO aanbevelen, met een DVB_C/T tuner voor kabel en terrestrische ontvangst.

(is een singletuner)

(mocht je een twintuner zoeken is de dm7020HD met 2x DVB_C/T tuner ook erg mooi)

volgens wat ik over OnsBrabantNet gelezen heb kan die kaart prima met een softcam via de interne kaartlezer gebruikt worden.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...