Ga naar inhoud


ALPS Twin of Inverto Black Ultra LNB voor 23.5 in Spanje?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Uiteraard ben ik jouw dankbaar voor het aanvullende advies maar ik heb m.b.t. mijn ontvangstlocatie in Spanje nu niet de indruk dat de MTI LNB nu zoveel meerwaarde oplevert t.o.v. de Inverto LNB.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste smetje


Natuurlijk kun je niet alles zelf uittesten maar er zijn al heel veel mensen geweest die een willekeurige lnb hebben vervangen door een Inverto Black Ultra en dan ontdekten dat ze zenders van zwakke satellieten daarmee wel konden ontvangen die ze voorheen niet konden ontvangen.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die uit de praktijk heeft waargenomen dat een MTI-lnb zenders binnenhaalde die met de Inverto Black Ultra niet binnengehaald konden worden zelfs niet die konden aantonen dat de MTI hetzelfde presteert als de Black Ultra.

Voorlopig is de praktijkervaring van het merendeel van de satellietgebruikers, dat de Inverto Black Ultra op dit moment de beste lnb is die er is en dat is ook mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wint ook al aan regenreserve door een single lnb te gebruiken in plaats van een duo lnb Jurgen.Dus voor maximale regen reserve zou ik ook voor de inverto gaan hoor.Succes er mee.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

..

Voorlopig is de praktijkervaring van het merendeel van de satellietgebruikers, dat de Inverto Black Ultra op dit moment de beste lnb is die er is en dat is ook mijn ervaring.

Helaas zijn er slechts weinigen die de MTI Pro Line hebben kunnen vergelijken met de Inverto Black Ultra, maar desondanks zomaar beweren dan de Inverto Black Ultra beter is.

 

Mijn ervaring is dat de redelijk aan elkaar gewaagd zijn. De MTI heeft al een langere geschiedenis en stond qua gevoeligheid aan de top.

 

Het enige nadeel was dat de MTI erg duur was, maar ook dat bezwaar is een jaartje geleden vervallen doordat de prijzen van de MTI lnb's ingrijpend zijn verlaagd.

 

Ik geeft wat betreft de degelijkheid van de MTI-behuizing nog steeds de voorkeur aan de MTI.

(Waarmee ik niet beweren wil dat de Inverto qua prestaties onderdoet.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor multifeed ontvangst heeft de MTI Pro Line nog een nadeel. Ze hebben een kopdiameter van 68mm. Dat is 8,5mm meer dan de Inverto Black Ultra. Dan moet je voor de vier gangbare satellieten al minimaal een 110cm schotel gebruiken om ze te kunnen plaatsen.

Voor Jürgen speelt dat natuurlijk geen rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt.

Wat dat betreft, heeft de MTI een technisch voordeel, de Black Ultra een praktisch voordeel.

 

Ik heb de MTI op mijn multifeed-opstelling zitten voor de Hotbird.

Gezien de brede kop heb ik vrijwel nooit uitval bij zware regen, ondanks dat de lnb nagenoeg 10 graden uit het brandpunt staat van mijn Fuba DAA850 en daardoor verzwakt binnenhaalt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Mijn Ap 82 xt-2n Mti lnb presteert bij mij wel beter en krijg meer zenders op Amos en Nilesat en overige Satelieten...

 

Hogere signaal waardes komen nu door vanwege de hoge conversion gain van de Mti Lnb.

 

De specs geven ook een hoge waarde aan voor de convversion gain.

 

Ook is  het is wel belangrijk om de lnb goed op de juiste afstand van de schotel te plaatsen. ik heb hem 2 cm vanaf het het end van de flens vd lnb in het op de houder van de triax 110. Mijn trimax sm 3500 geeft dat ook aan en nu ontvang ik ook horizontale transponders op Nilesat die ik anders met een triax 110 beslist niet binnen kreeg.. :D

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...