Ga naar inhoud


ALPS Twin of Inverto Black Ultra LNB voor 23.5 in Spanje?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot nu toe gebruikte ik in Spanje (hoogte Valencia) voor de ontvangst van 19.2 / 23.5 een Triax 78 met een Twin DUO LNB.

Nu dat binnenkort bijna alle voor mij relevante zenders van 19.2 naar 23.5 verhuizen wil ik alleen nog maar één LNB voor 23.5 installeren.

Ik heb hele goede ervaringen met de Inverto Black Ultra LNB maar ben ook nog in het bezit van een ALPS Twin LNB (zie foto).

Mijn vraag is dan ook, levert een Inverto Black Ultra LNB in Spanje significant betere resultaten op dan de ALPS LNB?

post-37183-0-99892300-1366014255_thumb.jpg

post-37183-0-19492400-1366014270_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier de gegevens van inverto black ultra 

nverto Black Ultra lnb

Deze LNB is een kwaliteitsproduct dat zich door een uiterst laag ruisniveau kenmerkt om superieure ontvangst te krijgen onder de moeilijkste omstandigheden. Dankzij zijn nieuwe front-end architectuur en superieure componenten, beschikt deze LNB over een nog lager ruisniveau en de beste prestaties. De combinatie van hogere specificatie van de componenten, uitstekende isolatie en geavanceerd filterontwerp verstrekt de overall-ontvangst-prestaties.

Superior Phase Noise performance DVB-S2 (HDTV) compliant
Excellent isolation – extremely high cross-pol performance
Very low spurious levels
Superior Noise Figure
Higher conversion gain
Ultimate reliability
3 years warranty


Low Band Input Frequency Range: 10.7~11.7 GHz
Low Band Output Frequency Range: 950~1950 MHz
LO Frequency: 9.75 GHz
High Band Input Frequency Range: 11.7~12.75 GHz
High Band Output Frequency Range: 1100~2150 MHz
LO Frequency: 10.6 GHz
Noise Figure: 0.2dB typ. (0.7dB max.)
LO Initial Accuracy: +/- 1.0 MHz max.
LO Temperature Drift: +/- 3.0 MHz max.
LO Phase Noise @ 10K Hz: -90 dBc/Hz max.
Conversion Gain: 60 dB min.
Gain Ripple: +/- 0.75 dB/27MHz
Gain Variation: +/- 4 dB
Image Rejection: 40 dB min.
1 dB Compression Point (O/P):0.0 dBm min.
Cross talk:23dB min.
Control Signals Ca [ V ]: 11.0~14.0 V
Control Signals Cb [ H ]:16.0~20.0 V
Control Signals Cc [band switching]: 22KHz +/- 4KHz 0.4V – 0.8V pp
Output VSWR: 2.0 : 1
Radiated Interference: -60 dBm max.
DC Power: 180mA max. @ 11 – 20V
Working Temperature: -30~+60 °C
Output Impedance (connect to STB): 75Ω
Output connector: F-type (female)
Weight: 181 g

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

alps gegevens 

 

 

ALPS SINGLE LNB
 
De ALPS LNB heeft als grote voordeel dat deze prima te gebruiken is in de QUADRO versie van de Visiosat-Bisatellite.
 
Door de zeer smalle kop passen deze keurig in de houder voor de 4 LNB's.
 
Uiteraard kunnen de ALPS LNB's óók in andere schotels gebruikt worden.
 
  • Input Frequency (GHz) : 10.7-12.575

  • Output Frequency (MHz) : 950-1950 / 1100-2150

  • Noise figure dB typ  : 0.7

  • Conversion gain dB typ : 55

  • Phase noise dBc/Hz typ. at 1kHz offset : -60

  • Oscillator frequency GHz : 9.75 - 10.6

  • Oscillator frequency stability (at -35C+65C) MHz typ.: 1

  • Cross talk dB typ : 25

  • Control Voltage V : 11.5-14.5/16-19 and 22kHz tone

  • Current consumption mA typ. : 120

  • Output connector : F-female X1

  • Weight gram : 290

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen heb je dan problemen met  de ontvangst in spanje?Er is zeker wel een waarneembaar verschil.

Ik had hier ook eerst de Alps in de schotel en heb deze vervangengen door de 0.2 db inverto en nu kan ik wel bv NILESAT ontvangen,wat voor die tijd met de alps niet mogelijk was.Dus ben ik wel te spreken over de inverto.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de inverto is wat beter dan de alps lnb volgens mij :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen heb je dan problemen met  de ontvangst in spanje?Er is zeker wel een waarneembaar verschil.

Ik had hier ook eerst de Alps in de schotel en heb deze vervangengen door de 0.2 db inverto en nu kan ik wel bv NILESAT ontvangen,wat voor die tijd met de alps niet mogelijk was.Dus ben ik wel te spreken over de inverto.

Nee, ik heb geen problemen met de ontvangst in Spanje want op mijn VU SOLO2 geeft die op 23.5, voor wat het waard is, een SNR van 90% aan dus daar is niets mis mee.

Het gaat me alleen om de vraag of ik de in mijn bezit zijnde ALPS Twin LNB zou gebruiken of voor circa € 20,= een Inverto LNB zou kopen.

M.n. de regenreserve vind ik belangrijk want juist als het slecht weer is kijk je TV en dan wil je ook dat de ontvangst zo lang mogelijk beschikbaar is.

Met mooi weer is de ontvangst met elke LNB prima maar dan kijk je wel nauwelijks TV.

Wellicht levert de Inverto hieromtrent dan toch wel betere waarden op.

 

 

dus de inverto is wat beter dan de alps lnb volgens mij :)

Dat gevoel is dan waarschijnlijk op de theoretische gegevens gebaseerd waar ik overigens niets van begrijp.

Ik weet niet of die waarden iets over een extra regenreserve zeggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen problemen met de ontvangst in Spanje want op mijn VU SOLO2 geeft die op 23.5, voor wat het waard is, een SNR van 90% aan dus daar is niets mis mee.

Het gaat me alleen om de vraag of ik de in mijn bezit zijnde ALPS Twin LNB zou gebruiken of voor circa € 20,= een Inverto LNB zou kopen.

M.n. de regenreserve vind ik belangrijk want juist als het slecht weer is kijk je TV en dan wil je ook dat de ontvangst zo lang mogelijk beschikbaar is.

Met mooi weer is de ontvangst met elke LNB prima maar dan kijk je wel nauwelijks TV.

Wellicht levert de Inverto hieromtrent dan toch wel betere waarden op.

 

 

Dat gevoel is dan waarschijnlijk op de theoretische gegevens gebaseerd waar ik overigens niets van begrijp.

Ik weet niet of die waarden iets over een extra regenreserve zeggen.

 

Voor betere slechte/regen weer reserve zal ik toch kiezen voor de inverto ultra black. Deze heeft grotere feedhorn vergeleken met de alps die een smalle feedhorn heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

"inverto ultra black", is écht de beste keuze, weet dit uit ervaring,  met ontvangst van Nilesat in NL.

Mijn zwager had een schotel heel precies afgesteld, maar ontvangst was magertjes en toen hij de LNB verving door "het wonder van Inverto", wist ie niet wat ie zag.

Ik lijk wel iemand van T*ll S*ll.

 

Elke fabrikant foefelt met de cijfertjes en is daarom niet te vertrouwen, behalve dan in dit geval.

"inverto ultra black" doet wél wat ie pretendeert te moeten doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen


Bedenk je wel dat als je de Astra 19,2 niet meer kunt ontvangen, je ook de CanalDigitaal fastscanlijst niet meer binnen kunt halen. Die komt namelijk van de transponder waar de zender BVN ook op zit.

Ook firmware-updates via de satelliet van vele merken satelliettuners komen via die transponder. Ik denk dat het niet zo verstandig is de Astra 19,2 te laten vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MTI High Line Pro  LNB

 

deze zijn nog wel wat beter dan de inverto 

MTI High Gain Low Noise White

MTI's High Gain Low noise White is een professionele LNB speciaal ontwikkeld voor ontvangst van zeer zwakke satellieten of voor kleine schotels. Dé beste LNB's op de markt, er zijn geen betere.
conversion gain : 65 - 70dB

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen

Bedenk je wel dat als je de Astra 19,2 niet meer kunt ontvangen, je ook de CanalDigitaal fastscanlijst niet meer binnen kunt halen. Die komt namelijk van de transponder waar de zender BVN ook op zit.

 

Ook firmware-updates via de satelliet van vele merken satelliettuners komen via die transponder. Ik denk dat het niet zo verstandig is de Astra 19,2 te laten vervallen.

In eerste instantie heb ik ook gedacht dat ik om de bovengenoemde redenen de 19.2 (nog) niet zou kunnen missen maar ik maak al een hele tijd geen gebruik meer van Fastscan omdat ik de zenderlijsten van dit of het OpenPLi forum gebruik, dus Fastscan voegt althans voor mij niets meer toe.

 

Het updaten van mijn VU ontvangers doe ik ik altijd via de update van de betreffende Images dus ook hier levert het behouden van 19.2 geen voordeel meer op.

Vroeger keken we nog weleens naar Duitse zenders of BVN maar dat is nu ook niet meer van toepassing.

 

 

MTI High Line Pro  LNB

 

deze zijn nog wel wat beter dan de inverto 

MTI High Gain Low Noise White

MTI's High Gain Low noise White is een professionele LNB speciaal ontwikkeld voor ontvangst van zeer zwakke satellieten of voor kleine schotels. Dé beste LNB's op de markt, er zijn geen betere.

conversion gain : 65 - 70dB

Zoals gezegd gebruik ik de LNB in Spanje om de 23.5 te ontvangen en dan heb ik het hier over een betrekkelijk sterke satelliet dus naar mijn mening heeft de MTI niet zoveel meerwaarde t.o.v. de Inverto maar misschien heb ik het mis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij maakt het niet zoveel uit welke je neemt

maar dit kwam ik ook nog ergens anders tegen deze lnb MTI...

maar natuurlijk kan ik hem ook niet testen want ik bezit hem niet, of het allemaal klopt wat er geschreven staat enz  :)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...